כוכב "נינג'ה ישראל": "'הכוכב הבא' היא לא תוכנית בשבילי". צילום מסך מהקליפ ביוטיוב

כוכב "נינג'ה ישראל": "'הכוכב הבא' היא לא תוכנית בשבילי"

אם צפיתם בעונה האחרונה של נינג'ה ישראל אין סיכוי שאתם לא יודעים מי הוא אוהד בובר, אבל האם אתם יודעים מי הוא "אוליבר לוקאס"? בנוסף ליכולות הנינג'ה שלו אוהד הוא גם זמר כובש במיוחד. אחרי מספר סינגלים באנגלית, השבוע הוא שיחרר את הסינגל הראשון שלו בעברית ("תגידי לי אם את הולכת"). תפסנו ו אותו לשיחה על שם הבמה שלו, השירים באנגלית, מסלול הנינג'ה וגם על הסיכוי שנראה אותו בכוכב הבא

את אוהד בובר אתם כנראה מכירים בתור אחד המתמודדים החזקים בעונה האחרונה של נינג'ה ישראל, אבל מה שאתם לא כנראה לא יודעים עליו הוא שאוהד הוא גם זמר ומוזיקאי לא רע בכלל. הוא מוכר בתור "אוליבר לוקאס" והוא יוצר, מלחין, כותב ומפיק את השירים שלו. בשיחה איתו דיברנו על מהי המוזיקה בשבילו, על החשיפה שקיבל דרך נינג'ה ישראל וגם על השיר הראשון בעברית שיצא השבוע.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מאיפה נולד שם הבמה שלך "אוליבר לוקאס"?

"האמת שאין לי סיפור מעניין לספר בקשר לזה, פשוט תמיד אהבתי לכתוב שירים באנגלית ו'אוהד בובר' לא נשמע בינלאומי מדי. תמיד אהבתי את השם אוליבר אז הלכתי על זה".

איך התחלת עם המוזיקה?

"מאז שהייתי קטן ידעתי שאני רוצה להיות זמר, עם התבגרותי השארתי את החלום הזה מאחור והתעסקתי בדברים אחרים כשביניהם הספורט. בחופש הגדול של כיתה י"א התחלתי ללמוד לנגן בגיטרה ואחרי כמה זמן שניגנתי לחנים של אחרים, ניגנתי פריסטייל שלי ובדיוק באותו זמן אמא שלי עברה ושאלה של מי זה, ועניתי לה שאני הלחנתי את זה. בעצם מכאן התחלתי גם להלחין ולכתוב שירים משלי".

מה המוזיקה מייצגת עבורך?

"המוזיקה זו אני, אין יום שאני לא חושב על מוזיקה או נושם מוזיקה. באמת שבלעדיה אני לא יודע מה הייתי עושה, כי היא עושה את מי שאני". 

אילו אמנים השפיעו עליך?

"ישנם מספר אמנים שהשפיעו עליי שהם לא כאלה מוכרים בארץ ואחד מהם הוא EDEN".

אתה גם יוצר, כותב ומפיק את השירים שלך, מאיפה מגיעה ההשראה? 

"ההשראה שלי מגיעה אליי מהחיים שלי, כך שהשירים שלי הם באמת השקפה שלי ושל מי שאני. אז אני מאמין שאם אתם אוהבים את השירים שלי אז נוכל להיות חברים טובים כי אתם בעצם מתחברים למי שאני".

רק השבוע הוצאת סינגל בעברית, "תגידי לי אם את הולכת". 

"אני לא רגיל לכתוב שירים בעברית, אבל יום אחד אני ניגנתי בגיטרה ועלו לי כמה משפטים בעברית ונורא אהבתי את איך שזה מתחבר, אז המשכתי. מזה נוצר השיר 'תגידי לי אם את הולכת'".

 

לפני זה גם הוצאת כבר מספר שירים באנגלית שזכו לאלפי השמעות, האם אותם שירים פתחו לך דלתות לחו"ל?

"אחד השירים שהוצאתי 'Girl From The Eastside', זכה ליותר מ-300 אלף השמעות בספוטיפיי. בזכותו ובזכות גם השירים האחרים, הכרתי אמנים מוכשרים מרחבי העולם".

 

אתה היית בין המתמודדים החזקים בעונה האחרונה של נינג'ה ישראל ואין ספק שההשתתפות בתוכנית חשפה אותך לקהל הישראלי מבחינת יכולות ספורטיביות, אבל האם את מרגיש שזה עזר לך גם מבחינה מוזיקלית?

"חד משמעית. אחת הסיבות שהלכתי לנינג'ה היא גם כדי לקבל חשיפה למוזיקה שלי וזה נורא עזר לי. אני רואה שיותר אנשים שומעים את השירים שלי וזה נורא משמח אותי. אבל אני לא רוצה להיראות כאילו רק ניצלתי את הנינג'ה בשביל החשיפה המוזיקלית, אני גם מאוד אוהב את הנינג'ה עוד מלפני שזה הגיע לארץ בכלל. תמיד רציתי להשתתף בתוכנית ומה שבטוח זה שאני עוד אחזור להתמודד גם בעונות הבאות".

כשאנשים רואים אותך ממבט ראשוני כובש את מסלול הנינג'ה, מה התגובות כאשר אתה מספר להם שאתה גם זמר ומוזיקאי?

"אין ספק שזה מפתיע אנשים שאני גם 'נינג'ה' וגם מוזיקאי, כי לכאורה עולם הספורט ועולם האומנות הם שני עולמות מנוגדים אבל אני ההוכחה שאפשר גם וגם. אנשים מופתעים אבל הם מופתעים לטובה". 

מה החלום הגדול יותר – לכבוש את הר המידוריאמה או להופיע בבמות הגדולות?

"חד משמעית להופיע בבמות הגדולות. יש לי רשימת חלומות ולהופיע וקריירה מוזיקלית זה במקום הראשון שלי, אחרי זה להתחרות BUFC (אליפות הלחימה האולטימטיבית) ובמקום השלישי לכבוש כמה הרי מידוריאמה".

אחרי נינג'ה ישראל יש סיכוי שנראה אותך גם ב"הכוכב הבא"?

"אני לא חושב. 'הכוכב הבא' היא לא תוכנית בשבילי. אני לא ממש מתחבר לקונספט של תחרות, אני יוצר מוזיקה בשבילי לא כדי להתחרות במוזיקה של אחרים".

מה התוכניות להמשך?

"להמשיך בכל הכוח עם המוזיקה, להמשיך ליצור, לכתוב, להלחין ולהפיק שירים משלי וגם להופיע איתם כשזה יתאפשר ולמה לא גם לכוון לקריירה בינלאומית".

תגובות