סיכומוזיקלי: "זוט עני" בגרסה ים תיכונית. תום סיימון

סיכומוזיקלי: "זוט עני" בגרסה ים תיכונית

מבלי ששמנו לב זהו סוף השבוע האחרון לשנת 2020, וגם הפעם יש לא מעט שירים מדהימים שיצאו במוזיקה הישראלית וביצועים שהשאירו אותנו נלהבים מאבי אבורומי ועד אלה לי בגרסה שונה לחלוטין

וואו, כמה עברנו במוזיקה הישראלית בשנה האחרונה. סינגלים שהפכו ללהיטי ענק, זמרים אנונימיים שברגע הפכו לאמנים המושמעים ביותר, שירים להקות אמנים קאברים ובעצם, מה לא? לאורך כל השנה דאגנו להשאיר אתכם בכל יום שישי הכי מעודכנים שיש לגבי המוזיקה שיצאה בכל שבוע, וגם הפעם, בפעם האחרונה לשנה זו, קבלו את השירים שעשו לנו את השבוע ויעשו לכם את הסופ"ש.

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שריף - נשאר לנצח

הזמר שריף שחרר השבוע סינגל חדש בשם "נשאר לנצח". ילד הפלא הנצחי לא מפסיק גם היום לשחרר בלי הפסקה שירים שפשוט עושים לנו טוב על הלב. את "נשאר לנצח" כתבו והלחינו אבירם דרעי וזוהר גהא, ועל העיבוד וההפקה המוזיקלית רן אביטן. שריף, כמו שרק הוא יודע, עושה לנו חגיגה באוזניים ואנו נהנים בכל פעם מחדש לשמוע את הקול היפה והייחודי שלו. 

לסיכום: לנצח נאהב אותו!

מוריה ג'ובאני - כאב לא מוכר

זמרת חדשה עם קול מלאכי ונוגע. את השיר כתב גל שריג, והלחינו חן הררי ועופרי ישראלי. מדובר בסינגל על פרידה, שיר שכל אחד יכול להתחבר אליו מהנקודה האישית שלו. למעשה מדובר בסינגל השלישי של הכוכבת העולה מתוך אלבום הבכורה עליו היא עובדת בימים אלו, ואם זו רק ההתחלה אנחנו לא יכולים לחכות לשמוע את השירים הבאים.

לסיכום: צופים למוריה עתיד מזהיר.

בומרנג וכפיר צפריר - תל אביב מתה

שני אמנים מטורפים מתאחדים לכדי שיתוף פעולה אחד - זה תמיד משהו שאנחנו אוהבים, במיוחד כשיוצא שיר שהוא וואו אחד ענק. בומרנג (נתנאל רודניצקי) וכפיר צפריר שחררו השבוע את הסינגל המדובר, אותו הם כתבו והלחינו יחד. אם כל אחר מהם מטורף בפני עצמו, קשה לתאר עד כמה הם אפילו עוד יותר טובים כשהם עובדים בשניים. התמכרנו לשיר מהרגע הראשון והוא בטוח לא הולך לצאת לנו מהראש בתקופה הקרובה. בקיצור, בום!

לסיכום: עשו את זה בגדול!

עקיבא - רק עוד רגע

שנת 2020 הייתה לגמרי השנה של עקיבא. אמנם את השיר "אל תעזבי ידיים" שחרר עקיבא בתחילת 2019, אך ללא ספק את הקהל והאהבה הרבה בנה לעצמו לאורך שנת 2020. בתחילת השנה עשה זאת שוב עם הסינגל "פשוטים" שכבש את הלבבות של כולנו, ועקיבא פשוט לא עוצר וגם השבוע עושה זאת ובגדול. את הסינגל כתב עקיבא יחד עם צורית תורג׳מן והלחין עם לא אחר מאשר נתן גושן, על ההפקה המוזיקלית אמון מאור שושן. אנחנו נמסים כל פעם מחדש מהרוך והפשטות שבו, ולא מפסיקים להאזין לכל שיר שלו בלי הפסקה. 

לסיכום: שרק ימשיך להתפתח!

האולטראס וליאם בניסטי - On&Off

קשה לפספס שמאז שאלי פרץ הרכיב מחדש את "האולטראס", הוא פשוט לא מוריד את הרגל מהגז. רק בתחילת החודש שחרר את הסינגל הראשון שלו מתוך האלבום החדש המצביע על דרכו החדשה, וכבר אתמול שחרר את הסינגל השני בו מארח את ליאם בניסטי - On&Off. את השיר כתב והלחין פרץ יחד עם אופיר מלול, שגם הפיק את השיר. החיבור בין פרץ לבניסטי יוצר שילוב מעניין, והאמת שזה אחד החיבורים הכי יפים שראינו ושמענו לאחרונה. השיר קליט ומתנגן אצלנו באוזניות בלופים, מדהים.

לסיכום: כוכב וכוכבת.

