סיכומוזיקלי: גל אדם מקורי והאולטראס המשיכו הלאה. צילום: שי פרנקו

סיכומוזיקלי: גל אדם מקורי והאולטראס המשיכו הלאה

כמו בכל שבוע אספנו עבורכם רשימה מעניינת ומרעננת של השירים החדשים שאתם פשוט חייבים להכיר. הפעם: בניה ברבי עושה זאת שוב בסינגל חדש, היוצרת שמדברת על נושא חשוב באמת ושיתוף הפעולה של אושר ביטון עם עדן חסון

בכל פעם שמגיע הסופ"ש, עולה בנו חיוך! והפעם הוא הגיע ביחד עם חג החנוכה! גם השבוע קרו המון דברים מעניינים במוזיקה הישראלית - שלושת חברי להקת "האולטראס" המקורית (אלי פרץ, דן ברטוב וסדריק בן שבת) באופן מקרי (או שלא ממש?) שחררו השבוע סינגלים חדשים, כל אחד בנפרד. כמו כן, גל אדם ריגש, הדואט של עדן חסון וניתן בן ארי על אותו הקו. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

גל אדם – לגשת אל חייך

לפני פחות משלושה חודשים שחרר גל אדם את הסינגל "שבוי שלך", שזכה להצלחה ולתגובות רבות. בדיוק כשכבר התחלנו להתגעגע, שחרר אדם השבוע סינגל חדש בשם "לגשת אל חייך". הביצוע של גל אדם הוא גרסה מחודשת לשיר, אשר יצא לפני שש שנים ומבוצע במקור על ידי ג'ורג' אבו שקארה. לטובת הגרסה המחודשת התגייס למשימה גם אושר כהן, שאחראי על העיבוד וההפקה המוזיקלית לגרסה זו. אדם לקח את השיר ממש למקום שלו, ונראה כי השיר מתאים לסגנון שלו ממש כמו כפפה ליד.

לסיכום: מתאים לו בול!

 

בניה ברבי – כמה רקדנו

אחד הזמרים האהובים עלינו במוזיקה הישראלית ובכלל הוא ללא ספק בניה ברבי. כל שיר שלו הופך להיט, ואנחנו יותר מבטוחים שגם השיר החדש שלו – "כמה רקדנו". את השיר כתבו והלחינו סתיו שמש, אופק יקותיאל, משה בן אברהם, בר קזס ומאור תיתון. כנראה ששורה שלמה של אנשים מוכשרים היא לגמרי המתכון לשיר המושלם, כי אנחנו פשוט לא מפסיקים להקשיב לו מהרגע שיצא. אנחנו לגמרי מסוגלים לשמוע לנצח את הקול המחוספס והנוגע של ברבי. יש לנו תחושה כי השיר לא הולך לצאת לנו מהראש בתקופה הקרובה.

לסיכום: אין כמוהו בעולם.

 

 ניתן בן ארי – טיפה אמת

שלושה חודשים עברו מהסינגל האחרון שלו, וסוף סוף שחרר השבוע ניתן בן ארי את השיר "טיפה אמת", סינגל חדש שכתב והלחין בעצמו. את השיר כתב ניתן לפני כשלוש שנים על חוויות אמיתיות שקרו לו, ועכשיו סוף סוף הרגיש מוכן לשחרר אותו אל העולם. אי אפשר לפספס את הרגש שמביא איתו הזמר בשיר וממש מרגישים כי המילים באו מעומק הלב שלו. אנחנו עפים על כל סינגל שלו מחדש, אבל אין ספק שהשיר הזה נכנס לנו ללב קצת יותר מכל אלו שלפניו. 

לסיכום: כישרון אחד ענק.

 

 מאור אדרי – ניצחת נשמה

מאור אדרי הוא אחד מהזמרים הכי חזקים של השנים האחרונות במוזיקה הים תיכונית. עם שורה בלתי נגמרת של להיטים, מוסיף השבוע אדרי שיר חדש לרשימת הלהיטים – "ניצחת נשמה". השיר נכתב על ידי צליל קליפי, שגם הלחינה אותו יחד עם אדרי עצמו וליאור אברמוב. אין ספק כי השיר ממשיך את הקו המוזיקלי אותו אנו רגילים לשמוע בדרך כלל מהזמר, ואנחנו לגמרי אוהבים את הקו הזה. הוא עמוק בפלייליסט שלנו והולך להיות תקוע בראש שלנו כל הסופ"ש!

לסיכום: מפציץ כרגיל.

