סיכומוזיקלי: איזי מרגש וג׳קו בסינגל מתוך בית "האח הגדול". משה נחמנוביץ

סיכומוזיקלי: איזי מרגש וג׳קו בסינגל מתוך בית "האח הגדול"

השבוע הגיע לסופו, ואיתו כמובן מגיע הסיכומוזיקלי שלנו של השירים הכי מוצלחים שיצאו במהלך השבוע. אנחנו לא הפסקנו לשמוע מוזיקה כל השבוע, ואיזה כיף שהגיע הסופש כדי שנוכל לשמוע אפילו יותר מוזיקה. בין השירים של השבוע האחרון תוכלו למצוא: ג׳קו אייזנברג משחרר סינגל בעודו בבית ׳האח הגדול׳, איזי בשיר שריגש אותנו עד דמעות, ושחר סאול בעוד להיט

ברגע שתתחילו לשמוע את השירים מתוך הרשימה שהכנו לכם היום, אתם לא תוכלו להפסיק לשים אותם שוב ושוב. במהלך השבוע האחרון יצאו סינגלים חדשים ומטורפים ליסמין מועלם, איזי, הדר פרג׳ון, שחר סאול ועוד אמנים מוכרים ומוכרים פחות, שאם עד עכשיו לא הכרתם אותם, עכשיו זה בדיוק הזמן.

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

יסמין מועלם - מחילה

השבוע יסמין מועלם האהובה עלינו במיוחד שחררה סינגל בשם ״מחילה״, אותו כתבה בעצמה והלחינה יחד עם ישי סוויסה, שאחראי גם על ההפקה. גם בשיר הזה, יסמין כהרגלה סוחפת אותנו אל תוך המוזיקה שלה והעולם שלה. מועלם מציגה בשירה את הלב והנפש שלה בצורה החשיפה ביותר, ומראה לנו שאצלה יש כמה צדדים - צד אחד שמחובר לשורשים והרגש ומצליח לצמרר אותנו, ועוד צד ששואף לחדש ומסתכל על העתיד, כזה שגורם לנו להתגאות בכך שיש לנו נשים מדהימות כמוהה במוזיקה הישראלית שלנו. 

לסיכום: טיהרה לנו את השבוע

 

איזי - כמה דקות בלעדיו

כבר שנים שאיזי לא מפסיק להפתיע אותנו ולגרום לנו להרגיש את כל קשת הרגשות. להרים לנו, לשמח, לבלבל, לחשוב לעומק, והפעם - לקבל ממנו צמרמורות ולהתרגש. השבוע שחרר איזי את השיר ״כמה דקות בלעדיו״, אותו כתב והלחין בעצמו והפיק יוסי ״ג׳וזף״ כהן. את השיר כתב בעקבות סיפור פרידה שחווה חבר טוב שלו. תקופת הקורונה הביאה איתה מבחן רציני להרבה קשרים, וכתיבת השיר נבעה מתוך רצון לגרום לאנשים לא לעשות החלטות פזיזות אלא לקחת צעד אחורה, לתת לעצמך רגע לחשוב על הדברים ולהסתכל על מערכת היחסים שיש להם מבחוץ. בקליפ היפה משתתפים השחקן דוק צ׳צ׳יק והשחקנית וכוכבת הרשת שירז שוקרון. אם תסתכלו טוב, תוכלו לראות לרגעים גם את עמית מלול - בן הזוג החדש של ליאל אלי.

לסיכום: התאהבנו ברגע

 

ג׳קו אייזנברג - לבד

בימים אלו מככב על המסך שלנו זוכה ״כוכב נולד״ לשעבר ג׳קו אייזנברג, כאשר מצולם 24/7 בבית הכי מפורסם במדינה- בית ״האח הגדול״. השבוע אייזנברג ביצע בתוך בית האח שיר בביצוע אקוסטי ומרגש ושר אותו לטיטי. כולנו בבית ישבנו והתרגשנו מהקול היפה והמרגש שלו ומהכישרון יוצא הדופן שלו, והוחלט לשחרר את השיר באופן רשמי. את השיר כמובן כתב והלחין בעצמו והפיק רואי סלע. אחרי כל הדברים שחווה אייזנברג מאז שזכה בעבר ב״כוכב נולד״, אין יותר ראוי ממנו להכרה מחודשת והצלחה שמגיעה לו כל כך. אנחנו לא מפסיקים להתרגש ממנו.

