ביקורת אלבום: טיילור מעלה בנו רגשות מעורבים. צילום מסך מיוטיוב

ביקורת אלבום: טיילור מעלה בנו רגשות מעורבים

בחמישי האחרון טיילור סוויפט הפתיעה את כולם כאשר הודיעה שבאותו הלילה היא משחררת את אלבומה השמיני בשם "Folklore", שמענו את האלבום וזה מה שאנחנו חושבים עליו

ביום חמישי האחרון התבשרנו בצורה מפתיעה כי טיילור סוויפט תשחרר את אלבומה השלישי כבר ביום למחרת (לפי שעון ישראל). לאחר שבעה אלבומים מוצלחים סוויפט שיחררה את האלבום השלישי שלה שנקרא "Folklore" הכולל 16 שירים. את האלבום היא יצרה במהלך הסגר בעקבות משבר הקורונה, אלבום ספונטני שיצא לזמרת בת ה30. כידוע, סוויפט החלה את דרכה בז'אנר הקאנטרי, עברה לפופ והאלבום הזה מוגדר כמוזיקה אלטרנטיבית.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 השיר הראשון באלבום נקרא "The 1" והוא עוסק בזיכרון הנוסטלגי של סוויפט סביב האקסים שלה. בשיר סוויפט מהרהרת מה היה קורה אם ועוד. שיר נחמד וקליל לתחילת האלבום. השיר השני באלבום הוא גם הסינגל אותו שיחררה סוויפט ביום שישי האחרון והוא נקרא "Cardigan" שיר שמשתמש בפריט הלבוש כמטאפורה לאישה שבזוגיות, שהיא מרגישה קרדיגן ישן במיטה של מישהו שאולי מעט משקר לה. השיר מאוד שונה ממה ששמענו מסוויפט בשנים האחרונות ובכלל באלבום האחרון שלה שיצא באוגוסט האחרון "Lover". השיר ממשיך את הקו של השיר הראשון כשיר רגוע וזורם. לשיר מצורף קליפ מושקע ומיוחד. ממשיכים עם השיר "The Last Great American Dynasty" שמספר את סיפורה של רבקה הארקנס. לשיר יש לחן כיפי ומגניב שמאוד שונה משני השירים הראשונים באלבום, בינתיים מדובר בשיר האהוב עלינו.

 

 

השיר הבא הוא שיתוף הפעולה היחיד של סוויפט באלבום והוא ביחד עם להקת האינדי בון איבר. השיר נקרא "Exile". השיר מספר על שני אנשים שנפרדו ומספר על נקודות מבטם של שני האקסים. ג'סטין ורנון סולן הלהקה שפותח את השיר מספר על  הרגשות המבלבלים שלו איך על כך מהר מאהב ממשיך הלאה בעוד שסוויפט מדברת על איך במהלך היחסים היו נורות אדומות שמסמנות על פרידה מתקרבת. שיר מיוחד שמראה צד חדש של סוויפט. השיר הבא הוא "My Tears Ricochet"  מאוד קשה להבין על מה מדובר השיר, הכתיבה של סוויפט נותנת מקום לדמיון ולכן מאוד קשה להתחבר לשיר אך עם זאת המנגינה כן טובה. ממשיכים עם "Mirrorball" בוא סוויפט משווה את עצמה לכדור דיסקו מהורהר, מישהי שמבדרת את כולם אך ברגע האמת נשבר לה הלב כמו זכוכית. שיר מיוחד אך אנו מרגישים שסוויפט חוזרת על עצמה באיך שהשירים נשמעים באלבום הזה, אם באלבום הקודם כל שיר היה שונה פה זה מאוד חוזר על עצמו.

