סיכומוזיקלי: חנן בן ארי מרגש ורוני דואני מחדשת. צילום מסך מהאינסטגרם

סיכומוזיקלי: חנן בן ארי מרגש ורוני דואני מחדשת

שנת 2020 מתחילה להגיע לסיומה (סוף סוף!) והמוזיקה הטובה פשוט לא נגמרת. גם הפעם כמו בכל שישי אספנו לכם את כל החידושים הכי יפים, מרגשים ומעניינים שקרו במוזיקה הישראלית השבוע. מאושר בחתה בסינגל חדש ועד לכוכבת החדשה בשיר שיגרום לכם להתמכר

כמה אנחנו אוהבים מוזיקה וכמה כיף לראות בכל שבוע עוד מוזיקה חדשה. גם השבוע זכינו לכמות של שירים חדשים, אמנים חדשים, ובעיקר הרבה טוב באוזניים ובלב. ברשימה של השבוע תוכלו למצוא למשל את הראל סקעת בביצוע לייב ללהיט הבלתי נשכח שלו, את רוני "סופרסטאר" דואני מחדשת שיר ישן, הנכד של הסבתא הכי כוכבת שיש בסינגל חדש וגם את חנן בן ארי שמזיל לנו דמעה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

חנן בן ארי - אמן על הילדים

מוכנים? קבלו את אחד השירים פלוס קליפים היותר נוגעים ומצמררים שתיתקלו בהם. השבוע חנן בן ארי שחרר סינגל חדש בשם 'אמן על הילדים' שכתב והלחין בעצמו, והפיק מוזיקלית תומר בירן. הטקסט הנוגע עם הלחן הכל כך מתאים הזה, בתוספת של הקליפ שמורכב כולו מסרטונים ששלחו הצופים וקהל המאזינים של בן ארי, יוצרים משהו שפשוט אי אפשר להישאר אדישים אליו. אחד השירים הכי חזקים שנראו פה בתקופה האחרונה.

לסיכום: חודר עמוק ללב

 

אושר בחתה - אין לי מה

כבר הרבה זמן שלא שמענו מוזיקה חדשה מהזמר אושר בחתה. בשנה שעברה שחרר בחתה את הדואט "כולם אותו הדבר", יחד עם הראל סקעת והוכיח באופן חד משמעי שהוא לגמרי כאן כדי להישאר, הפעם זה לגמרי שלו. השבוע שחרר את הסינגל החדש שלו - "אין לי מה", אותו כתב והלחין יחד עם שרון לוי וניב שטובי שאחראיים גם על ההפקה המוזיקלית. לשיר יש קצב מגניב וממכר, ממש 'סטייל מרגי', רק קצת אחרת, ואין ספק שזה מתכון להצלחה. עפנו על זה!

לסיכום: איזה כיף שיש שירים כאלה

 

יוסי שטרית - גאיה

הוא פרץ אל חיינו כאשר השתתף בתכנית ב"אקס פקטור" ואף הגיע אל הגמר. מאז יוסי שטרית פשוט לא מפסיק לעבוד ולשחרר אלינו מוזיקה חדשה שהופכת מהר מאוד ללהיטי ענק. שטרית כיכב בשנה האחרונה במחזמר "זה אני" משיריו של אייל גולן (מחזה שכעת בהפסקה בגלל הקורונה). הכוכב לא מבזבז זמן ושחרר סינגל חדש בשם "גאיה". את השיר כתב והלחין יחד עם צמד המוזיקאים הבלתי מעורער דולי ופן (שגם אחראיים כמובן על העיבוד וההפקה המוזיקלית) ורון ביטון. אחרי שהסינגל הקודם שלו היה קצת יותר רגוע ושקט, הפעם מביא איתו שטרית קו יותר קצבי ומרים. האמת? אנחנו פשוט עפים על זה.

לסיכום: עושה לנו חשק שיחזרו כבר המסיבות!

 

יהל יעיש - תמיד איתך

אם עוד לא שמעתם על יהל יעיש, אין לכם מושג כמה פספסתם, אך איזה מזל שיש אותנו בשביל להביא אותו היישר לאוזניים שלכם. הנכד של הסבתא האהובה עלינו, סבתא ימימה כמובן, שחרר השבוע את הסינגל השלישי שלו מתוך אלבום הבכורה שעליו עובד. הסינגל שאותו כתב והלחין יעיש עצמו נקרא "תמיד איתך", והופק מוזיקלית על ידי חן מצגר אדר. לשיר יש קצב שלא יוצא לנו מהראש מאז הפעם הראשונה ששמענו אותו, ואנחנו 'חופשי' כבר מכורים. מחכים כבר לשמוע את השירים הבאים מהאלבום.

