רועי מכלוף: "ברגע שעברתי את עצמי הצלחתי". צילום עידן דמארי digistage

רועי מכלוף: "ברגע שעברתי את עצמי הצלחתי"

הבוקר (ד) משחרר רועי מכלוף את הסינגל החדש שלו "על אמת" מתוך אלבום EP עליו עובד בתקופה האחרונה. רגע לפני תפסנו אותו לשיחה על מוזיקה, חלומות ומה שביניהם • לראיון המלא

הקורונה עצרה לרבים מאיתנו תוכניות רבות ועודה ממשיכה, אך אם תשאלו את רועי מכלוף הוא כנראה יענה לכם בחיוך צדדי המורגש דרך קו הטלפון שהוא מקפיד לשמור על אופטימיות ומאמין שתכף, תקופת הקורונה כמו כל תקופה תעבור והוא יוכל לשוב אל קדמת הבמה ולהופיע. רגעים ספורים לאחר שסיים סשן מוזיקלי בפלטפורמת הזום, שוחחתי עם הזמר העולה על האווירה לקראת עליית השיר החדש, התגובות מהסביבה ועל החלום הקטן של רועי בן ה-13 שפרש כנפיים והצליח להגיע להיכן שהוא היום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אם השם עדיין לא מצלצל לכם מוכר - נעשה היכרות זריזה, רועי מכלוף בן ה-30  מקריית גת כבר שנים נמצא בתחום המוזיקלי, אך את הפריצה הגדולה שלו עשה בשנתיים האחרונות כאשר הגיע לראשי המצעדים עם שיריו ואף ביצע דואט משותף יחד עם עילי בוטנר בשנה שעברה. הבוקר (ד') משחרר מכלוף את שירו החדש "על אמת", ואם עליו להיות כנה - הוא מתרגש כמו ילד. "זה אלבום EP שאני עובד עליו כמעט שנתיים והסינגל הראשון יצא לפני שלושה חודשים. ברוך ה' הצלחנו להגיע איתו לכל כך הרבה פלייליסטים וקיבלתי אהבה מהמון אנשים אז זו הפתיחה הכי טובה שיכולתי לבקש לאלבום הזה ואני מקווה לשחזר את ההצלחה גם הפעם".

כאמור, מכלוף אומנם שם חדש בתעשייה המוזיקלית אך היא אינו זרה לו כלל. כבר כמה שנים שהוא מתפרנס בכבוד מהתחום ועשה המון מאחורי הקלעים, בין היתר לכתוב את "פרפרים לבנים" של אליעד. "זה מיוחד. זה מרגיש לי מאוד טבעי להיות בפרונט ולעשות את הדברים כמו שאני אוהב. זה כיף זה מרגש" אומר בנימה חמימה ומשתוקקת.

יש רתיעה מהמעבר החד ממאחורי הקלעים אל הפרונט?

"קצת. אני חושב שאי אפשר לקיים את המוזיקה שלך מבלי לעמוד בפרונט בסופו של דבר אם אתה מקדם את העיניין שלך. אפשר לומר ששמתי דד ליין לעצמי - עד גיל 31 אם לא קורה משהו משמעותי אז אני פשוט אשאר מאחור, וברוך ה' קוראים דברים והתגובות מדהימות ואני כבר מחכה לשמוע מה יחשבו על השיר הזה כי הכל באמת כל כך שונה".

שיר חדש מתנקז למספר דקות אבל מאחוריו קיימת עבודה גדולה. ספר לנו עליה

"האמת שאף שיר באלבום הזה לא עשה לנו חיים קלים אני חייב לומר. כל שיר שלח אותנו למסע מסויים. מתחילים עם מיקס אחד ומסיימים עם משהו אחר לגמרי - פתאום חוזרים אחורה ומתחילים הכל מהתחלה אז שום שיר לא עשה לנו הנחות ואין דבר יותר מרתק מלהרגיש את הקושי בפיצוח ואז להגיע לפיצוח הזה. אז התהליך הוא באמת מבורך. הוא זריז ומיוחד".

