ביקורת אלבום: ג'סטין ביבר רוצה לפתוח דף חדש . justinbieber@ מתוך אינסטגרם

ביקורת אלבום: ג'סטין ביבר רוצה לפתוח דף חדש

ג'סטין ביבר לא מפסיק להפתיע אותנו ובמיוחד עם הוצאת אלבומו השישי " Justice" בסוף השבוע האחרון. מלבד זה שהאלבום מלא בשיתופי פעולה מעניינים הוא מדבר בין היתר על אהבתו להיילי, על עברו הרחוק, השינוי לטובה שעבר מאז חתונתו ועל הרצון לילדים. אז מה חשבנו עליו? • ביקורת

ג'סטין ביבר כבר לא ילד, הוא נשוי ורק לפני כמה שבועות חגג יום הולדת 27, ואת התבגרותו מרגישים גם דרך המוזיקה שלו. השינוי התחיל כבר בשנה שעברה כשהוציא את אלבומו "Changes", אחרי חמש שנים שלא שמענו ממנו. בשישי האחרון הוא הוציא את אלבומו השישי "Justice" המונה כ-16 שירים. בהודעת האלבום הוא כתב: "אני יודע שאני לא יכול לפתור את כל הבעיות בעולם אבל אני יודע שאם כולנו נשתמש בכישרונות שלנו כדי לשרת את העולם ואחד את השני אז העולם יהיה מקום טוב יותר. האלבום הזה הוא החלק הקטן שאני עושה כדי לעזור בזה", ובאמת מזל שהוא משתמש בכישרונו כי האלבום הזה מדהים. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום נפתח עם ציטוט של מרטין לותר קינג שנלחם למען צדק ושיווין זכויות לשחורים בארה"ב. בקטע הוא אומר: "אי־צדק במקום כלשהו הוא איום על הצדק בכל מקום", ואז השיר הראשון "2much" מתחיל. השיר הוא בלדה מרגשת שבה הוא שר על כך שהוא מפחד לפספס רגעים מיוחדים עם אשתו ושהוא רוצה לחיות לנצח עם אישתו היילי. השיר הבא הוא "deserve you" שהוא שיר יותר קצבי מקודמו, בו ג'סטין מרגיש שהוא לא ראוי לקבל אהבה בגלל מעשיו בעבר. אחרי זה יש את שיתוף הפעולה עם קאליד "As I am"'. השיר עוסק בכך שהזמר רוצה שיקבלו אותו למרות מי שהיה בעברו. בשיר יש משפט שמאוד ריגש אותנו והוא "תקחי אותי כמו שאני עם הטוב והרע ותגידי שלא תלכי לשום מקום". 

 

האלבום ממשיך עם השיר "off my face" שהוא שיר אהבה רגוע ומרגש להיילי ובו ג'סטין שר עד כמה הוא מאוהב בהיילי ואיך היא השפיעה עליו לטובה. לאחר מכן מגיע הלהיט המוכר "holy" בשיתוף פעולה עם צ'אנס הראפר. שיר חיובי שכבר כולנו מכירים, שמדבר על להודות לדברים הטובים בחיינו. השיר הבא הוא אחד האהובים עלינו באלבום, והוא נקרא "unstable" - שיתוף פעולה עם הראפר הצעיר קיד לרוי. בשיר ג'סטין מודה להיילי שהיא אהבה אותו גם כאשר היה מפורק ובמצב לא יציב. הוא מודה לה בעיקר על כך שהיא לא נטשה אותו. 

מיד לאחר כך מגיע עוד קטע של דקה מנאום של מרטין לותר קינג שאומר שאדם חייב למצוא משהו שהוא כל כך מסור אליו עד שיהיה מוכן למות בשבילו. הוא אומר שהמאבק נגד האי צדק כלפי השחורים הוא הדבר שלמענו הוא מוכן למסור את חייו. לטענתו אסור לאדם לפחד להילחם למען משהו שיקר בעיניו ואם לא עושה זאת אז אין לו מטרה בחיים. קטע זה מתקשר לשיר הבא "Die for you" שהוא שיר קצבי וכיפי וגם קצת ממכר. השיר הוא שיתוף פעולה עם דומיניק פייק ומדבר על כך שג'סטין כל כך מסור להיילי עד כדי כך שהוא מוכן לוותר על חייו בשבילה, ובאותה מידה, ג'סטין אומר שהיא האדם שהוא מוכן להילחם עבורה. 

