הראל סקעת: "אני הכי רגוע שהייתי בחיי". רן יחזקאל

הראל סקעת: "אני הכי רגוע שהייתי בחיי"

רגע לפני ההופעה הראשונה בקיסריה ויום אחרי שהוציא סינגל חדש, תפסנו את הראל סקעת לראיון מיוחד • "יש לי עוד אינספור חלומות"

השנה האחרונה של הראל סקעת הייתה אולי מבין העמוסות בחייו - עם חגיגות הארבעים, הצטרפות ילדה חדשה, הכניסה של בן זוגו, עידן רול לממשלה והמון מוזיקה חדשה ומצויינת שיצאה לאוויר העולם. למרות זאת, ניכר כי הזמר האהוב נשאר עם הרגליים על הקרקע, לא מתרברב בהשגיו ומכוון מטרה להמשך. לדבריו, זו אחת מהתקופות המרגשות והמאתגרות בחייו כאשר מחר יעלה להופעה חגיגית בקיסריה ושיר חדש ("בא לי") שיצא אתמול.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הראיון עם הראל מתקיים רגעים לאחר שסיים להאכיל את ביתו הקטנה שנוספה ממש לאחרונה למשפחה, איסלה. אני מתעניינת בשלומו והוא בשלומי וממש לרגע אני שוכחת כי על צידו השני של הקו עומד אחד מהזמרים הגדולים בישראל. כאילו אני בכלל מדברת עם חבר טוב.

שיר חדש יצא. התחושות הן תמיד אותו הדבר לפני שזה קורה?

"לפני שיר חדש זה תמיד ימים מאוד מרגשים", משתף על אף שהשיחה היא טלפונית, חיוכו מורגש עד עברו השני של הקו. "אתה עובד על שיר הרבה זמן אתה כותב את הטקסט, משנה, מקליט, מצלם קליפ, מחשבות עולות מאחורי זה. זה תמיד מאוד מרגש, להוציא משהו שאתה עובד עליו הרבה זמן. משהו בשיר הזה הוא גם מרגש וגם כיפי. השיר אם לא הכי כיף שהיה לי כמעט. בעזרת השם נשיר אותו גם בקיסריה".

 

איך הייתה העבודה עליו?

"העבודה הייתה מאוד מעניינת. היוצרים של השיר שלחו לי כל מיני שירים, וזה אחד השירים היחידים שאני לא כתבתי, ודווקא לשיר הזה התחברתי (את המילים כתבה שחר הדר ועל הלחן אחראים עמרי קסטן ולירון בן שמעון). הם היו בשוק שבחרתי דווקא בשיר הזה, הם חשבו שאני לא אתחבר אליו. משהו הדביק אותי אליו ומעבר לקצב המגניב שיש בו, יש גם איזה משהו קצת יותר דרמטי. אני לא הייתי רוצה בתור גבר לחיות בעולם שבו נשים חיות מציאות אחרת משלנו, אני חושב שזה אחריותנו ואני חושב שזה החובה שלנו, במיוחד עכשיו כשיש לי בת. אני מאוד שמח להציג נשים שמדברות בעד עצמן ומה שהן רוצות. אני מת על זה".

ובתכל'ס, איזה צד אתה יותר אוהב להיות, הצד שכותב יותר או דווקא הצד שמבצע?

"את רוב השירים שלי אני כותב אז אני לא כל כך יודע. תמיד אני מעורב, כיף לי לעשות מוזיקה זה לא משנה איך".

© עומר קידר

את סקעת הכרנו אי שם ב-2004, כאשר התפרסם בתכנית "כוכב נולד", כבר אז זכה לאהדה ענקית בקרב הקהל וסיים את התחרות במקום השני. מאז, עברו כמעט 18 שנים בהן העולם התפתח, וגם סקעת הפך מבחור צעיר לאבא עם שני ילדים. מה קרה ב-18 שנים האחרונות אצלך?

הוא צוחק. "כשמסתכלים אחורה למקום בו התחלתי, היום אני מבין דברים שאמרו לי אז, יש לנו זמן, הכל משתנה, שום דבר לא קבוע, תעשו מה שאתם אוהבים. לי ולעוד הרבה אנשים לקח הרבה זמן עד שאנחנו עולים על מסלול שהוא מסונכרן עם מה שאנחנו רוצים אל מול מה שאני צריכים. ב-18 השנים האחרונות הפכתי לאומן שמח, מאושר ובקיא, הופעתי מלא, הגשמי את החלום שלי. הלוואי וזה ימשיך ככה כל החיים".

במידה ויכולת ללכת להראל של לפני 18 שנים, לפני האודישן, מה היית אומר לו?

"בסופו של דבר הכל יהיה בסדר, אין קיצורי דרך בעולם. זה מה שהייתי אומר לו. כשיצאתי מהתוכנית עבדתי מאוד קשה על מוזיקה והתרכזתי אך ורק בזה, החלום האמיתי שלי. הפלטפורמה שקיבלי הייתה מדהימה, אחריותי הייתה ליצור בתוכה תוכן וזה מה שעשיתי".

אתה מרגיש שאתה שלם עם הדרך שלך?

"כן. גם אם קורים דברים בדרך שהם לא בדיוק לטעמך ולא תמיד כמו שהיית רוצה, זו הדרך אין מה לעשות, אי אפשר להילחם כל הזמן".

בשנת 2011 החל סקעת לצאת עם עידן רול ולאורך השנים דיברו השניים בחופשיות על האתגרים והמכשולים שניצבים בפני זוגות חד מיניים בדרך להקמת משפחה. במרץ האחרון, נישאו השניים וממש לאחרונה - ביולי, נולדה להם בת, איסלה, אחות קטנה לארי בן השלוש.

