כוכבת דה וויס בראיון: "גם לנשים יש מה לומר". יריב אלדד

כוכבת דה וויס בראיון: "גם לנשים יש מה לומר"

לרגל היציאה של שירה החדש בתחילת השבוע, תפסנו את סמא שופאני, פיינליסטית "דה וויס" לראיון בו דיברנו על ההשתתפות בריאליטי, על העבודה בימי הקורונה, מעמד האישה בעולם כיום וגם על האפשרות להוציא שירים בעברית

את סמא שופאני הכרנו כאשר היא השתתפה בעונה החמישית של דה וויס, היא הייתה בקבוצה של שלומי שבת ויובל דיין והגיעה עד להופעות החיות, ומאז היא זוכה להצלחה גדולה. היא רק בת 19, וכבר נחשבת למובילה בין הזמרות לגילה בעולם הערבי. השבוע היא הוציאה את שירה השני "באדי אלאק" ולרגע המאורע תפסנו אותה לשיחה על החוויה בדה וויס, על השיר החדש שלה וגם מה דעתה על נסרין?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה את עושה בימים אלו?

"בימים אלו אני מנסה ליצור כמה שיותר. אני עובדת על שירים חדשים שאני כותבת ומלחינה אותם. וגם בעוד שבועיים אני חוזרת ללימודים באקדמיה למוזיקה בירושלים".

© צילום: יריב אלדד

את השתתפת בעונה החמישית של דה וויס. מה גרם לך להשתתף?

"כל פעם שצפיתי בתוכנית בטלוויזיה, חלמתי על לעמוד שם על הבמה. חיכיתי שאגיע לגיל 18 שבו אני אוכל להשתתף ונרשמתי בספונטניות. מה שאני אוהבת בדה וויס זה ששופטים אותך על פי הקול שלך ולא רק על מי שאתה".

 

את מרגישה שההשתתפות בתוכנית עזרה לקידום הקריירה שלך?

"לגמרי. למרות שלא הגעתי למקום מאוד רחוק אני מרגישה שהתוכנית מאוד עזרה לי. בעקבות התוכנית הכרתי אנשים שעוזרים לי עד היום וגם התוכנית הביאה לי חשיפה מטורפת. פתאום היו לי הרבה צפיות ביוטיוב ואנשים הכירו אותי דרך התוכנית".

© יריב אלדד

היית חוזרת על זה עוד פעם?

"למרות שלפעמים זה היה קשה גם פיזית וגם מנטלית הייתי לגמרי חוזרת על זה עוד פעם. חוויתי חוויה מטורפת שאי אפשר לתאר במילים. עד היום כשאני צופה שוב בפרקים אני אומרת לעצמי שהלוואי והייתי חוזרת לזה עוד פעם".

נסרין הייתה מנטורית באותה עונה, והיא זמרת מעורצת מאוד בז'אנר המוזיקה הערבית בארץ. את חולמת לקריירה כמו שלה?

"כן, הלוואי שתהיה לי קריירה גדולה כמו שלה".

המוזיקה שלך מחברת בין הסלסולים המזרחיים לפופ המערבי. מאיפה בא הרעיון לחבר בינהם?

"אני גדלתי בבית שאוהב מוזיקה, וכל הזמן שמעתי זמרות שבאות יותר מהכיוון המערבי וגם למדתי את כל הסלסולים המזרחיים כך שזה בא לי באופן טבעי לחבר ביניהם. בנוסף, אני לומדת באקדמיה למוזיקה מספר רחב של ז'אנרים כמו פופ, רוק, ג'אז וכ'ו - אז כל הז'אנרים קצת התערבבו לי במוח ועכשיו אני יכולה לחבר ג'אז עם סלסולים".

 

השיר הקודם שלך "לאווין" מדבר על ללכת בעקבות החלומות למרות הקשיים בחיים. מה עזר לך להתגבר על הקשיים ולהגשים את החלומות שלך?

"כתבתי את השיר "לאווין" אחרי השתתפותי בדה וויס. בהתחלה היה לי קשה והייתי עצובה שהודחתי אבל למרות זאת אמרתי לעצמי שחוויתי חוויה מדהימה ושזה בעצם הצעד הראשון לעבר החלום. אני לקחתי את העצב מההדחה והפכתי אותו לשמחה ויותר רצון להתקדם ולהגשים את החלומות שלי".

 

בתחילת השבוע הוצאת את השיר השני שלך "באדי אלאק".

"'באדי אלאק' הוא שיר שאני כתבתי והלחנתי. השיר מספר על החיים אחרי פרידה של שני אנשים והאישה היא בעצם זו שמסיימת את מערכת היחסים הזו. מה שאני מנסה להגיד דרך השיר הזה הוא שהאישה אף פעם לא צריכה להרגיש שהיא מסכנה אלא היא צריכה להיות במעמד של כוח והיא צריכה להיות חזקה".

את מרגישה שיש שיפור במעמד האישה ואיך שמתייחסים אליהן בשנים האחרונות?

"יש שיפור, אבל אני רוצה שיהיה עוד יותר שינוי בהתייחסות לנשים בחברה. גם נשים הן חזקות וגם להן יש מה לומר".

אחרי שהוצאת שני שירים בערבית, את מתכוונת להוציא גם שירים בעברית?

"בינתיים אני מוציאה שירים שאני כתבתי, ואני כותבת לרוב רק בערבית. אבל יכול להיות שיום אחד אני אעשה שיתוף פעולה בעברית".

ולסיום, איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"אני מקווה שאוציא כל מיני שירים, שיהיה לי קהל שאוהב אותי. וגם שאני אהיה חתומה בחברת הפקות ושאני אופיע על הבמה הכי גדולה בעולם. אבל הכי חשוב -  אני אף פעם לא אפסיק לשיר".

 

תגובות