חוגגים 40: השירים שנרצה שיחדשו בפסטיגל הקרוב. צילום מסך מהפסטיגל

חוגגים 40: השירים שנרצה שיחדשו בפסטיגל הקרוב

משיר השקופים ועד פסטיגל פנטזיה: לאורך השנים היו הרבה שירי פסטיגל זכורים במיוחד ולכבוד חגיגות ה-40 למופע (בו יבוצעו להיטי עבר) אספנו רשימת שירים נוספים שהיינו רוצים שיחדשו

השנה נחגוג 40 שנה לפסטיגל ועל כן החליטו להפוך את הלימון ללימונדה ולהפיק את המיטב מכך שהפסטיגל לא פרונטלי. בעקבות כך הפסטיגל יהיה במתכונת שונה והוא ימנה עשרות כוכבים, הרבה יותר מכמות הכוכבים בשנה רגילה, ובנוסף יכלול גרסאות מחודשות לשירי פסטיגל פופולריים מהעבר. בכל שבוע אנו זוכים לקבל פרסום חדש על חידושים למיניהם, אבל אילו שירים נוספים נרצה שיחדשו בפסטיגל הקרוב? 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איש הברק

למרות ששיר זה הוא אי שם מ-2005 הוא עדיין בין שירי הפסטיגל היותר זכורים ואייקוניים שהיו. הוא בוצע כזכור על ידי רן דנקר. אנחנו יותר מנשמח שדנקר יבצע בפסטיגל הקרוב גרסה מחודשת לגיבור העל שללא ספק היינו נותנים לו גם סדרה משלו!

 

שיר השקופים

בשנת 2015 הגיע לחיינו שיר השקופים במסגרת "היי סקול פסטיגל", בו לראשונה בוטלה תחרות השירים. שיר השקופים, בניגוד להרבה שירים אחרים, לא היה סתם שיר אלא רצה לחדד מסר מסוים בנוגע להתייחסות לילדים הפחות מקובלים, זאת כנראה בעקבות המחאה על רדידותו של שיר הסלפי שנה קודם (למרות ששיר הסלפי היה בכלל פארודיה וביקורת על ההתמכרות לנייד). 

 

שיר הנושא של פסטיגל פנטזיה

בשנת 2006 הגיע לחיינו "פסטיגל גיבורי הממלכה האבודה" או בשמו היותר מוכר "פסטיגל פנטזיה", אשר בעיני רבים (וגולשי פרוגי) נחשב כפסטיגל הטוב ביותר. יתר על כן שיר הנושא אשר מבוצע על ידי רן דנקר במקור, גם הוא אהוב ביותר ואין אחד שלא זמזם אותו בילדותו. אנחנו יותר מנשמח אם רן יעשה סגירת מעגל יפה ויבצע את אותו השיר פעם נוספת. 

 

SOS

אם גם לכם השורה "תקרא לי אס. או.אס ואני שם לצדך" מתוך שירו הזכור של טל מוסרי בפסטיגל 2012 נתקעה לכם בראש, תדעו שאתם לא לבד ושאתם ממש לא היחידים שהתמכרו לשיר הזה! מוסרי הוא שיאן הפסטיגל (באותה משבצת עם אליאנה תדהר) וזו תהיה לו הפעם העשירית בפסטיגל (לאחר הפסקה ארוכה בה לא השתתף). מתוך שיריו הרבים בפסטיגל - היינו רוצים לבחור בחירה מפתיעה ולתת את הבמה ל-S.O.S.

 

אל תוותר

בשנת 2017 הלך לעולמו הזמר השחקן והמוזיקאי אמיר פרישר גוטמן ז"ל. אמיר היה בין האנשים הבולטים בתולדות הפסטיגל מכיוון שלא רק שהשתתף בהרבה פסטיגלים וביצע שירים רבים, אלא גם כתב לא מעט שירים למשתתפים אחרים בפסטיגל. בשנת 2007 אמיר זכה במקום הראשון עם השיר "אל תוותר", שמלבד היותו שיר מוצלח במיוחד הוא גם שיר עם מסר חשוב ביותר. אנחנו חושבים שזה יהיה ראוי ביותר אם לאות מחווה עם מותו בטרם עת של אמיר יבוצע בפסטיגל שיר זה לזכרו.

