מיוחד לתשעה באב: השירים שמדברים על אהבת חינם. צילום מסך מהקליפ

מיוחד לתשעה באב: השירים שמדברים על אהבת חינם

היום אנחנו מציינים את צום תשעה באב, בו אנו מתאבלים על בית המקדש שנחרב בעקבות מעשי שנאת חינם. אז החלטנו לאסוף לכם שירים שמדברים על אהבת חינם, בתקווה שבית המקדש השלישי ייבנה בעקבות אהבת חינם

צום תשעה באב הוא אחד משישה צומות ייחודיים לעם ישראל, והוא מהקשים שבהם. את תשעה באב אנחנו צמים כדי להתאבל על בית המקדש שנחרב, ובאופן כללי יום זה הוא יום בו לעם ישראל קרו הרבה דברים רעים. בית המקדש נחרב בעקבות מעשי שנאת חינם בקרב עם ישראל, ולפי האמונה רק מעשי אהבת חינם יחזירו את בית המקדש והגאולה שתבוא. אספנו לכם כמה שירים שהמסר בהם אחיד: אהבת חינם!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שבט אחים ואחיות

איך אפשר בלי השיר הזה, שנכנס לכולנו עמוק ללב, עם מסר ברור וחזק והוא אהבת חינם בין האחים והאחיות, עם ישראל. ״שבט אחים ואחיות״ בשיתוף עשרות מאמני ישראל הצליח לאחד אותנו כמה פעמים, ונקווה שבזכות כל אהבת החינם הזו הגאולה תבוא. 

 

יחד לב אל לב

השיר הזה שעוד זכור לנו מימי הגן או היסודי הוא אחד מהשירים שהכי יחממו לנו את הלב, והוא תמיד מרגש אותנו וגורם לנו להיזכר בימים הטובים. השיר שכולו צועק אהבת חינם פשוט מרגש אותנו כל פעם מחדש, והאהבה הזו היא הדבר שחשוב באמת בימים אלה. ואולי, אהבת חינם היא מה שתוציא את נגיף הקורונה מחיינו. 

 

אני ואתה 

״אני ואתה״ מדבר על ביחד, על איחוד, שיתוף, הכלה והבנה של האחר והשונה. אהבת החינם שנובעת מפה עמוקה במיוחד: אם נשתף אחד את השני, לא נפלה אף אחד על רקע כלשהו ששונה משלנו ונדע להתחבר – העולם יהפוך למקום הרבה יותר טוב, וחסר שנאה. 

 

שווים

גם השיר המצמרר הזה דומה מאוד ל״אני ואתה״, רק ברעיון טיפה שונה: הרעיון של ההשלמה אחד של השני. ״אתה תהיה לי נחל, ואני לך ימים״ הוא אחד המשפטים החזקים ביותר בשיר, שמצליח לחדור לנו חזק ללב. השיר המדהים הזה מתאים במיוחד ליום שכולו רוצה אהבת חינם, וכמה שיותר. 

 

לא הכל מן אללה

השיר הזה אולי קצת יותר חריף, אבל איזי כמובן לא חוסך במילים. הוא מציג בצורה אחרת את מסר אהבת החינם: בצורה שאם לא נאהב אחד את השני, אף אחד לא יעזור לנו – גם לא אלוקים. אם לא נפסיק לשנוא, אם לא נאהב אחד את השני בלי תנאים – גם האמונה לא תעזור לנו. אומר איזי וצודק. 

 

מתי בפעם האחרונה (ככלות הקול והתמונה)

אז מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בשביל מישהו? השאלה שהכי צריכה להישאל בימים אלו. נסגור את הרשימה שלנו עם אחד השירים האהובים בישראל, וכמובן שכולנו זוכרים אותו מימי הילדות היפים. השיר המרגש הזה בעצם מסכם את מהות היום: השאלה שכולנו צריכים לשאול את עצמנו, מתי בפעם האחרונה עשינו משהו בשביל מישהו. ואם אנחנו לא זוכרים, כדי שנעשה זאת עכשיו. 

 
תגובות