סיכומוזיקלי: שיתוף הפעולה של נועה קירל ואחיה הגדול. צילום מסך מאינסטגרם

סיכומוזיקלי: שיתוף הפעולה של נועה קירל ואחיה הגדול

השבוע האחרון של החופש הגדול הגיע לסיומו (באסה!), וכמו בכל שבוע גם הפעם קרו מלא דברים חדשים ומעניינים בתחום המוזיקה. רגע לפני שחוזרים לספסל הלימודים אספנו במיוחד בשבילכם את כל המוזיקה החדשה מהשבוע האחרון, שהכי שווה לכם להכיר! והפעם: שיר חדש לנועה קירל מתוך הסדרה "כפולה", טליסמאן ורון בוחניק בסינגל משותף על האקסית, ויובל דיין מפתיעה זוגות בחתונתם

ממש בעוד רגע נחזור כולנו אל ספסל הלימודים ושנת הלימודים תיפתח באופן רשמי, ותכל'ס מרגיש כאילו החופש הגדול אף פעם לא מספיק גדול באמת. אז לכבוד הסופש האחרון של החופש הגדול, קחו לעצמכם כמה רגעים של נחת ותחשבו על כל הדברים הכיפיים שעשיתם בחופש. אהה כן, ואל תשכחו לעשות את זה תוך כדי שבאוזניות שלכם מתנגנים כל השירים הכי חדשים במוזיקה הישראלית! הכנו לכם את הפלייליסט החדש המושלם בשביל זה – לכם נשאר רק להנות.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מאור אדרי – בין כל האנשים

כפי שידוע לכולנו, בעקבות כל מצב הקורונה רבים נאלצו לדחות או לבטל את האירועים המשמחים שלהם. גם על מאור אדרי וארוסתו נאור פוני הקורונה לא דילגה, והם נאלצו לדחות את חתונתם שהייתה אמורה להתקיים ממש השבוע ביום שני. אז במקום להתחתן, באותו היום שחרר אדרי סינגל בשם "בין כל האנשים", שהיה אמור ללוות את הזוג מתחת לחופה. את השיר כתב והלחין מאור עצמו, וגם היה אחראי על העיבוד וההפקה המוזיקלית. אנחנו מלאים בתקווה שממש בקרוב כולנו נוכל לחזור לשמוח ולחגוג ביחד, ועד אז – איזה כיף שיש לנו שירים כאלה!

לסיכום: הכי מרגש שיש

 

מושיקו מור - אל תשברי לי

הזמר שהכי לא מפסיק לרדת מהכותרות, מושיקו מור, משחרר השבוע סינגל ממכר בשם ״אל תשברי לי״. את השיר כתב והלחין אופיר כהן שגם הפיק ועיבד אותו. כהן אחראי על לא מעט להיטים של מור (״טיפוס של חורף״, ״תסביכים״, ״זאב בודד״ ועוד רבים) וכנראה שהוא משתמש באיזה מתכון מיוחד כי ללא ספק מדובר במכונת להיטים. השילוב של השניים יוצר שוב שיר שאנחנו לגמרי בטוחים שלא הולך לצאת לנו מהראש בחודשים הקרובים. 

לסיכום: כל שיר להיט

 

טליסמאן מארח את רון בוחניק – שקיעות

אם יש מישהו שאנחנו פשוט מתים לשמוע ממנו עוד כל פעם מחדש, הוא ללא ספק טליסמאן. השבוע שחרר טליסמאן שיר בשם "שקיעות", בו הוא מארח את הזמר רון בוחניק. את השיר כתב והלחין בעצמו יחד עם טום פורמן, וגם הפיק ועיבד יחד עם גלעד מרקוביץ'. אי אפשר להישאר אדישים לכתיבה והלחן ביחד עם השילוב בין בוחניק לטליסמאן שמרגיש כאילו היה צריך לקרות כבר הרבה לפני, ומאז שהשיר יצא הוא פשוט לא מפסיק להתנגן אצלנו בלופים. אפשר בבקשה עוד כאלה, והרבה?!

לסיכום: השילוב המושלם

 

 יובל דיין – שרק תחייך

כבר דיברנו על כך שתקופת הקורונה שיבשה המון אירועים משמחים לאנשים, וכל מה שהם חיפשו זה את הדבר הקטן הזה שיאיר להם את האירוע למרות המגבלות - וזה בדיוק מה שיובל דיין עשתה. השבוע שחררה הזמרת המתולתלת והאהובה עלינו סינגל חדש הנקרא "שרק תחייך", המלווה יחד עם קליפ בו דיין משמחת זוגות באירוע חתונתם המצומצם. את השיר כתבה והלחינה יחד עם אבי אוחיון, ועיבדה יחד עם מתן דרור שהיה אחראי גם על ההפקה המוזיקלית. עם הקול המלאכי של יובל יחד עם הקליפ והשיר, קשה שלא להתרגש כבר מהשמיעה הראשונה. איזה מזל יש לנו שיש מוזיקאים כאלו במדינה שלנו.

לסיכום: פותחת לכולנו את הלב

 

יהל יעיש – הכי רחוק מכאן

אולי לכם הוא יהיה מוכר בתור הנכד של סבתא ימימה, הסבתא הכי מגניבה באינסטגרם, אבל חשוב לדעת שיהל יעיש הוא גם מוזיקאי מוכשר. בימים אלו עובד הזמר על אלבום הבכורה שלו, ולאחר שהסינגל הראשון שלו זכה להצלחה ולהשמעות רבות, השבוע משחרר יעיש את הסינגל השני שלו - "הכי רחוק מכאן". את הסינגל כתב והלחין בעצמו, ועל העיבוד וההפקה אחראי המפיק המוזיקלי חן מצגר אדר. אנחנו מתים על הסגנון הפופי הזה שקצת מזכיר לנו את הסגנון של ברונו מארס, ואנחנו יותר מבטוחים שאנחנו עוד נשמע את השם שלו הרבה.