 

שני השירים הבאים מתקשרים אחד לשני ובעלי אותו נושא. הראשון הוא "Hold on" שיר שג'סטין שחרר כבר לפני מספר שבועות וכבר הפך ללהיט. בשיר ג'סטין מציע את עזרתו לאדם המתקשה ואומר שבתור אחד שכבר עבר את הקושי בעבר- כעת הוא יוכל לעזור. גם בשיר הבא "somebody" ג'סטין אומר שכל אדם צריך מישהו שיעזור לו ברגעים הקשים וגם פה מציע את עזרתו. 

השיר הבא "ghost" מדבר על נושא שונה ממה שמדובר בשאר האלבום כי הוא עוסק בגעגוע לאדם שנפטר שלמרות שהוא כבר אינו איתנו אז עדיין אפשר להיאחז בזיכרונות שלנו איתו. לאחר מכן מגיע שיר שונה לחלוטין ממה ששמענו עד עכשיו באלבום. השיר "peaches" שהוא גם שיתוף פעולה עם Giveon ודניאל קאסר. הוא הרבה יותר קצבי מקודמיו והוא בסגנון היפהופ וראפ. בשיר מוזכרת מדינת ג'ורג'יה שמזוהה עם מרטין לותר קינג. אחר כך מגיע השיר "love you different" בשיתוף פעולה עם בים. השיר מדבר על כך שהוא יאהב את היילי אחרת משאר הבנות. שיר זה מיוחד כי יש בו רמיזה לכך שג'סטין מוכן לאבהות וכך הוא גם שר: "אני אתייחס אלייך כמו אמא, בואי נעשה תינוקות". מעניין אם גם היילי בעניין וקלטה את הרמז. 

 

השיר הבא הוא "loved by you" שהוא שיתוף פעולה עם בורנה וגרם לנו לתהות על מי נכתב השיר. בשיר ג'סטין נלחם כדי לקבל אהבה ותשומת לב. אפשר לחשוב שהשיר אולי מדבר על היילי אבל לדעתנו השיר מדבר על האהבה מהקהל, שהוא מנסה להוכיח לעולם שהוא השתנה ושהוא מרגיש שלא משנה מה יעשה כיום הוא תמיד ייחשב לילד הרע בפני התקשורת. יש משפט בשיר שמוכיח את טענתו והוא "הלוואי שיכולתי לשנות את עצמי". 

 

שני השירים האחרונים הם שירים שכבר הפכו ללהיטים. הראשון הוא "anyone", שיר שמדבר על האהבה שלו להיילי ועל כך שהיא היחידה שהוא יאהב וגם בשיר זה הוא מזכיר את עברו במשפט "אם אני מסתכל על עברי את הבחירה הטובה היחידה שלי". והשיר המסיים את האלבום הוא "lonely", שמרגש במיוחד בשיתוף פעולה עם בני בלאנקו שבו ג'סטין חושף שהוא הרגיש לבד בתקופות הקשות בחייו וחושף את הקושי בפרסום בגיל צעיר. השיר הזה הוא השיר המושלם לחתימת האלבום כי במשך כולו הוא מזכיר את העבר שלו ובסוף האלבום הוא ממש מדבר רק עליו ועל הקושי שבו ולכן זו חתימה מושלמת. 

 

באלבום ישנם הרבה שירים מהממים שמבטאים את השינוי, את תהליך ההתבגרות שעבר עליו, את החרטה שבלבו, והרצון להתקדם הלאה לעתיד טוב יותר כאדם טוב יותר. השימוש בקטעים של מרטין לותר קינג ממש מחזק את הנושא הכללי של האלבום כי מרטין הוא אדם שהקדיש את כל חייו למען צדק לעצמו ולעוד מיליונים. לאלבום קוראים "justice" שזהו צדק בעברית אבל נראה שבעיקר ג'סטין מבקש צדק לעצמו מפני הקהל. בהרבה מהשירים הוא מזכיר את עברו ואת הטעויות שעשה ומתחרט עליהם, הוא מתאר את השינוי שעבר והוא מציע את עזרתו לאנשים שמתקשים, הוא גם מודה לקהל שהיה איתו בזמנים הקשים ולא נטש אותו ובעיקר הוא מחפש את הקבלה של האנשים ואת סליחתם על הטעויות שעשה והכל נסגר עם השיר "lonely" שבו מתאר לנו עם מה הוא היה צריך להתמודד ואת הקושי בפרסום בגיל צעיר. בעיקרון כל האלבום הזה נוצר מתוך רצון לפתוח דף חדש לגמרי עם הקהל ואנחנו לגמרי מתחברים עליו ומוכנים לסלוח לו. 

 

 

תגובות