כוכבת הטיקטוק בראיון: "אני מגדירה את עצמי כזמרת". צילום מסך מהאינסטגרם

כוכבת הטיקטוק בראיון: "אני מגדירה את עצמי כזמרת"

אם עוד לא שמעתם עליה, כדאי שתתחילו להכיר את השם. מיה סולימן התחילה לפרסם סרטונים בטיקטוק כשהיא שרה טקסטים שכתבה בעצמה, ולא ציפתה שיזכו לכזו אהדה. עקב בקשות רבות מהקהל בטיקטוק, והתשוקה לעולם המוזיקה - החליטה סולימן להכנס לעולם המוזיקה באופן רשמי ושיחררה סינגל ראשון • הכירו אותה מקרוב!

מיה סולימן (16) מראשון לציון היא זמרת ויוצרת שהתחילה את דרכה דרך הטיקטוק. לפני מספר שבועות היא שחררה את הסינגל הראשון שלה "עזבי", ונכנסה רשמית אל עולם המוזיקה. תפסנו את מיה לראיון קצר בו היא מספרת לנו איך התחילה לעסוק במוזיקה, התגובות מהקהל, החלום להיות זמרת, החשיפה בטיקטוק, ובעיקר על מהם היעדים שלה. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך התחלת לעסוק במוזיקה?

"מגיל קטן אני כותבת ושרה, אני זוכרת את עצמי בבית ספר בשיעורים פותחת מחברת ומתחילה לכתוב. זאת האהבה שלי. לאט לאט התחלתי להתעסק בזה באופן יותר מקצועי. התחלתי לעבוד יותר על השירים שלי שאני כותבת ומלחינה".

הוצאת בשבוע שעבר שיר בכורה בשם "עזבי". איך הייתה העבודה על הסינגל?

"זה שיר שכתבתי במקרה בעשר דקות. צילמתי סרטון והעלתי לטיקטוק, אבל אז הוא הגיע לפוריו והיו הרבה צפיות. הרבה אנשים התחילו להשתמש בסאונד והייתי מקבלת מאות של הודעות כמו 'תוציאי את השיר'. ככה החלטתי בעצם להוציא אותו. העבודה עליו הייתה מאוד אינטנסיבית וכיפית. צילמנו קליפ, הקלטנו, וזה היה הכי מרגש. לא חשבתי שזה יצליח ככה, באמת".

 

את כותבת ומלחינה את השירים בעצמך. מאיפה מגיעה ההשראה? 

"ההשראה מגיעה לי כל פעם ממקום אחר. זה יכול לבוא מסיפורים שלי שאני חוויתי או סיפורים של אנשים שאני מכירה, מאנשים שסביבי או מסיפורים שסתם עולים לי לראש ואני רוצה לכתוב עליהם. זה קורה כשאני בדרך כלל עם עצמי או עם הגיטרה, במצבים כאלה - זה פשוט קורה. זה בא לבד".

איך התחלת לכתוב?

"אני זוכרת את עצמי עוד מכיתה ב' עם המחברות מתחילה לכתוב, שם זה בעצם התחיל. שם באמת הבנתי שאני אוהבת את זה, שזה המקום שלי. עם הזמן זה התפתח, התבגרתי יותר, והצורה שבה אני כותבת היום השתנתה לטובה. השתפרתי, צמחתי, התבגרתי ולמדתי המון, אבל זה לגמרי התחיל כבר אז".

בעצם הכל התחיל בטיקטוק. את מפרסמת שם את הטקסטים שאת כותבת ומבצעת אותם בסרטונים קצרים. מה גרם לך להיכנס לפלטפורמה הזו?

"לא היה לי בהתחלה שום קשר לאפליקציה הזאת. כולם מסביבי היו עם טיקטוק, אז אמרתי לעצמי שאני גם אוריד. באמת מה שקרה זה שהורדתי את האפליקציה, וניסיתי לחשוב איזה תוכן אני יכולה ליצור. פתחתי עמוד משלי, והתחלתי להעלות שירים שאני כתבתי. משם הכל היסטוריה. היום אני מכורה לאפליקציה הזו".

ואם אני מבקשת ממך לבחור אחד - במה תבחרי: מוזיקה או טיקטוק?