לסיכום: עוד נשמע ממנו רבות

 

אהרן רזאל מארח את אביתר בנאי – אני אחר

אהרן רזאל ואביתר בנאי הם שני אמנים מצליחים שנמצאים כבר שנים רבות במקומות הגבוהים של תעשיית המוזיקה הישראלית, ומייצגים שניהם סגנון דומה של מוזיקה יהודית עם טעם של קודש. השבוע סוף סוף שיתפו השניים פעולה והוציאו יחד סינגל משותף – "אני אחר". מילות השיר לקוחות מהלכות תשובה של הרמב"ם, והלחן של אהרן רזאל. בין כל מוזיקת הפופ שמאוד מצליחה בארץ ובעולם בכלל, כיף כל כך שיש גם רגעים כאלה, של מוזיקה שמצליחה לחבר את כולנו אל המקום שאנחנו נמצאים בו. מרגש!

לסיכום: מתאים לאווירת הסופ"ש

 

אמיר מלול – ביילה

סצנת כוכבי הרשת שגם מוציאים שירים היא לא דבר חדש, ואחד מהם הוא היוטיובר אמיר מלול. השבוע שיחרר כוכב הרשת והזמר אמיר מלול סינגל חדש וקייצי בשם "ביילה", שכתבו והלחינו די ג'יי מרקוס וטל סער. השיר לגמרי מתאים לאווירת הקיץ שכבר כמעט ונגמר, והוא פשוט גורם לנו לרצות לקום לרקוד. אז אם אתם מתכננים איזו מסיבת בריכה עם חברים לרגל סיום החופש הגדול – אל תשכחו להכניס גם את השיר הזה לפלייליסט שלכם.

לסיכום: עושה חשק לרקוד

 

רועי פרל – ליבורנו 11

גם אם לא יצא לכם עוד לשמוע את השם, לדעתנו זה לגמרי הזמן שתתחילו לשנן. המוזיקאי רועי פרל עובד בימים אלו על אלבום בכורה בהפקה מוזיקלית של דני רובס, והשבוע משחרר את הסינגל השני שלו – "ליבורנו 11". על העיבוד וההפקה אחראי כאמור דני רובס, והמילים והלחן הם של פרל עצמו. השיר נוצר קודם כל כלחן, ורק לאחר מכן נכתב הטקסט. את ההשראה למילים לקח פרל מ'הביטלס', וההשראה ללחן היא מהשפעות מוזיקליות כגון מאיר אריאל, להקת כוורת ולהקת גזוז. אנחנו לגמרי אהבנו את הסגנון, ואנחנו חושבים שאין הרבה כמוהו. טוב שעכשיו יש!

לסיכום: מעניין וממכר

 

 שווה האזנה

יונתן קלימי בקאבר לאל תעזבי ידיים (קאבר)

בדרך כלל אנחנו רגילים שיונתן קלימי הוא הכותב והמלחין של השירים המצליחים ואהובים עלינו, אך מדי פעם מזכיר לנו קלימי שגם לבצע בעצמו הוא יודע, ואפילו עושה את זה מדהים. השבוע פרסם בחשבון האינסטגרם שלו קאבר לאחד השירים היותר מושמעים בזמן האחרון – "אל תעזבי ידיים" של הזמר עקיבא, ואנחנו פשוט התאהבנו בשיר (וגם ביונתן) מחדש.

דניס לויד חושף שיר ישן

אמנם הזמר דניס לויד (הלא הוא ניר טיבור) הוא לגמרי בינלאומי, אך מבחינתנו הוא לחלוטין אחד משלנו. השבוע חושף לויד בחשבון האינסטגרם שלו שיר שכתב לפני חמש שנים בבנגקוק, ומוסיף שהשיר רלוונטי גם לתקופה שלנו היום. הדבר היחיד שאנחנו חושבים עליו הוא שהוא חייב להוציא את השיר הזה בתור סינגל! אז אם זה קורה עוד כמה חודשים – אל תשכחו איזו צפרדע ראתה את זה קודם!

נועה קירל – שיר ילדות (מתוך "כפולה")

בעוד שלושה ימים עולה העונה החמישית של הסדרה "כפולה", בה הכוכבת הראשית היא כמובן נועה קירל. השבוע עלה השיר "שיר ילדות" מתוך הסדרה כהצצה לעונה החדשה, והוא רק גורם לנו לחכות עוד יותר שהפרקים כבר יעלו. את השיר כתב איתן פלד יחד עם עופרי קירל (כן כן, אח של נועה), והשניים גם הלחינו אותו עם תם רוזנברג. ולא רק על השיר הזה אחראי אחיה של הכוכבת, קירל היה אחראי על כל שירי העונה החמישית של הסדרה. הכי כיך לראות אחים כאלה מוכשרים שעובדים יחד!

 

 טל ורסנו - שלמים

הזמר העולה, שהשתתף בעברו גם ב"כוכב הבא", העלה השבוע קאבר ללהיט התורן של עידן חביב - "שלמים". מדובר בקאבר מהפנט, נעים וכזה שעושה חשק לשמוע עוד מורסנו.

 

תגובות