אסף גורן: "לא רוצים לשתף איתי פעולה כי אני פליט ריאליטי עם פאות". מאיה ברק

אסף גורן: "לא רוצים לשתף איתי פעולה כי אני פליט ריאליטי עם פאות"

אסף גורן מספר לנו בריאיון מיוחד על העבודות הרבות שנפלו לו בגלל הפאות שלו, על הזמרים הישראלים שמסרבים לשיתופי פעולה בגלל היותו יוצא ריאליטי, על השיר החדש עם הזמר הבינלאומי בוי ג'ורג' ומה הוא מתכנן לנו ב-2021?

באופיה של התקופה, לא התפלאנו לערוך את הראיון עם אסף גורן כשהוא בבידוד במילונית (בשיחת טלפון), כשהדבר היחידי שיש ברשותו בשפע זה זמן. בראיון עמוק וחושפני אנחנו מדברים על הכל. גורן חושף בפנינו את הסירובים הרבים שהוא מקבל מהזמרים בישראל, על תפקידי משחק שנפלו לו בגלל הפאות בהן הוא מתהדר, ועל הזמרים מחו"ל שהוא עובד איתם אשר מאמינים בו יותר מאשר הזמרים בישראל.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"לא כיף להיות נעול בחדר בתנאים לא הכי הכי טובים, אבל המזל שלי הוא שלפני כל תכנית ריאליטי עושים לך את זה, רק ששם גם לוקחים לך את הטלפון, אתה כמה ימים בבידוד, בלי כלום. אני כבר רגיל, שטויות בשבילי. יש לי פה במילונית את המחשב שלי, אז אני יוצר איתו המון מוזיקה, ואני צריך לשלוח כמה דברים לאמנים שאני משתף איתם פעולה בחו"ל. אני עורך הרבה סרטונים ומכין הרבה שירים, אז יש לי מה לעשות", משתף אותנו גורן על הימים האחרונים.

שיחררת לא מזמן שיר עם בוי ג'ורג'. איך היה לעבוד עם אמן בינלאומי גדול וכזה מוערך?

"בטח רוב גולשי פרוגי לא מכירים אותו, כי הוא לא מהזמנים שלהם. אבל אני מאוד מתרגש משיתוף הפעולה הזה. אני אספר לכם, בסוד ביננו, שזה גם לא שיתוף הפעולה האחרון".

 

נכון, הנוער פחות מכיר אותו. איך אתה עושה שיר עם זמר שלא מגיע לקהל היעד שלך? 

"את צודקת, הנוער אמנם פחות מכיר אותו, אבל 400 אלף איש קנו כרטיסים אונליין, אשכרה קנו, כדי לראות אותו מופיע דרך המסך. הוא שופט ב'דה וויס' באוסטרליה, מתוך שנה הוא נמצא תשעה חודשים בטורים בינלאומיים, ויש לו שירים שבכל בית מכירים. הוא אייקון, הוא פורץ דרך בתחום של המוזיקה והאופנה. הוא סיפר שהוא גיי והביא את זה לקדמת הבמה, עוד מתי שהיה אסור לעשות את זה, בתקופה שעוד היו מכניסים גייז לבתי כלא על זה שהם יוצאים מהארון בפומבי. הוא בן אדם עם 'סיי' ומסר, יש לו אג'נדה מדהימה ואני מרגיש שהתמזל מזלי לעבוד איתו. זה מצחיק, כי בארץ אף אחד לא רוצה לשתף איתי פעולה. אני שולח מיילים והודעות באינסטגרם להצעות, אבל אנשים בישראל לא רוצים לשתף איתי פעולה". 

תסביר. 

"שימי לב שאין לי שיתופי פעולה מוזיקליים בישראל עם אף זמר. זה לא כי אני לא מעוניין, זה כי הם עדיין חושבים שאני רק פליט ריאליטי. פתאום בא בוי ג'ורג' ואומר 'אני מאמין בך. אתה ישראלי ויהודי, עם הפאות. אני מאמין במוזיקה שלך, בצבע קול שלך ואתה יכול לעשות זאת בגדול'. בארץ למשל, נפלו לי המון עבודות בגלל שיש לי פאות. זה מה שמייחד אותי, ובכל זאת מהסיבה הזאת נפלו לי המון עבודות, בין אם זה דוגמנות או אפילו תפקידי משחק בסדרות. הרבה דברים נפלו לי בגלל האג'נדה שלי, ואז בוי ג'ורג' בא ואומר לי הפוך: 'אל תשנה מעצמך כלום!', זה מטורף". 

איך התחיל שיתוף הפעולה ביניכם? 

