ראיון מיוחד: סבתא ימימה והזמר יהל יעיש כובשים את הרשת!. שרי עוז

ראיון מיוחד: סבתא ימימה והזמר יהל יעיש כובשים את הרשת!

אנחנו בטוחים ששמעתם את הזמר הצעיר באחת מתכניות הריאליטי המצליחות: אקס פקטור או הכוכב הבא לאירוויזיון בהן כיכב, אך אם לא דרכן, אתם בטח מכירים את סבתא שלו - סבתא ימימה, שהיא כוכבת בעצמה! ערכנו ראיון עם יהל יעיש על הסינגל החדש שיצא וקיבלנו גם הצצה לפרויקט חדש יחד עם הסבתא המפורסמת

בטוח שנחשפתם אליו מתישהו: או כששמעתם שיר שלו, או כאשר הוא כיכב לנו על מסך הטלוויזיה ("אקס פקטור", ו"הכוכב הבא"), או באחד מן הסרטונים הוויראלים של סבתא ימימה ברשתות החברתיות. יהל יעיש הוא זמר צעיר, שהתחיל את דרכו בלחסוך כסף, תוך עבודה קשה כדי להקדיש את כל החסכונות עבור המוזיקה. לאחר מכן, הוא השתתף בתכניות ריאליטי, המשיך לבסס את הקריירה המוזיקלית שלו, וכל זה תוך כדי שהוא מי שעומד מאחורי התוכן של "סבתא ימימה" המצחיקה והקורעת שכולנו מכירים! בראיון עם יעיש הוא מספר לנו על תחילת הדרך, על העבודה לצד סבתו, סיכום החוויה מתכניות הריאליטי ועל החלום הגדול שמול עיניו. 

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בשבוע שעבר הוצאת סינגל חדש בשם "קצת יותר ממך" שכבר הספיק להגיע למעל 150 אלף צפיות. איך הייתה העבודה עליו?

"העבודה עליו הייתה באמת אינטנסיבית. זה סינגל ראשון שההפקה שלו הייתה בסדר גודל כזה של כמעט שנה עבודה, תוך כדי מגפה שמלווה אותנו. המון עליות ומורדות, תהליך באמת קשה אבל התוצאה שווה הכל".

מרוצה מהתוצאה?

"מאוד מרוצה! יצא באמת מעל המצופה".

© צילום: ניר סלקמן

מה אתה עושה בימים אלו? 

"בימים אלו אני כותב ומלחין... כשזמר מוציא שיר הוא צריך תמיד להשאר בעשייה ולכתוב ולהלחין עוד. אני משתדל בתקופה כזאת כמה שיותר להעלות סרטונים לאינסטגרם ולטיק טוק עם סבתא ימימה כמובן והכי חשוב להעלות חיוכים לאנשים - עכשיו יותר מתמיד".

התחלת את דרכך בתכנית "אקס פקטור" ולאחר מכן הופעת לנו שוב על המסך ב"כוכב הבא לאירוויזיון". אתה מרגיש שהחשיפה מהתכניות תרמה לך?

"כן, חשיפה זו חשיפה. כל זמר שואף לשפר את התודעה שלו ולשמור עליה ככל שאפשר, מיד אחרי הכוכב הבא תיכננתי לשחרר שירים אבל התחילה הקורונה וזה לא היה אפשרי... כל תכנית ריאליטי מוסיפה לכל אדם, כל יוצא ריאליטי עושה את שלו וככה נכנסים לתודעה שנחשפים כמה שיותר וכמה שאפשר. מספיק שנחשפתי לכמות מסויימת דרך תכנית אחת אז השנייה רק הוסיפה והכירה אותי לעוד אנשים".

© אינסטגרם

במבט לאחור, היית מנסה ומגיע להתמודד שוב בתכנית ריאליטי?

״אני לא מתחרט על ההתמודדות, זה לא משנה באיזה מקום סיימתי. בסופו של דבר התכניות האלה באמת קשות. זה לא הקושי להבחן כי אני אוהב מוזיקה אבל יש פחד לאכזב את עצמך ושלא תצליח במה שאתה אוהב. אבל בעיקרון הביקורת היא בהשוואה לאחרים וכל אחד לפעמים גם מתבאס״.

אין ספק שסבתא שלך, סבתא ימימה, שהיא כוכבת רשת בפני עצמה משמשת כחלק בלתי נפרד מהקריירה שלך. איך זה שסבתא שלך כובשת כל אפליקציה אפשרית?

״סבתא שלי היא הסבתא של המדינה. אנשים מתאהבים בה כי היא משדרת את הטוב שבה, היא פשוט עצמה, היא אמיתית וזו הסיבה להצלחה. אין משחקים הכל באמת אמיתי - זו מי שהיא״.

אתה עובד איתה על יצירת תוכן או שזה אותנטי ואמיתי?

"בחשבון האינסטגרם שלה יש 100 אלף עוקבים ובטיק טוק עוד 62 אלף עוקבים - זה המון אנשים. זה מפחיד כי זה באמת להיות בלחץ של פוסטים. אני הייתי נלחץ מזה ממש כי אני מנהל לה את הרשתות וצריך לספק תוכן לעוקבים אבל עם הזמן הבנתי שהכל בסדר והתוכן יכול להעלות בזרימה של אותו רגע. מהבחינה שקופץ רעיון ופשוט עושים אותו כי ככה זה באמת הכי אמיתי. כן יש סרטונים שעורכים קצת ומתוכננים לפני אבל פשוט צריך לזרום על הכל. מרגיש ממש כמו לנהל שתי קריירות במקביל".

ספר לנו על התהליך שעברת עד יציאת הסינגל הראשון ועל תחילת הקריירה.

"מאז שהשתחררתי מהצבא, שזה ממש סוף שנת 2017, הייתי ממלצר כל יום כל היום, שזה סופר קשה אבל זה היה לעבוד כדי להגשים את החלום. כל הכסף שהרווחתי הלך למוזיקה, כי כל התהליך הזה הוא לא זול ואני רואה את זה כהשקעה ולא בזבוז, ממש כמו השקעה בעסק. אני חושב שלאט לאט אני אצבור את הקהל שלי, זה לא משהו שיגיע אחרי שיר אחד זה תהליך של סינגל ועוד סינגל... מבחינת דברים חדשים אני יכול לספק לכם חשיפה קטנה לפרויקט שהוא סופר חשוב לי שישאר איתי באמת לנצח, שזה בעצם אחד מהסינגלים שאני עובד עליהם כרגע שידבר על זיקנה. הוא יהיה ממש מנקודת המבט של סבא שלי וידבר גם על זוגיות. סבא וסבתא ימימה כמובן גם יופיעו בקליפ ואין ספק שאני מחכה לזה!".

מה החלום הגדול?

"נכון לעכשיו אני חושב על ביסוס הקריירה. אני יכול להגיד לך שהחלום הקטן זה לעבור בתל אביב או בכל עיר אחרת ולשמוע את השיר שלי מתנגן מאוטו של מישהו - זה באמת ירגש אותי. החלום הגדול זה באמת להמשיך ליצור כמה שיותר ולהגיע עם היצירה והעשייה למקומות גבוהים". 

תגובות