 

אחד מהביצועים הבולטים שלך הוא הדואט עם בוטנר - "מי ישמור עלינו". איך נוצר הקשר בינכם?

"תמיד הייתה לי אהבה והערכה לעילי. הוא מזוהה בתרבות המוזיקה הישראלית ובמיטבה. יש לנו אותו מנהל, אחד מהמנהלים שלי מנהל את עילי וככה יצא מצב שנפגשנו הרבה ואני שמעתי את הלהיטים שלו והוא שמע את החומרים שלי שעתידים לצאת והוא פשוט פעם אחת אמר לי שאנחנו חייבים לשבת לשיר וזה היה לגמרי 'מנט טו בי'. ממש שמחתי שזה קרה וזה לא הסתכם רק בסינגל. יצאנו לסיבוב הופעות ביחד שהקורונה קטעה אותו בשיאו אבל זו הייתה חוויה מדהימה ומלמדת".

 

 יש עוד זמרים שתרצה לשתף איתם פעולה?

"הייתי שמח לעלות לביצוע עם אנדרסון פאאק. אפילו רק לקולות מקהלה זה נראה לי מספיק הוא אגדה".

ובארץ?

"החיבור שלי עם המוזיקה הישראלית חייב להיות רוחני, זה הסוד הקטן שלי ושאבתי את זה מהבנאים, ממאיר אריאל (ז"ל) ומשולי רנד שאלו יוצאים עם המון רוח ונשמה. עם מאיר אריאל לצערי אני כבר לא אוכל לשתף פעולה אבל וואלה היית שמח לעשות משהו עם אביתר בנאי, זה הה מרגש אותי בטוח".

מאיפה אתה לוקח השראה למוזיקה?

"זה ממש דינאמי ומשתנה. זה מאוד תקופתי. אם נגיד אלך לתקופה שלמדתי ב'רימון' אז הייתי תקוע על אלבומים של 'פינק פלויד' וגם שהייתי יוצר מוזיקה בעברית הייתה לי המון השפעה מהם כי כל כך הייתי מאוהב ברוח התקופה. היום לעומת זאת כל כך הרבה דברים השתנו והז'אנרים מתחלפים. זה הכי דינאמי. פשוט מגיע רעיון חדש שמעיף אותי ולפעמים זה לוקח זמן כי יש רעיון שבהתחלה אתה לא מבין אותו ואתה צריך להיפתח אליו ואחרי שאני מבין אותו זה לופ של תקופה ארוכה".

כידוע אתה לא רק זמר, אתה גם כותב שירים. למה אתה יותר מתחבר - לכתיבת השירים או לביצוע שלהם?

"אני חושב שאני חי את שניהם. זאת אומרת שאין את רועי הזמר בלי רועי הכותב ואין את רועי הכותב בלי רועי הזמר. גם בפעם הראשונה שעליתי לבמה וגם בפעם הראשונה שכתבתי שיר התרגשתי בטירוף. אני חושב שזה כל פעם למצוא את האיזון ביניהם".

מה הנוסחה לכתיבת שיר מנצח?

"מקשיבים לאינטואיציות באותו הרגע וזו בעצם נקודה שאתה צריך לעבור כי זה נשמע רעיון מגניב אבל לפעמים אתה מפחד לעשות אותו וללכת עליו. לתת לאינטואיציה להוביל אותך".

היו שירים שכתבת ולא הוצאת?

"בטח. יש שירים שנולדים מחוויה נורא אישית ואתה עושה את זה רק בשביל לשחרר את עצמך וזה לא בדיוק משהו שיכול להתיישר עם דברים אחרים אז שומרים את זה לנקודה מסויימת בזמן. אבל יש שירים שכן, הייתי מעדיף שלא יצאו. אבל גם באלבום הנוכחי יש שיר שלא חשבתי שיצא והנה הוא תכף בחוץ. הכל דינאמי ותלוי החלטה. ויום אחד יהיה לי אלבום כזה - 'החיים דינאמיים', אחלה שם".

