רועי ניב ושלר: "המפתח זה למצוא את האנשים הנכונים וברגע שאתה איתם זה קורה מעצמו". תומר לוי

רועי ניב ושלר: "המפתח זה למצוא את האנשים הנכונים וברגע שאתה איתם זה קורה מעצמו"

לרגל הסינגל השני שלו, תפסנו את רועי ניב ושלר (״כדברא״, ״הכוכב הבא״), לראיון אישי כנה ומרגש • "הגיטרה לא עזבה אותי לרגע, היא הייתה בשבילי שם ברגעים הכי קשים, בגירושים ובכאב ובהכל"

השם רועי ניב ושלר אולי מצלצל לכם מוכר. את רועי הכרנו בסדרת הנוער "כדברא" או שאולי הוא מוכר לכם דווקא מהנסיון שלו ב"כוכב הבא" שפחות צלח. כעת פותח רועי דף חדש ומשחרר לעולם את הסינגל השני שלו, שעוסק בהתגברות על מכשולים ובצורך לא לאבד תקווה. במהלך הראיון אפשר ממש להרגיש את התשוקה שלו למוזיקה וליצירה, ולהבין עד כמה הוא רוצה לספר על העשייה שלו לעולם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אז נתחיל מהסוף, איך אתה מרגיש לגביי התוצאה הסופית של הסינגל?

"וואו אני ממש מבסוט. אני לא האמנתי שזה יכול להגיע לכזה דבר, שבעיניי הוא מאוד יפה, כיף ומעורר השראה. וההתרגשות אני אומר לך, בשיאה". הוא מספר בהתלהבות וממש אפשר לראות את הניצוץ בעיניו כשהוא מדבר על זה.

 

 

איך הייתה העבודה על השיר?

"תשמעי, זה היה בתקופת הקורונה. הייתי במן מוד כזה של רק ליצור ולנגן ובחרתי לקחת את זה למקומות חיוביים דווקא. בניתי לי מן אולפן קטן בבית, משהו צנוע. השיר הזה בא לי באמצע תהליך. דיברתי עם האקסית שלי בטלפון והמנגינה עלתה לי לראש תוך כדי. זרמתי עם זה, כתבתי את השיר, הקלטתי אותו באולפן הביתי שלי והוספתי לו כל מיני דברים. לאט לאט הבנתי שיש בו משהו קצת יותר מיוחד משאר השירים".

אתה מרגיש חיבור אישי לשיר? 

"אני מאוד מרגיש חיבור אישי כלפי השיר הזה במיוחד וכלפי כל השירים שלי. אני מודה, אני לא כל כך אוהב להסביר את הסיפור של השירים. אני יותר אוהב שמי ששומע אותם ירגיש מה שהוא בוחר לנכון להרגיש. בעיקרון, כמו שגם הקליפ מראה, השיר קשור להתגברות על מכשולים, על קשיים, על לא לאבד תקווה ועל עוצמות והשראות כאלה ואחרות שעוזרות להתגבר על דברים כאלה".

 

אז מתי באמת היה החיבור הראשון שלך למוזיקה?

"וואו" הוא אומר, וחושב כמה שניות. כאילו המחשבות שלו נסעו המון שנים אחורה במנהרת הזמן על מנת למצוא את התשובה. "האמת שכבר מגיל ארבע אני מנגן בגיטרה, זו הפעם הראשונה שגיליתי שמוזיקה זה באמת האהבה הכי גדולה שלי בחיים. משם לאט לאט התפתחתי לגיטרה כשהייתי בסביבות כיתה ג'. מאז, הגיטרה לא עזבה אותי לרגע. היא הייתה בשבילי שם ברגעים הכי קשים, בגירושים ובכאב. ממש גדלתי איתה אפשר להגיד. היא הדרך שלי להביע את האהבה שלי למוזיקה, ואת התשוקה שלי". 

ההורים, המשפחה, החברים, כולם תמכו בך בעשייה שלך בעולם המשחק והמוזיקה?