 

עדי אגאי – לובשת צמוד

כוח נשי חזק בסיכום שלנו השבוע היא עדי אגאי. השבוע הזמרת והיוצרת שחררה אלינו סינגל שכתבה והלחינה בעצמה והפיק מוזיקלית טום פורמן, עם מטרה חשובה ומבורכת - העלאת המודעות להטרדות מיניות. כל מי שלקח חלק בפרויקט הזה עשה זאת בהתנדבות למען המטרה החשובה, וכאשר נותנים מהלב יוצאת גם תוצאה שהיא כולה לב. כל משפט בשיר הוא כמו אגרוף לתוך הבטן. הוא מטלטל וגורם למחשבות בראש להתחיל לרוץ בלי הפסקה. אין דרך לתאר כמה חשוב שיהיו שירים כאלה, וכמה מוזיקה היא דרך מדהימה להעביר מסרים כאלה.

 

 סדריק – לא יכולה לישון

עוד שיר עם המטרה החשובה הזו הוא הסינגל החדש "לא יכולה לישון" ששחרר השבוע סדריק בן שבת. את הסינגל כתב והלחין סדריק בהשראת מקרה האונס הקבוצתי שהתרחש לא מזמן באילת וזעזע מדינה שלמה. אין לנו מילים לכמה שהשיר גרם לנו לטלטלה ואף לבכי, וזה לגמרי מסוג השירים שאי אפשר להישאר אדישים עליו. אין הרבה מה להוסיף חוץ מכמה שהשיר מדויק וחודר ללב כמו סכין, ואם לא יצא לכם עדיין לשמוע אותו זה לגמרי הזמן. 

לסיכום: הכי חזק ששמענו בתקופה האחרונה.

 

 דן ברטוב – תל אביב

לאחר שהיה 15 שנה חלק מ"האולטראס", השבוע יצא דן ברטוב לדרך חדשה ושחרר סינגל ראשון לגמרי לגמרי משלו. את השיר "תל אביב" כתב והלחין ברטוב, ועל ההפקה המוזיקלית ניצן קייקוב. עם אינספור סינגלים מצליחים שהפכו ללהיטי ענק כחלק מהלהקה בה היה חבר, סוף סוף הגיע הזמן של ברטוב להיות רק הוא בקדמת הבמה ולפתוח בקריירת סולו. עם פתיחה חזקה כזו, זה רק עניין של זמן עד שדן ברטוב יהפוך לאחד האמנים מהשורה הראשונה בישראל, וכשזה יקרה – תזכרו איפה שמעתם את זה קודם.

לסיכום: תותח ברמות על!

 

 תום שנייד – גבר

זמר חדש בנוף הישראלי שאתם פשוט חייבים להכיר הוא תום שנייד, ששחרר השבוע סינגל חדש בשם "גבר" אותו כתב והלחין בעצמו, וגם אחראי על העיבוד ההפקה המוזיקלית יחד עם תם "רוזי" רוזנברג. השיר מדבר על גבריות ודימוי גברי, ונועד בעצם לנפץ את המוסכמות החברתיות לגבי נראות והתנהגות גברית. גם הקליפ מיוחד ובו ניתן לראות את תום בדימוי גברי מוחלט ובדימוי נשי מוחלט. זה לגמרי אחד הקליפים המיוחדים והחזקים ביותר שנתקלנו בהם.

לסיכום: העביר את המסר בצורה מרהיבה.

שווה האזנה

עדן חסון מלווה את אושר ביטון

בדרך כלל אנחנו רגילים לראות (או יותר נכון לשמוע) את עדן חסון על תקן הזמר, אך הפעם הוא על תקן הגיטריסט. השבוע פרסם הזמר אושר ביטון בחשבון האינסטגרם שלו סרטון בו מבצע את השיר "ילדים כאלה", ועל הגיטרה מלווה אותו לא אחר מאשר הזמר המקורי של השיר – עדן חסון. מקווים שיצא לנו לראות גם דואט של השניים בקרוב, ומה שבטוח – כשזה יקרה אנחנו נהיה הראשונים לשמוע את זה. 

עדן בן זקן וראש הממשלה - "יש בי אהבה"

כן, אנחנו מתכוונים לזה באמת. אתמול (ה'), שחררה עדן בן זקן קאבר לשיר המרגש "יש בי אהבה" אותו ביצעה לצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. זה קרה במסגרת פרויקט מיוחד של "ישראל בידור" יחד עם עמותת "כן לזקן" ונועד כדי להעלות את המודעות לתמיכה בקשישים. פרויקט מבורך ומרגש!

 
תגובות