נקח כמה שנים אחורה בזמן לשיר הראשון. מתי ואיך זה קרה?

"את השיר הראשון שלי כתבתי בגיל 13. התחלתי לכתוב בגיל די צעיר ולנסות להקליט את זה על תוכנה. פעם ראשונה אחי נתן לי אישור, הוא שאל אותי אם אני עשיתי את זה ואני בהתרגשות שכן והוא אמר לי 'וואלה, יצרת שיר!' ואני ככה ממש זוכר את הרגע הזה".

האמנת שתגיע לאיפה שאתה היום?

"הייתה בי אמונה אמיתית אבל יכלתי לאבד אותה בדרך כמה וכמה פעמים. האמנתי שאני צריך לעמוד מול אויב אחד שזה אני ובסוף שאה עובר את עצמך, אתה מצליח להגיע להגשמה הזאת. הייתה בי אמונה אבל הדרך לשם הייתה מאוד מאוד קשה".

מה הוביל אותך לבחור במוזיקה?

"לא בא לי לצאת קלישאתי ולהגיד שהיא בחרה בי אבל זה מה שקרה. היו תקופות בחיים שלא יכולתי לשמוע מוזיקה בכלל. הייתי נוסע ברכב והיה שקט בכל הנסיעה. מתנתק מהעולם הזה שאני יכול לטבוע בו. אז אתה מרגיש שגם איפה שלא היה לך כוח לתת, זה עדיין קרה ופה אתה מרגיש שאתה מחייב לזה. היו מצבים שהייתי עובר תקופה רעה בחיים ולא היה אפשר בכל ליצור איתי קשר והייתי תקוע בחדר. אנשים לא היו מוותרים לי, אמרו לי 'זה סבבה שאתה בדיכאון וסבבה שקורה משהו אבל צריך לסיים שיר שהתחלנו' ואז שם בנקודות האלו אני מבין שזה פשוט קורה ואני מחובר למוזיקה".

איך הסביבה הגיבה לכך שבחרת בקריירה מוזיקלית?

"נולדתי למשפחה הכי טובה בשביל הדבר הזה. הכי טובה. כבר מגיל קטן במקום לבקש מתנה נורמלית ליום ההולדת ביקשתי כרטיס קול שעולה גם פי שלושה מכל דבר אחר והם קנו, תמכו ועזרו לי ברמה של הייתי מצליח להגיע לשם בלי המשפחה".

במידה ולא במוזיקה. במה היית רוצה לעסוק?

"אוכל. אני מארח בצורה מוגזמת ואני נהנה מזה. אנשים באים לאכול אצלי ואני חייב לטרטר את עצמי כל הערב ושיהיה הכל מהכל. ותמיד יש את המבט עם החברים שאני מבשל איתם שאנחנו אומרים שאנחנו חייבים לשות עם זה משהו גם לחברה שלי אמרתי - אפילו דוכן קטן, סתם בשביל הקטע שלעשות משהו באהבה ולהינות ממנו".

יש תוכניות ליום שאחרי הקורונה?

"לגמרי יש תכנית עבודה מסודרת. יש לי צוות מטורף שעובד ללא הפסקה. בקרוב אשחרר את שאר שירי האלבום ויהיה מטורף".

מה השאיפות הכי גדולות כרגע? 

"לראות את הכל קורה. לראות אנשים ששומעים את השרים שלי ואוהבים אותם. אני מקבל הודעות מאנשים שנמצאים ברגעי משבר והשירים שלי עוזרים להם לעבור אותם וזה נותן לי כוח ושבאמת רק ימשיך להיות ככה. אני רוצה ללכת להופעות, לכתוב ולשיר".

תגובות