"זה תמיד מוזיקה. טיקטוק זה תחביב, כשאת נשארת ערה עד ארבע בבוקר ומסתכלת על סרטונים. אוהבת את הפלטפורמה הזאת, אבל לגמרי מוזיקה".

היו לך חששות כשהחלטת להעלות שירים שלך לפלטפורמה כזו?

"לא חשבתי על זה יותר מידי. לא חשבתי שיצא מזה משהו. חשבתי שאני סתם אפרסם וכמה אנשים יראו את זה, לא לקחתי את זה כל כך ברצינות. רק אחרי שלושה סרטונים ראיתי שזה תופס והבנתי מה הפלטפורמה הזו יכולה להביא לי בתור אמנית, ומה אני יכולה להביא לאנשים. קלטתי שהצופים בטיקטוק הם אופציה גדולה להיות הקהל שלי. אבל בעיקרון לא לקחתי את זה כהחלטה גדולה, לא חשבתי מה יכול לקרות מזה. רק אחרי שעשיתי את זה, ורק אחרי שהתחלתי לפרסם סרטונים - הבנתי כמה זה באמת משמעותי וכמה חשיפה וחשיבות יש בטיקטוק".

יש כל כך הרבה יוצרי תוכן בטיקטוק, איך מצליחים ליצור תוכן ולהיות ייחודים בתוך הפלטפורמה הזאת?

"האמת שאני באופן אישי עושה משהו שהוא לא כל כך קשור לתוכן של האפליקציה. לא ריקודים ואתגרים, אלא תוכן שלי הוא יותר היצירות המוזיקליות שלי. אבל מה שמיוחד היום בטיק טוק זה שאם אתה באמת רוצה להצליח בפלטפורמה הזאת - אז אתה צריך לקחת משהו שלך, משהו שאתה יודע שאתה טוב בו, משהו שאתה אוהב - ופשוט להוציא את זה ממך, לא להתפזר עם המון המון תחומים, והכי חשוב זה ללכת עם זה עד הסוף".

מה היו התגובות של הקהל?

"התגובות של הקהל היו מדהימות. כמעט כל שיר שאני מעלה אני מסתכלת בתגובות והתגובות פשוט מרגשות. אנשים שולחים לי בשתיים בלילה 'מיה, גרמת לי לבכות', 'אני בוכה מהתרגשות', ו-'איזו מצמררת את'. אנשים היו שולחים לי הודעות ארוכות, היו מספרים לי שעשיתי להם סדר בראש ובמחשבות, שהם אחרי פרידה, לפני פרידה. כל מיני דברים שגורמים לי להגיד לעצמי שעשיתי באמת משהו בלב לאנשים. להבין שעשיתי טוב".

© צילום מסך מהאינסטגרם

את מגדירה את עצמך כזמרת?

"האמת שעכשיו אני יכולה להגיד שכן ואני הכי שמחה בעולם להגיד את זה. אני כל יום סביב זה, כל יום אני חושבת מה יהיה השיר הבא שאני אוציא, מה הסרטון הבא שאייצר. אני מרגישה שבאמת יש קהל שמתחיל ללכת איתי את הדרך הזאת, המסע שלי".

את חושבת שסגנון המוזיקה שלך תואם למוזיקה שאת שומעת?

"אני חושבת שסגנון המוזיקה כן תואם למוזיקה שאני שומעת. אני יכולה להתחבר לסגנונות שונים של שירים. הפלייליסט שלי מאוד מגוון. אבל בדרך כלל כשאני שומעת שיר אני מאוד מתייחסת למילים שלו. בשירים שלי אני מקפידה לתת את כל מה שיש לי בלב או בראש ולשפוך על הדף. יש שם רגש ואני מאוד מתחברת לרגש בשירים".

מהו היעד הכי גדול שלך בתחום?

"אני מכוונת להצליח כאן עם הקהל שאיתי ושרק יגדל, ואני גם בנוסף כותבת טקסטים באנגלית. אני מאוד מכוונת לעשות איתם משהו בעתיד".

לסיום, איפה נראה אותך בעוד חמש שנים?

"אני מקווה שעל הבמות הכי גדולות עם מגוון סינגלים שכבר מאחוריי".

תגובות