סיכומוזיקלי: מיכל אמדורסקי חוזרת בענק ועדן בן זקן מרגשת. דניאל אלסטר

סיכומוזיקלי: מיכל אמדורסקי חוזרת בענק ועדן בן זקן מרגשת

איזה שבוע של מוזיקה מעולה עבר עלינו! השבוע הגיעו אלינו כל כך הרבה שירים טובים, החל מאמנים שכבר שנים נמצאים בטופ של תעשיית המוזיקה הישראלית, ועד לאמנים שאנחנו זוכים ומתרגשים לפרגן להם בצעדיהם הראשונים בעולם הזה. ברשימה של השבוע תוכלו למצוא: משה פרץ וגיל ויין בשיתוף פעולה שעשה לנו את השבוע, אליה רוסיליו בסינגל חדש משלו, ועדן בן זקן מרגשת עם להקת ״גדולים במדים״

מרוב שאהבנו את כל השירים שיצאו השבוע, בא לנו פשוט ליצור פלייליסט שלם שמורכב רק משירי השבוע. ויש לנו תחושה שברגע שתעברו על כל הרשימה המטורפת שהכנו לכם היום, זה בדיוק הדבר שתרצו לעשות גם אתם. אז לכבוד סוף השבוע שבפתח אתם יותר ממוזמנים להאזין לכל השירים הכי אהובים מהשבוע האחרון, ביניהם: משה פרץ וגיל ויין, מירי מסיקה ואלמוג טבקה, נתיב, מיכל אמדורסקי ועוד שורה של אמנים שאסור לכם לפספס. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

משה פרץ וגיל ויין - תרקדי

השבוע שחררו המוזיקאים המוכשרים משה פרץ וגיל ויין שיר חדש ומשותף שלגמרי הרים לנו את מצב הרוח. את השיר ״תרקדי״ כתב ויין והלחין יחד עם אלדד כהן. כבר לפני שנה החלה העבודה על השיר, ומההתחלה היה ברור לויין שמשה פרץ הוא הבחירה המדויקת שתשלים את הפאזל לביצוע השיר יחד איתו. את השיר מלווה גם קליפ מושקע וצבעוני בו מככבת הדוגמנית דורית רבליס. ויין על השיר: ״כבר מעל שנה שאנחנו מחכים כדי להוציא אותו ואנחנו מרגישים שעכשיו זה הזמן המתאים. מקווים שהשיר ישמח אתכם כמו שהוא משמח אותנו״.

לסיכום: הכי עושה חשק לרקוד

 

מירי מסיקה ואלמוג טבקה - תן בי אור

דואט מדהים שיצא השבוע הוא השיר ״תן בי אור״, אותו מבצעת מירי מסיקה יחד עם אלמוג טבקה. טבקה אחראי על הפקת השיר, למילים והלחן של אבי בן זקן. אנחנו חייבים להגיד שפשוט התהפנטנו למשך ארבע הדקות ששמענו את השיר וצפינו בקליפ, ולקח לנו רגע למצוא את המילים לאחריו. את הקליפ ביימה איה זך גיסתה של מירי, ובת דודתה דניאל חבי היא הרקדנית בקליפ. אפשר לומר בקלות שהכישרון נשאר במשפחה, ואנחנו כבר מכורים לשיר הזה ולקליפ שמוסיף לו כל כך הרבה עומק ומכניס אותנו עוד יותר אל האווירה של השיר. כמובן שאי אפשר להתעלם גם מההפקה המדהימה והסוחפת של טבקה, ואם כך נראה שיתוף הפעולה הראשון ביניהם - אנחנו לגמרי דורשים שיגיע עוד אחד כזה!

סיכום: שיר מלא בנשמה.