לסיכום: בפלייליסט שלנו קלללל

 

אלנתן - חוטי האמונה

אלנתן שלום הוא אחד היוצרים הכי נוגעים ומרגשים שיש לנו בארץ. ככותב ומלחין לאחרים, תמיד כיף סוף סוף לשמוע שירים גם בקולו. את השיר "חוטי האמונה" הלחין אלנתן למילותיו של גיא בן חיים והפיק מוזיקלית חיים וויס. הסינגל למעשה הוא חלק מאלבום סולו עליו עובד, בו אחראי על כל הלחנים. כיף שיש אמנים כאלה שממש מרגישים שהמוזיקה זורמת אצלם בכל חלק וחלק בגוף. מדהים.

לסיכום: פשוט כיף באוזניים!

 

 

טהר - אני שוקע אלייך

קודם כל תרשו לנו לפתוח בוואווו! השבוע טהר שחרר פרויקט חדש שלו, ומתוכו את השיר ״אני שוקע אלייך״, אותו כתב והלחין וכמובן הפיק מוזיקלית. על הקליפ המאוד מיוחד שמצורף לשיר אחראי זהר וענונו. הסינגל לגמרי שונה בנוף של כל השירים אותם אנחנו רגילים לשמוע בדרך כלל, זה מיוחד וזה אחר וזה רק מוכיח כמה כיף שיש מוזיקה. כל אחד יכול לקחת אותה לאיזה מקום שהוא בוחר. אנחנו אהבנו את הסגנון שלגמרי חדש לנו, ומרגישים כי טהר באמת הצליח להכניס אותנו, אפילו אם רק מעט, לתוך לעולם המוזיקלי שלו.

לסיכום: מכורים כבר!

 

נעה שאואט - אל תגיד לי

זמרת חדשה (ומטורפת לגמרי!) ששחררה השבוע את הסינגל הראשון שלה היא נעה שאואט, ויש לנו תחושה שממש כדאי לכם לזכור את השם הזה. את הסינגל ״אל תגיד לי״ כתבה והלחינה שאואט והפיק מוזיקלית אופיר בהלול. שאואט כותבת בחשבון האינסטגרם שלה כי המסר של השיר ממש חשוב עבורה, "שאף אחד לא יחליט במקומכם או יגיד לכם מה לעשות, תסמכו על עצמכם", מוסיפה כי: "כל דבר שתשאפו אליו, אם תרצו מספיק, אתם תגיעו". אין ספק שנעה מביאה איתה בשורה חדשה לעולם הפופ ובכללי לעולם המוזיקה, ואם תשאלו אותנו - יש כאן ממש כוכבת חדשה. אולי כל הכוכבות פופ צריכות להתחיל לחשוש?

לסיכום: כוכבת נולדה!

 

השילוש הקדוש - את יודעת מה להגיד

הגיע הזמן שתכירו את ההרכב החיפאי ״השילוש הקדוש״. השבוע שחרר ההרכב את ״את יודעת מה להגיד״, הסינגל הרביעי מתוך האלבום השני שלהם עליו עובדים. את הסינגל כתב, הלחין, עיבד וביצע סולן הלהקה שלמה לחייני. השיר הינו שיר אהבה מרגש וסוחף, ולנו יש תחושה שאנחנו בעצמו כבר מאוהבים בהם! שמחים לגמרי שנתקלנו בסינגל היפה הזה, ובטוחים שמעכשיו נמשיך לעקוב אחרי המוזיקה שלהם.

לסיכום: לא מפסיקים להאזין לזה.

 

שווה האזנה

הראל סקעת - לעוף (היכל התרבות)

את השיר "לעוף" שכתבו דורון מדלי ולירון לב והלחין אוהד חיטמן במיוחד להראל סקעת בפסטיגל 2004. מאז - כבר אין אחד במדינה שלא מכיר את הלהיט. לצד חידוש יחד עם נועה קירל בפסטיגל 2020 וחידוש נוסף במופע הגדול יחד עם כוכבים נוספים, השיר בטח לא יצא לנו מהראש בזמן הקרוב. השבוע פרסם סקעת ביצוע לשיר מלייב מהיכל התרבות בתל אביב, וזה גורם לנו להתגעגע אפילו עוד יותר להופעות ובכלל לעולם התרבות שהלך ודעך בעקבות הקורונה. מדהים כמה שהשיר חי כבר 16 שנה.

 

רוני דואני בקאבר לשיר נוסטלגי

השיר "אמסטרדם" של להקת נוער שוליים יצא כחלק מהאלבום ״ציירי לך שפם״, אי שם בשנת 1990. רובכם כנראה לא מכירים, ובדיוק בשביל זה רוני דואני וישי רזיאל התייצבו והקליטו גרסה מחודשת לשיר. השניים גרמו לנו להתאהב בשיר ואנחנו לא מפסיקים להקשיב לביצוע הרך והיפה הזה. חייבים לעשות עוד שיתופי פעולה יחד!

 

תגובות