אחי נתן: "אני רואה את עצמי חוזר ל"אח הגדול". אינסטגרם

אחי נתן: "אני רואה את עצמי חוזר ל"אח הגדול"

את אחי נתן אתם כנראה מכירים מהעונה השישית של האח הגדול. כיום, הוא מוזיקאי ויוצר ושיחרר סינגל חדש לפני כשבוע וחצי. שוחחנו עימו על המוזיקה החדשה, על תהליך העבודה על השירים וכמובן על האפשרות לחזור לריאליטי

אחי נתן נכנס לחיינו בשנת 2014 כאשר השתתף בעונה השישית של האח הגדול. בשנים האחרונות הוא הוציא סינגלים רבים וביום שלישי שעבר הוא שחרר את הסינגל החדש שלו, "שכחנו להציל את העולם". תפסנו את המוזיקאי לשיחה בה דיבר איתנו על היצירה המוזיקלית ועל המחשבות לשוב לריאליטי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"את כל החומרים שלי אני כותב ומלחין בחדר קטן בצפון אבל יש דברים שמתפתחים מחוץ לחדר הזה, כמו שקרה בשיר הזה. כתבתי אותו לפני שנתיים בערך במהלך הופעה שהייתה לי לפני כשנה בבית היוצר. אחד הנגנים שלי התחבר לשיר הזה והחלטנו לבצע אותו בהופעה לפני שהוא יצא. שלושה ימים לפני ההופעה אחיינית שלו עברה תאונת דרכים קשה והיא הייתה מורדמת ומונשמת, הוא אמר לי: 'תקשיב אני כנראה לא אגיע להופעה' והתחילה להיות קצת בעיה אבל בסוף הוא הגיע והופיע אותי. כשהוא הגיע לחזרה האחרונה הוא ביקש ממני שאת השיר "שכחנו להציל את העולם" נקדיש לאחיינית שלו. במקרה צילמו את זה ושמו את זה ביוטיוב כששרנו ביחד. באותו רגע הבנתי שלא משנה מה זה יהיה השיר הבא שאני אשחרר, חיכיתי לטיימינג טוב כזה עם כל מה שקורה בתעשייה, פתאום הקורונה נפלה ולא היו הופעות, הכל נהיה עצוב ומדכא אז אמרתי זה בדיוק הזמן, כי המילים יושבות נכון וקיבלו כוח מחדש. פניתי לכמה מפיקים והמפיק שעשה לזה את הגרסה הכי טובה זה מישהו מקריית שמונה, איפה שאני גר, ועבדנו ביחד על השיר. קראתי לעדן - אותו הנגן שהקדשתי את השיר לאחיינית שלו וביקשתי שינגן בתוך השיר".

מאיפה הגיעה ההשראה?

"אני הרגשתי שלא מספיק לחלום ולא מספיק להיות מוכשר, לא מספיק להתאמץ ולהיות חרוץ. זה משהו בגישה הזו של העולם החדש הזה שמקדם את הכל והכל מכור. אנשים שהם לא צריכים להצליח מצליחים. היה לי לילה מטורף כזה של מחשבות ותוך כדי כל זה אמרתי 'וואי תיראה מה השעה ואתה ממשיך לא לישון'. אז השורה הראשונה הייתה 'שכחנו את הולכים לישון'. זה הגיע אליי בלילה כזה של חוסר איזון וצדק שהעולם הזה לא פייר. אמנים חווים את זה הרבה כי הם מתאמצים נורא ואז פותחים את הטלוויזיה ורואים על מה מדברים וזה נורא מעצבן שאין תוכן לכותרות. אתה נורא משקיע ובסוף אתה רואה משהו שמתפרסם ואין לו תוכן. במיוחד עכשיו כשהקורונה מוכיחה לכולנו שאפשר בלי כל הקישוטים, אין מה לעשות אתם תשבו בבית אין חו"ל אין כלום. היא מראה לך שבתקופה כזאת כל מה שבאת יזיז לך זה רק דברים אמיתיים שמזיזים את הלב מבפנים ולא כל ההפתעות ברגע האלה".

 

אילו תגובות קיבלת על השיר?

"האמת שהתגובה הכי חזקה שחוזרת על עצמה מאז ששיחררתי אותו זה במיוחד מאנשים בשנתון גבוהה יותר בגילאי 26+. הם אומרים שזה שיר שנורא מדבר אליהם עכשיו ושזה מאוד מנחם אותם, הם מתחברים לשיר. זה סינגל שבא אליהם בדיוק בזמן עכשיו לאווירה של הקורונה. בכלל אנחנו חיים בקדמה כזאת שמבלבלת את כולנו ולפעמים כשאתה כותב את זה בשיר לפעמים בן אדם שומע את המילים ואתה מסדר לו את כל הכותרות בראש. משפט שחוזר על עצמו זה שהשיר מרגש. אבל בעיקר כולם מדברים שזה מדבר על התקופה".

ההצלחה של השיר עמדה בציפיות?

"לא יודע איך למדוד הצלחה, כל עוד לי טוב אז הצלחתי. יש מדדים שהם מעבר למה שאני חושב והמדדים במדינה זה לעבור פלייליסט ברדיו ולהיות בערוץ 24, להגיע למיליון צפיות. אז אני לא יודע מה להגיד לך על הצלחה. בסופו של דבר שאני מסתכל על השיר ואני שלם עם זה, ואני אקבל את התגובות שאני רוצה שככה יחשבו מבחינתי זה הצליח. לא הצליח כי זה להיט מדינה אלא זה הצליח בתור פרויקט".

© אינסטגרם

אתה פתאום חוזר אלינו לאחר תקופה ארוכה של שקט. לאן נעלמת בתקופה האחרונה?