 

אסף אור - כמה כבר אפשר

השיר ״כמה כבר אפשר״ של אסף אור הוא לגמרי ה-גילוי שלנו לשבוע הזה, וללא ספק זה שהולך להתנגן אצלנו למשך כל סוף השבוע. את השיר כתב והלחין אסף בעצמו והפיק אדיר דניאל. אור מספר על השיר - ״השנה הייתה בסימן בריאות והגיע הזמן לדבר גלוי על בריאות הנפש. ׳כמה כבר אפשר׳ הוא לא רק שיר חריג בנוף ב-2021, הוא גם פיסה לא מוכרת הסיפור של המוני ישראלים שמצאו את עצמם מתמודדים עם תסכול, בדידות וחרדה בזמן שהעולם נסגר וכפה עלינו להצטמצם בין ארבע קירות או במרחב מוגן״. עוד מוסיף הזמר כי השיר הוא הסיפור האישי של כל אחד שהוא חלק מאומה בחרדה. אנחנו חושבים שכל אחד יכול להתחבר לשיר ולמסר שמאחוריו מהכיוון האישי שלו, ואיזה כיף לנו שעכשיו יש לנו עוד שיר אהוב בפלייליסט.

לסיכום: התמכרנו!

 

נתיב - אין לנו

לאחר שלושה סינגלים מצליחים שיוצאים בקצב מטורף, שחרר השבוע נתיב את הסינגל הרביעי שלו - ״אין לנו״, אותו כתב והלחין בעצמו, ועל ההפקה איתי גל ויונתן זלצברג. בכל שיר נתיב חושף עוד צד שלו שלא שמענו ממנו קודם, וגם הפעם מרגיש כאילו הוא פשוט הולך ונעשה טוב יותר מפעם לפעם. בנוסף לשיר לא יכולנו לא להתייחס לקליפ המדהים שמלווה אותו, עליו אחראי דין פרליס. השיר העוצמתי ביחד עם הקליפ המהפנט יוצרים שילוב שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו, ואנחנו צופים לשיר הזה הצלחה גדולה.

לסיכום: שרק ימשיך לעלות.

 
 

אליה רוסיליו - שר לבד

אליה רוסיליו הוא אחד היוצרים המבוקשים בארץ, שידוע בתור אחד שיוצר לאמנים אחרים ובשנה האחרונה רץ עם הפרויקט שלו ״המחברת של אליה״. השבוע שחרר רוסיליו סינגל חדש משלו, אותו כתב בעצמו והלחין יחד עם מתן דרור (שגם אחראי על ההפקה) ואבי אוחיון. השיר ״שר לבד״ עוסק בחיים הלא פשוטים של יוצר מוזיקה. רוסיליו מצליח לרגש אותנו ולסחוף אותנו אל תוך הסיפור של השיר, יחד עם הטקסט העוצמתי שלו שנכנס לנו עמוק לנשמה. עם שירים כאלו יפים, שווה לחכות כל פעם מחדש עד השיר הבא, ובכל שיר להרגיש כאילו אנחנו מתמכרים ומתאהבים מחדש.

לסיכום: כישרון ענק

 

קובי אפללו - תודה שבאת אליי

השבוע הזמר והיוצר קובי אפללו שחרר את השיר ״תודה שבאת לחיי״, שכתב והלחין בעצמו והפיק יוסי מור. אפללו מספר כי את השיר כתב והלחין ביום שנולדה ביתו אריאל, וכבר בהלחנה שלו הבין כי השיר יכול להיות בית לכל תחושה של תודה כלפי האנשים היקרים בחיינו. אהבנו את הקצב של השיר ואת הקלילות שלו יחד עם הטקסט המאוד חזק ונוגע שלו, שכבר משמיעה ראשונה הרגיש כאילו אנחנו כבר יודעים אותו בעל פה! בקליפ המיוחד מופיעים זוגות שחתונתם בוטלה בתקופת הקורונה, ואין יותר מרגש מלראות את כמות האהבה שבקליפ על אף הקשיים שאפפו אותנו במהלך השנה האחרונה. 

לסיכום: תודה שהשיר בא לחיינו!

 

מיכל אמדורסקי - איפה החיים שלי?