"האמת שמאוד. מן הסתם תמיד היו אנשים שלא חשבו שזה יכול לקרות, אבל המשפחה הקרובה תמיד תמכה ודחפה אותי לעשות את מה שאני אוהב. הם אלו שגילו בכלל שיש לי את הקטע של מוזיקה, כשהם שלחו אותי ללימודי פסנתר. וכן, גם במשחק הם תמיד היו שם בשבילי. בלעדיהם יכול להיות שלא הייתי פה עכשיו. אמא שלי במקרה גם מאוד מוזיקלית וגם הייתה שחקנית פעם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ????? ????? (@roy_niv)

אין ספק שהדרך להצלחה רצופה בכישלונות... אתה ניסית את מזלך בכוכב הבא וזה פחות צלח. איך אתה מתמודד עם סירובים, כישלונות, והמכשולים שבדרך?

"תראי, כשחקן מן הסתם מקבלים הרבה מאוד לא. גם בכוכב הבא זה היה עוד לא אחד. זה אודישן שלא עוברים וזה בסדר גמור, זה חלק מהתהליך. אני חושב שאם לא נכשלים אז גם לא מתקדמים. כמו שהצלחה זה ניסיון גם כישלון זה ניסיון. אני חושב שזה פשוט חלק מהדרך, אם הדרך מספיק חשובה לך אתה תלמד איך לקחת את הכישלונות ולחזק את עצמך. ברור שהייתי קצת עצוב ומתוסכל, אבל נתתי לזה יום יומיים והמשכתי הלאה". הוא עונה בביטחון עם המבט לעתיד, ועם המון השראה שאפשר לשאוב ולקחת מתשובתו. 

אתה מתחרט על משהו בדרך שלך והיית עושה משהו אחרת?

"אני עובד מאוד קשה על להחדיר לעצמי את ההרגל של לא להתחרט אף פעם. גם אם לפעמים באותם הרגעים קשים, אני נוטה לחשוב על מה הייתי יכול לעשות אחרת ומה הייתי יכול לשפר, בסוף אני תמיד אומר לעצמי שמה שצריך לקרות קורה ושלהכל יש סיבה. באופן כללי אני חושב שתמיד עשיתי את הכי טוב שלי, וכל עוד עשיתי את הכי טוב שלי אני יכול להיות שלם עם עצמי".

את הפריצה המשמעותית שלך עשית בכלל בעולם המשחק, בסדרה כדברא. לאיזה מהעולמות אתה יותר מתחבר- משחק או מוזיקה?

"זאת שאלה שחוזרת על עצמה הרבה בחיים שלי. התשובה האמיתית היא שזה בא בתקופות. יש לי פתאום תקופה שמשחק יותר בוער בי, ובתקופה אחרת המוזיקה. עכשיו אני מודה ששני העולמות בוערים בי מאוד חזק. גם התשוקה למשחק, בזה שאני עכשיו בלימודי משחק, וגם התשוקה למוזיקה שעכשיו אני מוציא את השיר וזה תהליך של יצירה. המוזיקה פשוט תמיד הייתה שם מהרגע שנולדתי, כך שזה משהו מוכר ואהוב והמשחק הצטרף בדרך באמצע חיי ועוד יותר הגביר אצלי את התשוקה והאהבה לזה. כמו שרואים בכדברא, העולמות האלה גם יכולים להתחבר יחד".

 
 

יש פרויקטים נוספים שאתה מתכנן לעתיד? חוץ מהסינגל החדש כמובן, מה אתה מכין לנו במשחק ובמוזיקה?

"האמת שבמוזיקה השיר הזה הוא אחד מתוך עשרה סינגלים שהפקתי והקלטתי ועומדים לצאת בשנה הקרובה כך שיש המון למה לצפות והרבה דברים בקנה כמו שאומרים. לגבי המשחק, יש כמה דברים שאני לא יכול לדבר עליהם, אבל לגמרי יש דברים מתחממים על האש". 

נזכיר לרגע את כדברא, בקליפ של הסינגל החדש משחקת איתך גילי איצקוביץ והוא אפילו כולל סצנת נשיקה איתה. הקשר שלך עם גילי נשאר טוב עוד מימי כדברא?