"יום אחד בוי ג'ורג' שיתף תמונה משיר שלי באנגלית באינסטגרם, שיר מהאלבום שהוצאתי בתחילת הקורונה, אלבום שכולו באנגלית, כולו סלסולים, פיוטים, עם ראפ והיפ-הופ. בוי ג'ורג' שמע אותו והוא אהב את הסגנון שלי. דרך מי שמנהל אותי בלוס אנג'לס, טל דרורי, הוא שלח לי את השיר לאימייל ואמר לי 'כל מה שעשית באלבום הזה, תעשה גם בשיר חדש יחד איתי. תיתן את הסלסולים, יחד עם האנגלית והעברית. אל תפחד מכלום, תהיה עצמך'. זה היה מדהים, לא יודע איך השיר הגיע לאוזניו. בוי סיפר לי גם שאחד הדברים שהוא הכי לא אוהב זה שהיום כולם נשמעים אותו הדבר. הוא אמר לי שהוא אהב את השילוב שלי של הפאות, יחד עם האנגלית, ואת העובדה שמצד אחד אני דתי, מצד שני לא כזה דתי. התחבר לשילוב ולמה שאני מביא". 

 

מה ניסיתם להעביר בשיר?

"מה שיפה בשיר הזה הוא שהמסר בו עובר גם ללא מילים. שומעים שיש בו הרבה נשמה. שמתי בשיר בכוונה כמה פיוטים וסלסולים. יש לשיר צבע מאוד מיוחד, הוא מציג את עצמך כפי שאתה, שגם עם החסרונות שלך אתה מושלם. השיר אומר שתנסה תמיד להיות הקשת וענן בתוך החשיכה". 

 

"השיר הזה הוא לא כל כך הסגנון שלי, הוא מאוד מלודי ולא הכי קצבי, כפי שהסגנון שלי בדרך כלל. אבל השיר הזה הביא אותי ללהופיע באצטדיון וומבלי!", מוסיף גורן. "את יודעת איך אני יודע ששיר הוא טוב? כי 'אוי ואבוי לי' הוא הצלצול של אמא שלי בטלפון עד היום. וכשאמא שלי שמעה את השיר עם בוי ג'ורג' היא התחילה לבכות מהתרגשות, ואמרה שהוא נשמע לה שיר נצחי". 

© לנס הפקות

הופעת בבוומבלי יחד איתו, מול 400 אלף צופי זום. איך אתה מסכם את החוויה? 

"אני לא בטוח בזה, אבל אני חושב שאני הישראלי הראשון שהופיע בוומבלי. ואם לא הראשון, אז בטוח שבין הראשונים. וומבלי זה אצטדיון ענק, זה החלום של כל זמר להופיע שם. זה חלק מעולם החלומות של הזמרים, ואם הופעת שם זה אומר עלייך משהו. תחשבי שבשיא הקורונה, לפני סגר שלישי, בזמן שבישראל אף זמר לא רוצה לעבוד איתי - בוי ג'ורג' והלהקה שלו מזמינים אותי להופיע איתם. כנגד כל הסיכויים. זו הזדמנות ענקית, וניצלתי אותה כדי לייצג גם את עצמי וגם את העם שלנו כמה שיותר, לכן עליתי להופיע עם טלית עליי". 

איך זה להופיע בזום לעומת להופיע מול קהל שנוכח פיזית?

"אני מתגעגע לקהל, לראות את כולם קופצים, להרגיש אותם. זה עצוב, אבל אני יודע שזה יסתיים מתישהו, ואולי אפילו יותר מהר משחשבנו. אני מאמין שזה ייגמר בקרוב, נחזור להופיע ושאייצג את ישראל בכמה שיותר מקומות בעולם". 

אתה חושב שאחרי כל זה הצלחת עכשיו להוכיח לאלו שסירבו לעבוד איתך?

"אני לא הוכחתי להם כלום, אני הוכחתי לעצמי שהדרך שלי היא נכונה. מי ששונה הוא בסוף מי שבולט, ומי שיש לו דרך מיוחדת משלו הוא הבן אדם שיכול להשפיע ולשנות. אני לא מוכן להתחנף או להשתנות בשבילי שיאהבו אותי, בארץ, או בכל מקום אחר. אני לא מוכן לוותר על עצמי ולהתפשר. וואלה לא הוכחתי כלום בשבילם, וגם לא רציתי. רציתי להוכיח לעצמי. אני אוהב את הבית שלי, אוהב את ישראל, אבל אם לא יכירו בי פה, ולא ירצו לעבוד איתי - זה עדיין בסדר מבחינתי, כי אני בכל מצב לא מוותר על עצמי. אני עדיין עם הציציות והפאות בגאווה גדולה. אני ישראלי, לא כדי שיאהבו אותי, אני ישראלי גאה כי זה העם והארץ שלי. ישמעו על הישראליות שלי במוזיקה שלי, וגם באיך שאני נראה יראו זאת עליי. הרבה אנשים מפחדים לעשות צעד עם בן אדם שמצד אחד עם פאות, ומצד שני גם עם קוביות בבטן. זה מה שמייחד אותי, אני אוהב את זה, ואני לא רוצה לוותר על עצמי". 

המטרה שלך תמיד הייתה לפרוץ מוזיקלית בחו"ל? 