"גם החיים קורים ואני גר בצפון קצת מנותק מכל התעשייה, למרות שהרבה חברים שלי מהתעשייה אני כן מנותק. יש לי סטודיו לאימונים אישיים בקריית שמונה אז אנחנו גם צריכים לעבוד, גם צריכים לחיות. גם צריכים לעזור לאמא ולאחותי עם האחיינים. אני אוהב לקחת את הזמן ולכתוב, אני עכשיו כתבתי אלבום שלם אז השירים יתחילו לצאת בקצב יותר מתון אחד אחרי השני כי החומרים מוכנים. אבל זה לא שאת הנעלם אתה פשוט נכנס לעולם כזה של כתיבה ואתה רוצה להביא את הדבר הכי טוב. יכולתי לשחרר כל מיני שירים אבל חיכיתי לזמן הנכון. לפעמים זה לוקח שנה בקיצור".

אתה עובד על עוד שירים?

"אני ומוזיקה זה רומן שלא ייגמר לא בזמן הקרוב ולא בכל החיים האלה. אני ביום יום שלי כותב שירים, גם לאנשים אחרים. אני יושב באולפנים ומוריד סקיצות. כרגע יש למעשה 35-40 שירים מוכנים כבר שעברו את כל הסינונים שאני צריך ואני מקליט מה שהכי יש לי חשק אליו והכי יש לי חשק אליו באותו הרגע. סתם לדוגמא עוד כמה חודשים יצא שיר שנקרא "בשבילי".

לאן אתה שואף מבחינת הקריירה המוזיקלית שלך?

"יש מושג שנקרא 'לב המיינסטרים' שלשם כולם שואפים ולאו דווקא 'תיראו אני פה' אלא בקטע שרק שאתה מגיע לשם יש לך חשיפה, זה לא שווה כלום בסוף בלי הקהל. הסגירת מעגל הזו שאתה מוציא שיר מהלב. אז השאיפה שלי להגיע למקום כזה שאני יכול להתפרנס נטו מהמוזיקה ושיכירו את זה בכל הגילאים, ובכל החתכים פה בארץ. להגיע למצב שאני מופיע 3-4 הופעות גדולות בשנה והשאר לחלק את זה בזאפות. אם יש משהו שאני יותר אוהב לעשות זה להופיע".

עם איזה זמר היית רוצה לשתף פעולה?

"שאלה קשה, כרגע עולה לי לראש עם עידן רייכל. אני חושב שיש לו משהו בכריזמה שנותן נורא מקום גם לזמר שהוא מארח. לא משנה כמה הוא גדול אתה בא לידי ביטוי לידו. אני נורא מתחבר למה שהוא עושה ואת הטקסטים, אני רואה אותי בוויב של חברות איתו, חברות מוזיקלית".

נכנסת לחיינו בתוכנית הראליטי האח הגדול, אתה רואה את עצמך חוזר לראליטי כלשהו?

"חד משמעית כן! ומי שיגיד לך לא הוא שקרן. לכל 'פליט' ריאליטי יש את האינטרס הזה אחרי כמה שנים ואחרי שהוא ראה במה הוא טוב ומה לא. כשהוא גיבש איזשהו זהות, כי אני לא אותו בן אדם שהייתי. ודבר שני והכי חשוב היום כשאתה עושה עוד ריאליטי ובמיוחד אנשים שעושים דאבל ריאליטי, אתה חוטף תנופה שממש עוזרת למוזיקה. בקטע מטורף".

 

מי הדמות לחיקוי שלך?

"ההורים שלי, אבא שלי נפטר כשהייתי בן 17 וחצי כזה והוא היה מבחינתי הבן אדם שהכי יודע איך לחיות ויודע להתנהל עם אנשים ויש לי את זה ממנו. אמא שלי שתהיה בריאה היא מבחינתי הדרך הכי טובה להתמודד עם המורכבות של החיים. יש לה דרך מאוד מיוחדת אז הם המודל לחיקוי שלי. אבל אם אנחנו הולכים למודל לחיקוי שהוא יותר עניין של קריירה ומוזיקה אז אני נורא מתחבר לאומנים כמו אמיר דדון, שעם כל ההצלחה הוא פשוט וניראה שפוי וממשיך בשגרה נורמלית למרות כל ההצלחה".

ממה אתה שואב השראה?

"ניראה לי שמכל דבר בערך, אני כל דבר מנתח וכל דבר מסתכל לעומק. נגיד אני משחק עם מישהו שש בש ואני אגיד לו 'וואו תקשיב הקוביות האלה הן הגורל' אני שם. אני כל דבר קטן הופך אותו לעומק, שורות ואז לשיר. סתם לנסוע עכשיו בלילה מתל אביב לקריית שמונה הכביש הענקי והריק טיפה אפל כזה של החורף, צמרמורת קטנה ומתחיל לכתוב. לא תוך כדי נהיגה כמובן".

מה הז'אנר מוזיקלי שאתה הכי אוהב לשמוע?

"רוק, אבל לא דם ועטלפים וכאלה. בלדות רוק כמו ג'יימס ארתור".

הוא תואם למוזיקה שאתה מוציא?

"ברור, כל השירים שלי בערך ששחררתי זה בלדות רוק בסגנון הרוק פופ. היום בגלל ההפקות החדשות הרוק שהוא בנוי על גיטרה ותופים מתווסף לו איזשהו קצב וביט קטן וזה הופך לרוק פופ".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"עושה איתך את השיחה הזאת בחזרה הגנרלית לאמפי שוני, מופע השקה לאלבום השלישי".

תגיות
תגובות