"אני וגילי נשארנו חברים מאוד טובים כבר מכדברא. נוצר בינינו החיבור הזה כבר שעבדנו על הטקסטים ביחד וראינו שאנחנו מאוד מבינים ומאוד תומכים אחד בשניה. היא באמת אחת החברות הכי טובות שלי ואני הכי אוהב אותה בעולם. היא בן אדם מדהים.. העבודה איתה כמו תמיד הייתה סופר מקצועית, סופר כיף ופאן ואנרגיות טובות. היא ממש מביאה לסט את המקצועניות שלה ואת החינניות שלה ובאמת תענוג לעבוד איתה". 

איך לחזור לעבוד איתה?

"חשבתי הרבה על את מי להביא לקליפ הזה. אני לא כל כך רגיל שאני זקוק לאנשים נוספים בחיי אבל ההפקה הזאת הייתה כל כך גדולה והבנתי שאני אצטרך עזרה. חשבתי על זה הרבה ופתאום גילי צצה לי לראש ודיברתי איתה. הדבר הראשון שהיא אמרה זה "ברור שאני אשחק בקליפ שלך, אין בכלל שאלה" וישר נרתמה לדבר הזה".

© צילום מסך מהקליפ

איך הרגשת לראשונה בהפקת קליפ ועשייה של פרויקט כל כך גדול?

"זה היה אולי אחד הדברים הכי קשים שעשיתי. בהתחלה לא הייתי בטוח שאני בכלל מסוגל. לאט לאט ככל שהתקדמתי הבנתי מה אני צריך לעשות. בגדול אפשר להגיד שהעתקתי את הסט של כדברא לסט של הקליפ. גם הסטייליסט שאולי וגם המאפרת רויטל כהן הם מהסט של כדברא. הם ממש נרתמו בשבילי. למרות שעבדנו ביחד אנחנו קודם כל חברים. ממש לקחתי אותם איתי למסע הזה, לא היה פשוט בכלל אבל המפתח זה למצוא את האנשים הטובים והנכונים וברגע שאתה איתם זה קורה מעצמו. אני מודה שישבתי על זה ימים על גבי ימים ושעות על גבי שעות בשביל לתכנן את הדבר הזה אבל אני מבסוט לגמרי זה היה שווה כל רגע". 

וחזרה למוזיקה, אם יכולת לשתף פעולה עם כל אמן - חי או מת, עם מי זה היה?

"אני מודה שהייתי מאוד רוצה לשתף פעולה עם שון מנדס. אני מת על הבחור, מת על המוזיקה שלו, הוא מגניב וכיפי. הוא נמצא אצלי בפלייליסט הרבה יותר מפעם אחת. אני גם תמיד שר את השירים שלו כשאני שומע אותם, אז למה שלא נעשה את זה ביחד?"

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ????? ????? (@roy_niv)

לסיום, בוא נדבר קצת על העתיד, מה החלומות שלך? איפה היית רוצה לראות את עצמך בעוד 10 שנים?

"זה מן הסתם מחולק לכמה חלקים. מבחינת המוזיקה - הייתי רוצה להצליח לשתף את המוזיקה שלי עם כמה שיותר אנשים, להופיע על במות מול כמה שיותר אנשים שרוצים להינות ולחוות את המוזיקה הזאת. אני מאמין שאומנות היא לא מה שאני עושה, אלא ברגע שזה מגיע לקהל שם האומנות נמצאת, כשהקהל מפרש את המוזיקה ולוקח את זה לחיים שלו. במשחק אני גם רואה את עצמי מתקדם, משחק בעוד דברים ומתפתח תוך כדי. אני כבר רואה את ההבדל גם בין העונות של כדברא וגם מכדברא עד עכשיו אני רואה את ההתפתחות וההתבגרות שעולם המשחק מעביר אותי. אני מחפש לעשות גם דברים יותר מורכבים ותפקידים שיותר קשה לשחק, אני תמיד מחפש את האתגר הבא ואיך אפשר להתפתח בעולם הזה".

תגובות