אבי אבורומי - מאמי

לפני קצת יותר משלושה חודשים שחרר את הסינגל האחרון שלו, וסוף סוף אחרי המתנה וציפייה שחרר השבוע סינגל נוסף הנקרא "מאמי". את השיר כתוב והלחין בעצמו יחד עם אושר כהן, שאחראי גם על ההפקה. השיר רגוע ושקט, וממשיך את הקו המוזיקלי הרגיל של אבורומי. אין לנו הרבה מה להוסיף חוץ מהעובדה שלא משנה מה אבי ישיר, הוא יגרום ללב שלנו לרטוט. ללא ספק אחד הזמרים שאנחנו הכי הכי אוהבים.

לסיכום: התמכרנו!

סתיו שמש - סוכריות

סתיו שמש היא אחת היוצרות העסוקות במדינה. היא הלחינה להיטים לעומר אדם, מירי מסיקה, אייל גולן, מאיה בוסקילה, ספיר סבן, רוני דלומי, בניה ברבי, עדן בן זקן.... בקיצור, אם נמשיך הרשימה לא תיגמר. בין כל כשרון היצירה שלה, שמש גם היא זמרת בעצמה, והשבוע שחררה סינגל בשם "סוכריות", אותו כמובן הלחינה היא עצמה למילותיו של אורי בן ארי, והפיק יובל בן דוד. אנחנו עפים על גוון הקול שלה וחושבים שהיא אחת הבחורות הכי מוכשרות במוזיקה הישראלית. יותר מבטוחים ששנת 2021 הולכת להיות שנה של הצלחות מטורפות עבורה (טפו, טפו!).

לסיכום: כמה כישרון בבחורה אחת?!

עדי גריי - סולו

עד כה הייתה עדי גריי רגילה לשחרר סינגלים באנגלית, הפעם החליטה לעשות זאת בעברית עם השיר ״סולו״, אותו כתבה והלחינה יחד עם שרון לוי, ניב שטובי, שירז שוקרון וטל שטיין. אין ספק שגם בעברית היא נשמעת פשוט מדהים, ולחלוטין מדובר בכוכבת ענקית. התמכרנו לקול המיוחד והשונה שלה, שפשוט אי אפשר להפסיק לשמוע, וכמובן גם לביט המגניב לגמרי של השיר שגורם לנו לזוז בלי הפסקה. לא יכולים לחכות כבר לשמוע עוד ועוד שירים חדשים ממנה.

לסיכום: ההתמכרות החדשה שלנו.

ליאל אוחיון - בלי לדבר

קול חדש במוזיקה הישראלית! ליאור היא בת 18 שממש בקרוב מתגייסת לצה"ל, ובינתיים שחררה ממש אתמול (ה') את סינגל הבכורה שלה. את הסינגל כתב והלחין עבורה עומרי סבח, ועל העיבוד וההפקה אופיר מלול. לא יאמן כמה כישרון יש בילדה בת 18 בלבד, וכמה בגרות יש בקול ובשירה שלה. אם ככה היא נשמעת בגיל כזה, אין לנו ספק כי בעתיד היא הולכת להיות אחת מהכוכבות הכי מושמעות בארץ. הסלסולים המדויקים לצד הרוך והאמת שהיא מגישה בשיר פשוט גורמים לנו להתאהב בה בשניה. מדהימה.

לסיכום: כדאי שתתחילו לשנן את השם.

שווה האזנה

אושר ביטון בקאבר לבניה ברבי

אנו כבר רגילים שאושר ביטון מרסק אותנו לחתיכות, אך הפעם הוא פורץ גם את הגבולות של עצמו ומצליח ללא ספק למוטט אותנו. השבוע ביטון בקאבר לשיר החדש של בניה ברבי, "כמה רקדנו", ואמאלה כמה שזה טוב! כבר לא יודעים איך להגיב לקול העוצמתי שלו. פשוט אדיר!

זוט עני - הגרסה הים תיכונית

אם גיל ואזנה מוכר לכם, כנראה שראיתם אותו כשהתמודד בעונה הרביעית של "אייל גולן קורא לכם". השבוע הפתיע הזמר בגרסה מעניינת ומיוחדת לאחד מהלהיטים הגדולים של 2020 במוזיקה המקומית - "זוט עני" של אלה לי. ואזנה לקח את השיר לגמרי למקום שלו והפך אותו לשיר משל עצמו. פייר, מדליק ברמות!

אמה אל שיר - היה לי חבר היה לי אח

אמה אל-שיר, הזמרת בת ה-22 שלדעתנו לגמרי מסתמנת בתור הדבר הבא בעולם המוזיקה, וגם הפעם מפתיעה אותנו לטובה. השיר 'היה לי חבר היה לי אח', במקור של יורם טהרלב, ונכתב לפני כמעט 50 שנה. אל-שיר הרגישה צורך לעשות חידוש לשיר, בעיקר בגלל המסר שהוא מעביר ובייחוד בתקופה הזו. בקליפ מככבת סתיו סטרשקו, ו50% מההכנסות הולכות לתרומה לעמותות שונות. אנחנו עפים על הרעיון המקורי של לחדש את השיר הזה, ובטוחים שאמה עוד הולכת להפתיע אותנו ובגדול.

 
תגובות