סיכומוזיקלי: הפוסט של רותם כהן הפך לשיר. צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: הפוסט של רותם כהן הפך לשיר

איזה כיף לנו שהשנה התחילה עם מוזיקה כל כך טובה, וגם השבוע קיבלנו במתנה ערימה של מוזיקה ישראלית חדשה לפלייליסט שלנו. הפעם - רותם כהן בפוסט שהפך לשיר, אן בי רק בת 12 ולא מפסיקה להפציץ ואבי אברומי בקאבר מדהים

כמה מוזיקה טובה וכיפית הגיעה אלינו השבוע, והרגע שאנחנו הכי אוהבים הוא כאשר מגיע הסופ"ש, ואנחנו יכולים פשוט לשבת ולשמוע את כולה. במיוחד בשביל זה הכנו לכם כמו בכל שבוע רשימה של השירים שיצאו השבוע שהכי לא כדאי שתפספסו, ביניהם: סינגל חדש לרועי קורנבלום, דור המבול חוזרים אחרי שנה של שקט, ולירון לב בקאבר מרגש. האזנה נעימה!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

רותם כהן - כולם אומרים

לא מזמן הזמר רותם כהן פרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו, אותו פתח במילים: "אני מתגעגע לשיר ולשירים, לקהל לאנשים". פגישה עם היוצרים דולי ופן מספר שבועות לאחר מכן הולידה מיד את הרעיון של להלחין את הפוסט הזה, שהפך לשיר "כולם אומרים". כהן, יחד עם דולי ופן, כתבו והלחינו חלקים מהפוסט וגם את המשך השיר, ואין ספק כי התוצאה שיצאה פשוט מדהימה. שיר מלא בפשטות ובתקווה, שגורם לכולנו להתגעגע כל כך לימים שלפני מגיפת הקורונה. השיר מלווה בקליפ בו רותם מתהלך ברחובות תל אביב הריקים, עד שמגיע להיכל התרבות, שם מוצא אולם מלא בקהל. אנחנו לא יכולים לחכות שהתקופה הזו תשוב אל חיינו, ועד אז איזה כיף שיש לנו שירים כאלו יפים להאזין להם.

לסיכום: כולם מתגעגעים!

 

 רועי קורנבלום - נשברת (בינתיים זו את)

כנראה שאתם לא מוכנים לזה, אז לפני שאתם מאזינים לשיר קחו לעצמכם כמה רגעים להתכונן לאחד הדברים הכי חזקים ששמעתם בזמן האחרון, ובכלל. ממש הבוקר שחרר רועי קורנבלום סינגל חדש בשם "נשברת (בינתיים זו את)", אותו כתב בעצמו ועל ההפקה סיוון ברגר. לפני פחות מחודש שחרר קורנבלום את שני השירים הראשונים שלו, שהיו מדהימים אך כנראה ששניהם היו רק הכנה למה שקיבלו הבוקר. השיר ״נשברת״ נגע לנו בדיוק בכל הנקודות שצריך, והשאיר אותנו המומים מכמה שזה טוב. אין לנו עוד הרבה מה להוסיף חוץ משאתם פשוט חייבים ללכת לשמוע את זה. מדהים!

לסיכום: כמו מאה חיצים ללב.

אן בי - סלואו מו

הזמרת הצעירה אן בי שרק השבוע חגגה את יום הולדתה ה-12, שוב מוכיחה לכולנו שהגיל הוא לגמרי רק מספר. השבוע שחררה את הסינגל "סלואו מו", הסינגל החמישי שלה בשנה האחרונה, אותו כתבו מיטל פטש כהן ונוי אייזן, והלחינו יחד עם ניב כהן (שאמון גם על ההפקה המוזיקלית). שיר פופ כיפי וקליל, התואם בדיוק לגיל שלה ולאנרגיות הכיפיות שהיא מביאה איתה. בקליפ המושקע שביים עומר סלוניקו, מככב גם צוות של רקדנים מקצועיים ומרשימים, בראשם הכוריאוגרפית שיינה היידי. אם היה לכם ספק עד כה, אן בי נותנת את החותמת שהיא כאן כדי להישאר, ואם היא כך גיל 12 בלבד - כנראה שהעתיד שלה כבר מובטח.

לסיכום: קטנה אבל ענקית.

 

 נתיב - געגועים

לפני כשלושה חודשים כבש את כולנו בסינגל הבכורה שלו שזכה להצלחה רבה, והשבוע הגיע הזמן לסינגל השני - ״געגועים״. הזמר והיוצר נתיב מציג בפנינו קול מיוחד עם שירים שנדבקים ברגע למוח שלנו וללב שלנו, וגם הפעם עשה זאת בענק. את השיר כתב והלחין כמובן נתיב עצמו יחד עם טהר שפי רפלד, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. גם הקליפ בבימויו של טל הנדלסמן מוסיף לאווירה של השיר. אנחנו עפים על המוזיקה של נתיב ורוצים לשמוע ממנו כמה שיותר, וכמה שיותר בקרוב!