"המטרה שלי תמיד הייתה לייצג את ישראל בעולם. פעם זה היה בברייקדאנס, כבר שנים שזה במוזיקה. החלום שלי, בנוסף להצלחה בישראל, הוא להגיע לבמות הכי גדולות בעולם ולייצג את ישראל במקומות הכי גבוהים בעולם, עם הפאות והציציות שלי, כשטלית עוטפת אותי. אני גם רוצה לזכות בפרסים ובתארים בתחום המוזיקה בעולם".

בסוף 2019, גורן נבחר על ידי גולשי פרוגי כפריצה המוזיקלית של השנה אחרי כמה סינגלים מצליחים בעברית. אסף הבטיח שלמרות ענייניו ושיתופי הפעולה הבינלאומיים, הוא עדיין לא מוותר על שירים בשפה העברית.

"יש דברים שאני עובד עליהם והם יצאו בקרוב. אסור לי לשכוח את הבית שלי, אסור. אני חייב להגיד לך שאני כל כך אוהב את הארץ, את השפה העברית. יש עוד שירים בעברית שיצאו, וחוץ מזה שיש לי עוד שיתוף פעולה עם אמן שמכירים אותו בכל בית בישראל ובעולם. אני לא יכול לדבר על זה, אבל יכול להגיד לך שגם בשיר עם האמן הבינלאומי הזה יהיו סלסולים ופיוטים, ושוב, מכירים אותו בכל בית בישראל ובעולם". 

 
© ענת מוסברג

למרות שאין הופעות, למרות הסגרים, הבידודים, ולמרות הכל - אילו דברים טובים אתה מרגיש שהקורונה הביאה איתה? 

"הקורונה לימדה אותנו להעריך את הדברים הקטנים. אנחנו רואים את סבא וסבתא פחות, את ההורים פחותף והקורונה גרמה לנו להעריך אותם, להעריך את מה שהיה לנו פעם, להעריך את הפריבלגיה, את הטיסות, הבילויים. אני מתגעגע לחבק. את יודעת איזה חבקן אני? אני מתגעגע לחבק, מתגעגע שיחבקו אותי. אנשים לא מבינים שכל מה שהם צריכים זה פשוט חיבוק לפעמים, לא פידבק, לא כסף, לא פרגון. זה הדבר הכי אנושי שיש. שורה תחתונה, הקורונה בעיקר גרמה לנו להעריך את משמעות החיבוק". 

"אני רואה את עצמי בעוד 10 שנים מופיע על הבמות הכי גדולות בעולם", מספר לנו הזמר על החלומות לטווח הרחוק-קרוב, ומוסיף: "יש לי חלום להיות הישראלי הראשון שזוכה בפרסי גראמי, אני רוצה להופיע עם האלבומים והשירים שלי, לשלב חו"ל עם עברית, להופיע בפסטיבלים הכי גדולים בעולם. את כל זה אני רוצה לעשות בתור אסף. אסף גורן מפתח תקווה, עם הפאות והציציות. זה החלום, להצליח במוזיקה, לייצג את ישראל, עם איך שאני, בלי לשנות ולהשתנות. לא רוצה לקנות את המקום שלי לא בכסף ולא בהתחנפויות, אני מאמין שעם השקעה ואמונה בעצמי ובקב"ה אין דרך שלא אוכל לפתוח". 

שנת 2020 נגמרה, ואנחנו בדיוק נכנסנו לעשור חדש, לשנת 2021. מה היית משאיר איתך מהשנה הקודמת לשנה הנוכחית ועל מה היית מוותר? 

"את הרעב, הרעב להצלחה. גם אם עכשיו קשה, לזכור תמיד שכאב הוא זמני, הוא נמשך לדקה, שעה, או אפילו לחודש, אבל מתישהו קושי או כאב עובר וחולף. מה שהופך את הכאב, את הקושי ואת המאמץ להצלחה זה שאתה לא מוותר. לכן אני רק רוצה להמשיך לדחוף את עצמי, להאמין ולא לוותר. הייתי מוציא מהשנה שעברה שני דברים, קודם כל מוותר על הסגרים, ודבר שני - הייתי מוציא את האייפון. די, נמאס לי כבר, אני רק רואה חדשות על הקורונה כל היום ומפחידים אותנו. זה מה שאנחנו שומעים כל הזמן במקום להתרכז בחלומות שלנו ובלעזור לאחרים - אנחנו נכנסים לחרדות ולחששות. אנחנו מתעסקים בקורונה יותר מדי, במקום להתעסק בעצמנו, במשפחה, בחברים. בקיצור, הייתי מוותר על האייפון". 

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה? 

"אני רוצה קודם כל לאחל לגולשי פרוגי, עוד לפני שאני מאחל לעצמי, כי אני לא אוהב להנות לבד... אני מאחל שתגשימו את החלומות שלכם, ושביחד עם הריחוק החברתי רק נתקרב אחד לשני ואל עצמנו. שבעזרת ה' אחרי שכל הקורונה הזו תגמר - תחבקו את הקרובים שלכם ותגידו להם כמה שאתם אוהבים אותם. לעצמי אני מאחל פשוט לחייך כל הזמן, להיות עם אנרגיות טובות, לעשות צחוקים עם חברים ולבקר את סבתא מלכה כמה שיותר". 

 

תגובות