זה סימן בשבילי: אנה זק מחדשת להיט נוסטלגי נגד אלימות. דניאל אילור

זה סימן בשבילי: אנה זק מחדשת להיט נוסטלגי נגד אלימות

רלוונטי גם אחרי 20 שנה: אנה זק שיחררה הבוקר (א'), את המנון המאבק בבריונות שייסד ערוץ הילדים בתחילת שנות האלפיים בחידוש מיוחד ובעיבוד מיוחד. כל זאת לצד מנחי העבר של הערוץ וכוכבי הנוער שחוו בעצמם בריונות. הפעם, לא מדובר רק באלימות המוכרת ובהתאמה למצב הקיים, הפעם כוונן הקמפיין בעיקר נגד האלימות הרשת - שהפכה הזירה העיקרית לכך

כנראה שרובכם עדיין לא חייתם אז, אבל כנראה כן מכירים את אחד מההמנונים המוכרים של ערוץ הילדים. לפני 20 שנה הערוץ השיק קמפיין נגד אלימות שלווה בשיר "סימן שאנחנו מגזימים" (יחד עם התנועה המוכרת - זוכרים?) והבוקר (א'), אחת מכוכבות הנוער החזקות ביותר בארץ, אנה זק, שיחררה חידוש לשיר והוא שונה לגמרי ממה שהכרתם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את הפרויקט המבורך והחשוב, חידשו ביוזמת קבוצת סטודנטים מהמכללה למנהל, שכנראה הבינו את הכוח הגדול שיש לזק ברשת ואת ההשפעה שלה, והחליטו לקחת לידיים את הנושא החשוב הזה של האלימות והבריונות ברשתות החברתיות. את השיר המחודש כתבה דנה שץ יחד עם איתי שמעוני, שגם הלחין את השיר עם ינון יהל (שאחראי על העיבוד המחודש). בכל זאת, לא מדובר בחידוש זהה, אלא בעיבוד שונה לחלוטין. למען המטרה התגייסו גם מנחי העבר של הערוץ: יעל בר זוהר, קובי מחט, מיכל ינאי, עודד מנשה, סופי צדקה וגיל ססובר, שכמובן עשו זאת בהתנדבות.

 

גם מהקליפ המיוחד שמלווה את השיר קשה להתעלם. אל מנחי ערוץ הילדים הצטרפו כוכבי רשת שיצא להם לחוות גם את הצד הפחות נעים של הרשת ואת האלימות הרעה שבה מאותם "גיבורי המקלדת". ביניהם: אופק ראשון שסיפור הבריונות שחוותה סחף את הלבבות של כולנו, כוכבת הרשת הטרנסג'נדרית - רומי אברג׳יל, היוטיובר עידן תלם, הטיקטוקר שפי מרציאנו ועוד. לרגל הקמפיין ושבוע "סימן שאנחנו מגזימים" גם ישונה הלוגו של ערוץ הילדים למהלך שבוע זה, וכמובן גם יעלו פעילויות בהתאם ברשתות החברתיות. 

אנה זק נלחמת באלימות ברשת, לצד הכוכבים הגדולים
אנה זק נלחמת באלימות ברשת, לצד הכוכבים הגדולים © שי תמיר

בשנים האחרונות רק עולה ומתגברת תופעת הבריונות ברשת, שכל מפורסם "זוכה" להתקל בה ובאופן כללי גם ילדים ובני נוער שחוטפים תגובות לא פשוטות. כזכור, בשנה שעברה שחררנו כאן בפרוגי פרויקט בשיתוף עם עמותת "אחים גדולים", "האולטראס" ואוריאן רקיה למען נפגעי הבריונות בשם "נותנים אור". אנו מקווים שלבסוף המסר שמנסים להעביר בכל פעם מחדש יחלחל בכל אותם האנשים שלא חושבים פעמיים לפני שהם מקלידים. כל הכבוד לעמלים במלאכה על הפרויקט המבורך!

 
תגובות