לסיכום: כבר לא לבד

 

שחר סאול - קיק באס

אחד מהאמנים שלגמרי לא מפסיקים להפתיע אותנו לטובה בכל פעם מחדש הוא שחר סאול. גם הפעם, זו לחלוטין הייתה הפתעה נעימה ומרעננת. השבוע שחרר שיר בשם "קיק באס", אותו כתב והלחין יחד עם רון ביטון ודור גל שאחראי גם על ההפקה. בכל שיר סאול מביא איתו גוון אחר שעוד לא יצא לנו לראות. הפעם יוצא החוצה הגוון המרים והמסיבתי, שלא מפסיק אפילו לרגע אחד במהלך השיר להרים לנו את האווירה. כמו עד עכשיו, גם את הצד הזה של שחר אי אפשר שלא לאהוב, ואפשר לסכם את זה בכך שהוא פשוט יודע מה הוא עושה.

לסיכום: העיף אותנו באוויר!

 

יעל אנקר - וונדרוומן

כמעט שנה עברה מאז ששחררה הזמרת יעל אנקר את סינגל הבכורה שלה "און אנד אוף", וכנראה שההמתנה הייתה משתלמת. חיכינו וחיכינו והשבוע הגיע סוף סוף סינגל נוסף בשם "וונדרוומן", אותו כתבה והלחינה יחד עם אלי 'האולטראס' פרץ ואופיר מלול - שגם הפיק את השיר. אנחנו יכולים להגיד באופן חד משמעי כי השנה הזו עשתה לאנקר רק טוב! מרגיש כי בין השיר הראשון לשיר הזה, הזמרת התגבשה מוזיקלית הרבה יותר והבינה מה בדיוק היא רוצה להביא במוזיקה שלה. אנחנו עפים עליה ברמות ואין על כוח נשי במיוחד במוזיקה הישראלית שלנו. לא יכולים לחכות לשירים הבאים!

לסיכום: הכי אישה חזקה

 

הדר פרג׳ון - סופרפאקיןפרשבליסטיתאלפאליידיבוסית

השבוע הרשימה שלנו מלאה בנשים חזקות שגורמות לנו לגאווה שיש לנו ייצוג נשי מדהים במוזיקה הישראלית. אך אם כבר מדברים על כוח נשי ומוזיקה בישראל, אי אפשר שלא לדבר על הדר פרג׳ון. השבוע שחררה סינגל חדש עם שם די מעניין. תתכוננו וקחו אוויר - "סופרפאקיןפרשבליסטיתאפלאליידיבוסית". הסינגל הוא השלישי מתוך אלבום הבכורה שלה, והוא נכתב והולחן כמובן ע"י פרג׳ון עצמה והופק ע"י בן שופן. באינסטגרם שלה פרסמה הדר פוסט בו כתבה - "עד לפני שנה הייתי כותבת בעיקר שירי דיכאון. אחרי הרבה עבודה עצמית, שינויים ותהליכים פנימיים הצלחתי להבין שאני זו שבוראת את המציאות של עצמי". עוד הוסיפה "ניסיתי בין היתר לחיות את העתיד שלי (הדר המצליחה) בזמן ההווה (הדר הכישלון כביכול). זה לא היה קל והרבה פעמים נפלתי שוב לתודעת הקורבן. החלטתי שאני חייבת לכתוב לעצמי שיר שיזכיר לי תמיד מי זו הגברת הדר פרג׳ון". אהבנו ממש את הפוסט שחיבר אותנו עוד יותר אל השיר, וגם עפנו על הקצב המטורף של הדר שייחודי רק לה.