 השיר השביעי באלבום נקרא גם "Seven" והוא מספר על החברים של סוויפט מהילדות אשר הייתה להם ילדות לא שמחה וסוויפט בתור ילדה חשבה שקל לפתור בעיות. כפי שכתבנו מקודם אנו מרגישים שסוויפט חוזרת על עצמה באלבום וכל השירים נשמעים אותו דבר מילות השיר מיוחדות וכל שיר מספר סיפור אחר אך עם זאת המנגינה לא מחדשת וחוזרת על עצמה. השיר הבא הוא מסמל את החודש שממש עוד כמה ימים מתחיל והוא ניקרא "August" השיר קליל וכיפי שמספר על רומן קיצי, שיר שמאוד מזכיר את המוזיקה שאנו רגילים לשמוע מסוויפט לפי הלחן והוויב שלו. ממשיכים עם השיר "?This Is Me Trying" שעוסק בהשלמה של טיילור עם כישלון מערכות היחסים מהעבר והניסיון להציל אותם. בשיר היא מספרת שהיא עושה את הצעד הראשון בלהודות בדברים שקשים ולא בטוחים. אנו מרגישים שאנחנו חוזרים על עצמנו אבל ככל שמאזינים לאלבום ככה אנו מרגישים, אין איזה משהו מיוחד בלחנים, הכל מרגיש חוזר על עצמו ומילות השיר הם אלא שמשתנות כל פעם, הלחן נשאר אותו הדבר.

 

השיר העשירי באלבום הוא"?Illicit Affairs" והוא מספר על רעיון האי נאמנות בתוך מערכת יחסים. הכתיבה של סוויפט מפתיעה אותנו כל פעם מחדש, מדובר בשיר מרגש מאוד. "?Invisible String", זה השיר הבא באלבום שמכניס קצת לחן שונה מהשירים האחרים, השיר מדבר על איך הכשלונות הקודמים של סוויפט במערכות היחסים הביאו אותה לבן זוגה בשנים האחרון ג'ון אלווין. בשיר יש גם קריצה לאקסים הקודמים שסוויפט שרה "עכשיו אני שולחת מתנה לתינוקות שלהם". סוויפט ממשיכה לספר לנו סיפורים בשירה עם השיר "Mad Woman" שמספר סיפור של מישהי שמתנקמת בעיירה שגרשה אותה. זה מאוד מיוחד שסוויפט מספרת לנו סיפור מפורט אך מעט חוזר על עצמו באלבום הזה.

 

השיר הבא שמאוד מתחבר לאירועים האחרונים שקרו בעולם נקרא "Epiphany". השיר מדבר התקווה למצוא שלווה בחלומות למרות שחיים בעולם של כאוס ואלימות, כשאר שמענו את השיר והבנו את המשמעות שלו חשבנו על מאבק השחורים בארצות הברית על הזכויות שלהם ועל הכאוס הגדול שיש עכשיו עם משבר הקורונה. שיר מאוד מיוחד שנותן תקווה באלבום הזה. השיר הבא ניקרא "Betty" והוא בעצם המשך לשיר "August" שבאלבום. השיר מספר צד אחר של רומן הקיץ המתואר בשיר הקודם ובעצם מספר על מישהי בשם בטי. מישהי שחבר שלה בגד בה באותו רומן קיץ. הקישור של סוויפט בין שני השירים מאוד מיוחד ואהבנו את זה מאוד, זה נתן קצת אור בתוך כל האלבום שבמעט חוזר על עצמו. 

 

ושני שירים אחרונים באלבום, הראשון "Peace", שיר רגוע המתאר איך השתנתה השקפת עולמה של סוויפט כלפי רומנטיקה. מאוד מזכיר ברעיון שלו את "The Archer" מהאלבום הקודם של סוויפט. השיר שסוגר את האלבום הוא "Hoax" שכמו שירים אחרים מהאלבום השיר הזה גם עוסק במערכות היחסים הקודמות של הזמרת, השיר מספר על המאבקים שסוויפט חוותה בזוגיות רעילה ולא טובה היא לא מסוגלת לשחרר מהאהוב שלה, הלחן של השיר תורם למילים ומאוד מרגש.

 

לסיכום, כל האלבום מראה צד מאוד שונה ממה שאנחנו רגילים מהזמרת, ברוב השירים בשמיעה ראשונית לא ידענו למה סוויפט התכוונה בשירים,  חייבים לציין שלא מדובר בשירים קליטים כך שיוצא מצב שהם מעט משעממים ומרדימים אך ברגע שמבינים על מה כל שיר ועל מה הוא מדבר מתחברים יותר. במוזיקה צריך להתחבר ישר עם המאזינים כי אם לא מתחברים ישר מאבדים את העניין שלהם במוזיקה, באלבום הזה סוויפט פחות צלחה את העניין הזה. השירים מאוד מיוחדים, הסיפורים מרתקים אך הלחנים הורסים לשירים. אנו שמחים שסוויפט הוציאה אלבום בהפתעה אך ציפינו ממנה למשהו אחר. 

תגובות