אחת הנשים האהובות עלינו כבר שנים היא ללא ספק מיכל אמדורסקי, שפשוט גורמת לנו להתאהב בה בכל פעם מחדש. השבוע עשתה זאת שוב כאשר שחררה את השיר ״איפה החיים שלי?״, אותו כתבה והלחינה יחד עם מיטל פטש ונוי אייזן, ועל ההפקה ניב כהן. בקליפ בבימויו של נמרוד פלד מככב לא אחר מאשר ג׳פרי ישי, בעלה של אמדורסקי, ואנחנו פשוט אוהבים את הזוג הזה ואת השילוב ביניהם. מיכל ריגשה בפוסט שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה בו כתבה ״שתדעו שהפעם לא אוותר! ואמשיך ליצור ואמשיך לעשות מוזיקה לא משנה מה! נכון, לא כולם חייבים לאהוב וזה בסדר, אבל לא אתן לזה לעולם להוריד אותי ולדכא את היצירה שלי, ואני אלמד לחיות עם זה״. לנו יש רק דבר אחד להגיד - אל תוותרי לעולם! אמדורסקי כל כך מוכשרת במה שהיא עושה, ומעבר למוזיקאית שהיא היא גם בנאדם שאי אפשר להישאר אדישים אליו, ואנחנו מאחלים לה את כל הטוב שאפשר.

לסיכום: פעם כוכבת, תמיד כוכבת

 
 

אדר חייט ועידן שקרוקה - שתי דקות

השבוע שחררו אדר חייט והשחקן עידן שקרוקה (״אזהרת מסע״, ״שכונה״) את השיר ״שתי דקות״, שיר מרענן, כיפי ונכנס לנו ללב בתוך אפילו פחות משתי דקות. השניים שיתפו כי הם כותבים כבר ארבע שנים ביחד ובזמן האחרון הרגישו שהגיע הזמן שנשמע קצת מהשירים שהם כל כך אוהבים, ואנחנו הכי שמחים שיש ולגמרי מסכימים איתם שהגיע הזמן! חייט ושקרוקה כתבו כי זהו ״השיר הראשון מתוך ׳פרויקט המגירה שלנו׳, בו עשינו הכל לבד מאפס ועד מה שתשמעו עם עזרה של אנשים טובים ומוכשרים״. אנחנו התמכרנו בשניה לדואט הקסום הזה, שכתוב ומולחן בצורה כל כך מדויקת ומיוחדת, ואם זה רק השיר הראשון של הפרויקט, אנחנו כבר סופרים את הדקות עד שנוכל לשמוע כבר את השירים הבאים.

לסיכום: שילוב משמיים

 

לידור סעדיה - כלום

אמן מדהים שנתקלנו בו הוא לידור סעדיה, ששחרר השבוע את סינגל הבכורה שלו - ״כלום״. את השיר כתב והלחין בעצמו וגם היה שותף להפקה יחד עם ניר מימון. סעדיה כותב ומלחין כבר שנים לאמנים הכי גדולים בתעשייה, מנועה קירל ועד אייל גולן, אך הפעם הגיע הזמן לעבור אל קדמת הבמה. את השיר כתב לידור לאחר שסיים מערכת יחסים ראשונה שלו עם גבר, ואחרי שנים של הסתרה לידור בא עם מטרה ברורה- להראות לבני נוער ששיר אהבה גאה יכול וצריך להיות במיינסטרים ובפופ המקומי, ללא שום התנצלות. אנחנו עפים על המסר ובכלל על השיר בפני עצמו, ולא מפסיקים לשמוע אותו בלופים. 

לסיכום: נשמע כמו עתיד מבטיח

 

שווה האזנה

מכתב לאחי - להקת ״גדולים במדים״ ועדן בן זקן

אחד הדברים היותר מרגשים מהשבוע החולף הוא ללא ספק הביצוע של עדן בן זקן לשיר ״מכתב לאחי״ (שנכתב והולחן ע״י עילי בוטנר) ביחד עם להקת גדולים במדים - להקה צבאית של עמותת יד לילד המיוחד בה החיילים הם בעלי צרכים מיוחדים. בחשבון האינסטגרם שלה כתבה בן זקן ״הלב שלי היה מלא בגאווה לראות אותם תורמים למדינה למרות הקשיים והמגבלות שלהם״. עוד מוסיפה כי ״בפעם הראשונה קורה לי שבסיום הקליפ פרצתי בבכי גדול של אושר, התרגשות ושמחה״. גם אנחנו התרגשנו לאורך כל הביצוע, ואין ספק כי זה אחד הביצועים היפים ביותר ששמענו לשיר הזה.

 

 

תגובות