לסיכום: ליידי בוסית!

 

בסטוני & יאנגסט - שמפניה

השבוע שחרר בסטוני שיר בשם "שמפניה" יחד עם יאנגסט (ליאור חביב), אותו יצרו השניים יחד עם מאור "במבוק" זכריה. השיר יוצא בתזמון המושלם, בשיא הקיץ, כשכל מה שאנחנו צריכים זה פשוט שיר שירים לנו ויגרום לנו לקום על הרגליים. השיר "שמפניה" לגמרי עושה את העבודה, ומהרגע הראשון ששמענו אותו לא יכולנו להפסיק לזוז, וכל בא שבא לנו זה פשוט לשים את השיר בפול ווליום לאורך כל סוף השבוע. אהבנו לגמרי!

לסיכום: הרים לנו את האווירה

 

שי סול - תכתבי אותי

שי סול היא זמרת ויוצרת מדהימה שאנחנו כל כך שמחים ומתרגשים שנחשפנו אליה. השבוע שחררה סינגל מתוך אלבומה השני בשם "תכתבי אותי" אותו כתבה והלחינה, ועל ההפקה שחר קאופמן. אפשר להגיד שבשיר הזמרת לוקחת אותנו לסוג של מסע ביחד איתה. בהתחלה נראה כי השיר הוא אולי בקשה מחבר או בן זוג, לאחר מכן נחשף משהו שהוא אולי קצת יותר דתי או רוחני, אך ככל שהשיר מתקדם נראה כי צמד המילים "תכתבי אותי" הוא פשוט משאלה שלה לכתוב כדרך חיים. בשיר מזכירה הזמרת גם את עידן רייכל, שהוא אחת ההשראות המוזיקליות שלה, כאשר אומרת "תכתבי אותי, ממה את מפחדת, רייכל פעם כתב ואת שרה שנים, מאז שאת ילדה". המחווה מצביעה גם על הסגנון המוזיקלי שלה, שמתחבר לאותו זרם אותו יוצר רייכל. אהבנו ממש.

לסיכום: מוכשרת ענקית

 

טלאור - רפאפאם

טלאור בן ה-22 הוא בן למשפחה מוזיקלית וחבר בלהקת "העורקביז", בה חברים הוא ושני אחיו. הפעם טלאור מחליט לצאת לרגע מגבולות העורקביז ולשחרר שיר משלו בשם "רפאפאם". את השיר כתב טלאור בהשראת חיי מוהר"ן וסימן רמא, והלחין יחד עם בנצי גפני, שגם הפיק את השיר. השיר נכתב בהשראת מכתבי ברסלב שנגע מאוד לליבו של טלאור. השיר הוא שמחה פנימית טהורה, הריקוד והשירה הפנימית והזכות למערכת יחסים עם עצמך מבלי להראות לכולם כמה אתה מאושר, ובעצם זה סוג של שיר אחיזה במציאות. אהבנו לגמרי את השיר ששונה מהנוף הרגיל שלנו ואוטומטית מתבלט ונכנס לנו ללב.

לסיכום: מיוחד ושונה

 

אלה מזרחי - You’ll want me

השבוע נתקלנו בזמרת צעירה ומוכשרת בטירוף, ששחררה שיר באנגלית בשם “You’ll want me”. אנחנו שמחים בטירוף שיצא לנו לשמוע את השיר הזה, והוא חשף בפנינו זמרת שמעכשיו אנחנו הולכים לעקוב ולצפות למוזיקה חדשה ממנה. לשיר יש קצב מגניב, מילים שהתחברנו אליהן מאוד, ובכלל הקול של אלה ישירות סוחף אותנו וגורם לנו לא לרצות להפסיק לשמוע. מאחלים לה מלא בהצלחה עם השירים הבאים, אנחנו נהיה שם כדי לשמוע אותם!

לסיכום: מטורפת

 
תגובות