כפי שלא הכרנו: סטפן לגר עם טקסט חזק ומסר מוחץ. עמית מימוני, מתוך הקליפ

כפי שלא הכרנו: סטפן לגר עם טקסט חזק ומסר מוחץ

סטפן לגר משחרר היום (א') סינגל חדש בשם "נעים מאוד" שמדבר על שוויון בין בני אדם, מעביר מסר ברור ומטיף ביקורת על גזענות, אך כל זה בצורה הומוריסטית ובקליפ משעשע

את הסינגל החדש שסטפן לגר משחרר הבוקר (א') - יצרו סטטיק, רון ביטון וסטפן בעצמו, תחת הפקתו של ג'ורדי. השיר החדש, "נעים מאוד"והוא לא עוד סתם שיר קליל וקליט, אלא הפעם מדובר במסר חד וברור. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

"נעים מאוד" נוצר עקב הסרטון שעלה ליוטיוב ועורר זעם גדול, בו רב תקף את סטפן. הזמר החליט לא לעבור על החוויה הגזענית והקשה שחווה בשתיקה, ובחר להאיר את פני החברה הישראלית ולהציף את הנושא הרגיש. הסינגל החדש עוסק בגזענות, בשוויון שצריך להיות כלפי כל בני האדם באשר הם, למרות השוני. כל זה נאמר בטקסט חריף וחזק, עם מילים כמו "זה הגוי, השונה, השחור הלאומי. אבל אם השגתי משהו - זה הישג ישראלי. איך מתאים לכם, להאמין לכל מה שאומרים לכם". אך כמו שרק סטפן יודע - המסר הברור מצליח לעבור גם דרך הומור. השיר מלווה בקליפ מושקע בו סטפן עובר מסר לסט, ובכל סט ישנן דמויות אחרות מהחברה הישראלית, עד שלבסוף הוא חוזר להיות סטפן, כמו שהוא. 

 

המסר פה מאוד ברור. אף אדם לא צריך להשתנות או לנסות להיות משהו שהוא לא. החברה הישראלית מאופיינת באוכלוסיות שונות, באנשים שונים במגוון רחב של מגדרים והגדרות, וזה מה שיפה בה. כל אדם הוא שונה, כל אחד הוא בפני עצמו - ואת זה אנחנו, בתור חברה ישראלית מגוונת, צריכים לקבל. ואי אפשר לקרוא לו ישראלי או להתגאות בהיותו "משלנו" רק כשהוא מגיע להישגים מעבר לים, כי זו סתם צביעות.

תגובות