 

בדרך לאור

אליאנה תדהר היא משתתפת פסטיגלים קבועה מאז 2011 והפסטיגל הקרוב הוא העשירי שלה ברציפות. לאורך שנותיה בפסטיגל קיבלנו ממנה לא מעט שירים יפהפיים שלא איכזבו ושדרך אגב תמיד זכו במקום הראשון (בתקופה בה הייתה תחרות). אך יחד עם זאת, מבין כל ביצועיה אנחנו חושבים ש"בדרך לאור" הוא בין השירים המוצלחים יותר שהיו לה ואנחנו מאוד רוצים לקבל גרסה מחודשת שלו. הצעה שלנו: אולי הפעם לצד בן הזוג לי בירן, שגם משתתף איתה הפעם בפסטיגל 2020?

 

מטרה מספר אחת

בשנת 2009, בקונג פו פסטיגל, קיבלנו ביצוע בלתי נשכח שאף זכה במקום הראשון באותה שנה - אגם רודברג ועדי הימלבלוי בשיר "מטרה מספר אחת" (אותו דרך אגב הלחין וכתב אמיר פרישר גוטמן ז"ל). אמנם מבין מבצעות השיר המקוריות רק הימלבלוי תשתתף השנה שוב בפסטיגל, אבל אנחנו בכל זאת נשמח לאיזה חידוש מעניין.

 

אל תתייג אותי

מדובר בשיר מתוך פסטיגל 2018, גם הוא נושא מסר חשוב ביותר שאנחנו חושבים שאכן ראוי לחדד גם בפסטיגל הקרוב. את השיר שרים במקור נועה קירל ויהונתן מרגי (שהשנה לא ישתתף), אך אין זה אומר שלא נרצה לראות אותו בתפקיד אורח כשהוא מבצע שיר כה יפה וקצבי עם בת זוגו - או אפילו לצד כוכב אחר, לא נתנגד. 

 

שיר הנושא של פריסטייל פסטיגל

פסטיגל 2018 הכניס לחיינו לא רק את השיר "אל תתייג אותי", אלא גם שיר נוסף ומוצלח יותר שהוא כמובן שיר הנושא של הפסטיגל. השיר והריקוד הנלווה אליו הפכו לפופולריים ביותר בקרב הקהל הרחב ומכייוון שחלק לא קטן ממשתתפיו משתתפים גם בפסטיגל הקרוב אנחנו חושבים שזה יהיה רק מתבקש שגם הוא יקבל גרסה מחודשת השנה.

 

מקום שני זה לא אני

ובחזרה חמש שנים אחורה: בשנת 2015, במסגרת חלקו הראשון של "היי-סקול פסטיגל", קיבלנו את אחד משירי הפסטיגל היותר קצביים ומרעננים שהיו, אשר בוצע על ידי שירן סנדל, אושרת אינגדשט ועומר דרור. השיר נתקע בראש כמעט לכל מי שצפה בפסטיגל... ומדובר בלהיט מצוין וממכר.

 

האיש שבקיר

בשנת 2014, במסגרת "משחקי בפסטיגל", ביצע דניאל מורשת את אחד הביצועים היותר זכורים שלו במופע - "האיש שבקיר". יש שיגידו שהלהיט קיבל משמעות מחודשת בעקבות יציאתו של מורשת מהארון. בעקבות ליהוקו המשמח של מורשת (שקרה לגמרי בזכותכם ובזכות הבקשות של הקהל. שאפו!), אנחנו חושבים שיהיה זה נהדר אם הוא יחדש את השיר המזוהה איתו.

 

 

תגובות