לסיכום: הכי בפלייליסט שלנו.

שירה גבריאלוב - בלה, בלה, בלה

השבוע שחררה הזמרת והיוצרת שירה גבריאלוב את הסינגל "בלה, בלה, בלה", הסינגל השני מתוך האלבום השלישי שלה. את השיר כתבה שירה יחד עם היוצר קוקי לבנה (קובי מנדלבאום), בהפקה של גיא קחלון ודור דקל. השיר נכתב על המקום בזוגיות בו כל שיח מתחיל ונגמר בוויכוח, כאשר לא מצליחים להבין את הצד השני והתשובות החוזרות נשמעות כמו רדיו מקולקל. גבריאלוב מספרת על השיר כי: "מצד אחד יש בנימת השיר קצת מהתסכול ומהכעס, ומצד שני אני מוצאת בו המון עוצמה, העצמה אישית ובחירה למען עצמך". אנחנו התמכרנו לשיר כבר משמיעה ראשונית ויש לנו תחושה שהוא לא הולך לצאת לנו מהראש כל סוף השבוע.

לסיכום: מוכשרת ברמות!

 

דור המבול - רוצה דם

אחרי שנה של שקט, סוף סוף דור המבול חוזרים אלינו עם סינגל חדש ופשוט מ-ט-ו-ר-ף! את הסינגל "רוצה דם", כתבו והלחינו בר ואדר אלפנדרי, ועיבדו יחד עם צבי וקנין ואורי מנחם. השיר מגניב לחלוטין והקליפ גם הוא מגניב לא פחות, ועשוי כולו מתוך אחד המשחקים האהובים בעולם - GTA. אהבנו לגמרי את הקצב של השיר שגורם לנו פשוט לא להפסיק לזמזם אותו מהרגע שיצא, ולאחר סינגל כל כך מוצלח אנחנו דורשים שהפעם לא תעבור שנה שלמה עד שנשמע מהם את הסינגל הבא, כי פשוט לא נצליח להתאפק.

לסיכום: סינגל משוגע ומיוחד.

 

מתן פרץ - Always late

אם מדברים על כישרון, אי אפשר שלא לדבר על מתן פרץ. מתן הוא ללא ספק אחד האנשים היותר מפוצצי כישרון שנתקלנו בהם (שלא לדבר על כמה שהוא מצחיק!), ואנחנו הכי שמחים שהשבוע שחרר סוף סוף סינגל חדש. את השיר ״Always Late” כתב והלחין בעצמו והפיק ליאור בוסקילה. אם לא היו אומרים לנו שמדובר בזמר ישראלי, היינו לגמרי בטוחים שזה עוד אחד מהשירים שנכנסים לצעדים הכי גדולים שם בחו"ל, ותכלס אנחנו מקווים שמתן לא ישכח את פרוגה כשהוא באמת יגיע לשם. אנחנו יותר מבטוחים שהדרך של פרץ הולכת בדיוק למקום הנכון, ומאחלים לו להגיע הכי גבוה שאפשר.

לסיכום: אלוף אמיתי!

 

שווה האזנה

לירון לב בקאבר מרגש

השבוע הזמר והיוצר לירון לב פרסם בחשבון האינסטגרם שלו קאבר לשיר ״באת לי פתאום״ של קרן פלס ורוני אלטר. שמענו אינספור ביצועים לשיר הזה, ואנחנו חושבים שזה הביצוע הכי יפה מבין כולם. נשמע כאילו השיר הפך להיות ממש שיר שלו, והקול המיוחד והנוגע שלו פשוט הופך את השיר היפה הזה ליפה עוד יותר. אנחנו אהבנו בטירוף.

אבי אברומי - לא ביקשתי מלחמה

נדמה כי אבי אברומי פשוט משתלט לנו על פינת הסיכומוזיקלי, אך כנראה שזה מה שקורה כשבכל שבוע מחדש הוא משחרר מוזיקה שאנחנו פשוט לא יכולים להתעלם ממנה. השבוע זה היה קאבר בהפקתו של בן מירן לשיר ״לא ביקשתי מלחמה״ של הזמר קובי ממן שכתב אדיר גץ, ואין ספק שהביצוע של אבורומי לא נופל מהביצוע המקורי. מדובר באחד הקולות הכי יפים ומדוייקים שיש לנו בישראל, ואנחנו מחכים כבר לסינגל הבא.

 

תגובות