עם עבודה קשה ואמונה: שיר אוזן הוא הכוכב החדש במוזיקה הישראלית. צילום: סער פסח

עם עבודה קשה ואמונה: שיר אוזן הוא הכוכב החדש במוזיקה הישראלית

הוא בא ממשפחה שהמוזיקה בה היא דרך חיים, והוא מתכוון להמשיך לסלול את הדרך. ראיון מיוחד עם שיר אוזן, בן 21 מרחובות שמסתמן כתגלית הבאה של עולם המוזיקה

הוא בא ממשפחה מוזיקלית, נגן פסנתר כבר מגיל צעיר וגיטריסט מימי נעוריו, הוא ניגן לצד אמנים רבים בהופעות חיות והמוזיקה, היא מקצוע לכל דבר עבורו. "אני בן לאבא זמר ובן דוד גיטריסט מהגדולים בארץ, מוזיקה תמיד הייתה במשפחה" מספר אוזן וממשיך; "בגיל 4 התחלתי ללמוד לנגן בפסנתר, ובגיל 15 התחלתי ללמוד גיטרה. ראיתי את המוזיקה כמקצוע מגיל מאוד קטן".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

כשהייתי בן 17, פנו אלי מהלהקות הצבאיות בבקשה שאשרת כגיטריסט בז'אנר המזרחי בלהקות הצבאיות. הכניסה להקה צבאית היא בדרך כלל מפרופיל 64 ומטה, כי גבר שיכול להיות קרבי, מיועד בדרך כלל למסלול לוחמה. אני הייתי פרופיל 97, ממש נתנו לי את כל התנאים על מנת שאכנס לתפקיד, דבר שהיה שונה בנוף באותה התקופה, היה חסר זמרים ואני תמיד שרתי, כתבתי והלחנתי אבל אף פעם לא הוצאתי את זה החוצה, דבר הוביל לדבר וביקום גיטריסט, שובצתי כחייל בלהקה צבאית ובעצם מפה התחילה הדרך שלי".

השילוב של המוזיקה גם כמקצוע, גם כתחביב וגם כתפקיד בשירות הצבאי יכול להיות מעיק. אין לפעמים רצון לקחת הפסקה מהעולם המוזיקלי?
"לא, אני אגיד לך את האמת, אני חושב שמי שרואה את המוזיקה כמקצוע, הוא בא עם אהבה. אני לא רואה את זה כשעות עבודה, כשאני באולפן, מרוב שאני נהנה, אני יכול לצאת תוך שעתיים ולפעמים אני יכול לצלול גם אל תןך השעות הקטנות של הלילה. כשכל כך אוהבים משהו, אין שעות וגבולות".

ריאלטי שירה - משהו שמדבר אליך?
"כרגע לא, אני כרגע רואה את עצמי עושה דרך מאוד ברורה של להוציא שירים, בקצב שלי ואני מרגיש שעם הדרך הזאת אצליח יותר מאשר בריאלטי. אני מאמין בדרך ארוכהס אני רוצה להשתפשף, לא להצליח ברגע".

אושר אוזן
שיר אוזן © צילום: סער פסח

אבל בכל זאת, לא כולם מצליחים ברגע, זה אפילו נדיר כשזה קורה אבל זו לגמרי קפיצת מדרגה משמעותית. לא עדיף לנצל את הבמה הגדולה המוצעת?
"אני לא חושב שזה מתאים לכל אחד, אבל יש כאלה שזו הדרך הכי טובה בשבילם, אני חושב שזה מאוד אינדיבדואלי. אין פה נוסחה מדוייקת. הדרך שאני עושה היא הכי טובה בשבילי".

לאיזה ז'אנר אתה הכי מתחבר במוזיקה?
"אני חושב שאני איפשהו בין העולמות. כמו שאמרתי למדתי גם מוזיקה קלאסית שזה מוצארט ואמנים שנים רבות אחורה ובמקביל אחרי שהופעתי בטברנות ועל במות שונות כגיטריסט הבנתי שאני מאוד מתחבר למזרחית, זה גרם לי להביא במוזיקה של עצמי כל מיני צדדים - רוק, ישראלי, ים - תיכוני. אני רואה את עצמי בין העולמות, לא מרגיש שאני מגדיר את עצמי בז'אנר מסויים. אני משתדל להביא את עצמי כל פעם מחדש".

אתה שלם עם המוזיקה שאתה יוצר?
"כן. אני חושב שאפשר ליצור עם אנשים אחרים ומוכשרים כמו שעשיתי עכשיו עם אושר כהן ולקבל נקודת מבט אחרת, שמישהו רואה משהו שאתה לא ראית. בפועל אם אתה מאמין בעצמך ויודע שאתה יכול ליצור ולהלחין, אני בדעה של תעשה את זה. אני חוב שזה יוצא הכי אמיתי".

בין הסינגל הראשון לשני יש תקופת זמן לא מבוטלת. למה בחרת לחכות זמן כה רב בין סינגל לסינגל?
"התייעצתי עם רוברטו הסוכן שלי, העדפנו בנתיים לאסוף חומרים ולהיות יותר מגובשים מבחינת הפן המוזיקלי ולצאת כשאנחנו יוצר מוכנים מאשר להוציא שירים שאנחנו לא שלמים איתם".

שיר אוזן
שיר אוזן © צילום: סער פסח

ולסינגל הבא - נחכה גם הרבה זמן?
"הוא יגיע יותר מהר, בוודאות. אני עושה לו את העיבוד וההפקה. פעם ראשונה שלכתוב, להלחין ולהפיק את השיר - זה הכי מרגש וזה מאה אחוז אני".

השבוע הוצאת את השיר החדש שלך איך הייתה העבודה עליו?
"האמת שהיה מאוד מרגש, רוברטו הסוכן שלי קישר אותי לאושר כהן, בכללי זמר ויוצר שאני נורא מעריך בלי קשר לזה שעשיתי איתו שיר. בעיני הוא בין הזמרים הכי גדולים שיש לנו במדינה וזה בן אדם שאני מאוד מעריך. הוא מאוד צנוע והכי כיף לכתוב ולהלחין עם מישהו שאתה מעריך, אני מאוד התרגשתי לעשות את זה איתו".

 

לאחרונה עולם המוזיקה חזר לחיים אחרי תקופה ארוכה שהיה מושבת והמון שירים חדשים שוחררו לאחרונה לאוויר, רובם של זמרים מוכרים בתחום. אין חשש שהשיר שלך יפול בין הכיסאות?
"בזמן שהעולם היה מושבת, לפני שנה בדיוק, חתמתי אצל רוברטו. בזמן הזה עבדתי על שירים, לא שיחקתי. הייתה עבודה קשה מאחורי הקלעים. אם השיר יתפוס או לא, אני אעשה את המקסימום שכן יתפוס, בעיני זה לא משנה אם אתה זמר אנונימי או מוכר, אתה צריך לעשות את ה - 100 אחוז יחד עם הצוות שלך כדי לקדם אותו ולדחוף אותו למעלה. מהתגובות שקיבלתי עד עכשיו אני מאמין שאנשים אהבו".

הסינגל הראשון שלך זכה להצלחה גדולה, חושב שהשני ישחזר את ההצלחה?
"אני מאמין שכן. כל שיר שיצא אני מאמין שאראה שיפור במשהו. אני לא רואה סיבה שלא, אני צריך להאמין, אני יודע שאני והצוות שלי יבדנו הכי קשה בעולם כדי שזה יקרה".

אתה מיוצג אצל רוברטו, שידוע בהיותו סוכן של טאלנטים רבים. מאמין שאתה יכול להיות הכוכב הבא?
"כן, אני אומר את זה בשיא הצניעות. אם לא הייתי מאמין בעצמי אני חושב שאין חי מה חעשות במקצוע הזה. בן אדם שחא מאמין בעצמו, לא יצליח במקצוע הזה. תמיד יהיו אנשים שיעופו על זה וכאלה שלא יאהבו בכלל. צריך ללכת בדרך שלך ולהישאר נאמן במה שאתה מאמין בו ויצא שאני ורוברטו מאמינים בחומרים האלה בלב שלם".

מה התכנונים להמשך?
"כרגע להשתחרר מהצבא באוקטובר, אולי לחזור לכדורגל, הייתי כדורגלן עד שנה שעברה, שחתמתי אצל רוברטו הבנתי שאני צריך להתרכז במוזיקה. לכתוב, להלחין, יש כמה פרוייקטים על הפרק שיצאו בקרוב. לעשות הכל כדי להצליח - אני בדעה שקמים בבוקר, הולכים לאולפן ומתחילים לעבוד!"

שיר אוזן
שיר אוזן © צילום: סער פסח
תגובות