קודם כל, השם איסלה, מה המשמעות שלו?

"איסלה זה אי בספרדית, זה המקום שעידן ואני הכי אוהבים בעולם, זה אי במקסיקו. צירוף האותיות של איסלה הוא מאוד חזק, צירוף של שמירה, הדרכה ומזל טוב".

איך ארי, בנך מקבל אותה בתוך הבית? הוא מבין כבר שיש לו אחות קטנה?

"כן ברור, ארי אח גדול מדהים, שומר עליה ומגן עליה".

נלך אחורה בזמן, בשנת 2010 כשיצאת מהארון היו המון כותרות, איך היה התהליך מנקודת המבט שלך באותן השנים?

"המציאות הייתה מאוד שונה מאז. זה לא היה דבר פשוט, אבל זה כן היה דבר מדהים שאני מאוד שמח עליו. אני חושב שכל אחד צריך לחיות את החיים שלו בדיוק כמו שהוא רוצה, לא לחכות ולא לשים על אף אחד. אני מאוד שמח עשר שנים אחרי לראות אנשים יוצאים מהארון בלי שום בעיה, שזה לא באמת עיניין, והם חיים את החיים שלהם כמו שהם רוצים".

איך המשפחה קיבלה את זה בפעם הראשונה שסיפרת להם?

"הם הגיבו לזה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. המשפחה שלי הייתה מדהימה, אמא שלי היום רצה בכל הארץ עם הרצאה ונפגשת עם המון משפחות במסגרת עמותה שהיא פעילה בה, עמותה שעוזרת לילדים שיוצאים מהארון והיא עושה עבודת קודש, היא מצילה משפחות."

את שני הילדים הבאתם בתהליך פונדקאות, אין פחד שכל הדבר הזה קורה במדינה זרה?
"תהליך הפונדקאות הוא תהליך מאוד קשה, מאוד מורכב ומפחיד. הרבה מזה קורה בגלל שזה קורה במדינה זרה, אם לא רק בגלל זה. זה מבאס אבל שמח שהמציאות הזאת הולכת להשתנות בקרוב".

אתה מרגיש שבמדינת ישראל כיום היחס כלפי הקהילה הגאה, הוא יחס ראוי ונכון?

"אני חושב שהקהילה בישראל נמצאת במקום מאוד טוב, גם יחסית לעולם. אנחנו עשינו פה שינוי מטורף בעשור האחרון שאני מאוד מברך עליו, כמובן תמיד יש תיקונים ולאן לשאוף, ואנחנו עדיין לא במקום שהיינו רוצים להיות בו".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Harel Skaat (@harelskaat)

אם הייתה יכול עכשיו לשנות משהו ביחד לקהילה הגאה, מה היית משנה?
"חוקים. פשוט מאוד".

כמו מה למשל?
"כל החוקים השיוויוניים בין אם זה חוקי הפונקאות, בין אם זה בנישואים. ברגע שחיים את השינוי, השינוי קורה".

אם כבר חוקים. אתה נשוי לעידן רול, חבר כנסת בעצמו. איך זה להיות בזוגיות עם מישהו בתוך המערכת?
"אני הכי גאה בו בעולם, אני מסתכל עליו מהצד ואני שמח שיש אנשים במערכת שבאמת באים לשנות, לא משקרים ולא עובדים עלינו בעיניים. אנשים שבאו לעבוד עם אידיאולוגיה מהממת כלפי כולם לא משנה מי הם. שוויון אמיתי ויחס אמיתי לכל אזרח במדינה".

העבודה של שניכם היא מאוד מאסיבית, זה משפיע בבית?

"ההופעות לוקחות ממני הרבה זמן ואני צריך זמן לילדים. אבל אני לגמרי מבלה איתם הרבה זמן אפילו שהעבודות שלנו אינטנסיביות, הילדים הם בראש סדר העדיפויות ואני מבלה איתם עד כמה שאני יכול, עדיין זה לא פשוט ואנחנו מתמודדים עם זה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Harel Skaat (@harelskaat)

בעתיד תרצה עוד ילדים?

"וואו. אם זה היה תלוי בי, ואמרתי את זה כבר בעבר, הייתי עושה חמישה ילדים. אבל כמו בשאלה הקודמת אנחנו שנינו עם קריירות מאוד אינטנסיביות, אני רוצה באמת לגדל את הילדים שאני מביא אז כרגע אנחנו נהנים מאיסלה וארי, לגבי מה שיהיה בעתיד - אלוהים גדול".

מחר (ה') יעלה סקעת להופיע על הבמה הגדולה בקיסריה, כאשר ההתרגשות בשיאה ולדבריו - מחכה לצופים אחת ההופעות הגדולות והמושקעות שראו.

איך הרגשות והאווירה לפני ההופעה בקיסריה?

"ההתרגשות מאוד גדולה, הופעתי במקומות מאוד גדולים וכמעט בכל מקום, אני מופיע מאז שאני זוכר את עצמי. מבחינתי זה כאילו עד הופעה רגילה אבל תכלס זה לא. זה מאוד מרגש להיות שם ולעמוד על הבמה הזאת מול קהל שבמשך שנים מלווה אותך, זה נותן לי כוח. בנוסף, אני מאוד נהנה מזה, הופעות זה דבר הכי כיף שיש".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Harel Skaat (@harelskaat)

אפשר לנסות להוציא ממך פרט מידע קטן על מה שיהיה בהופעה?

"כלום. הקהל שלי יודע שאני אף פעם לא מספר ואני תמיד שומר דברים בהפתעה, יהיה כיף אני יכול להבטיח".

איך אתה בוחר את השירים ובונה את ההופעה?

"אני מנסה לבנות מין פאזל כזה שיהיה כיף גם לי וגם לקהל, זה חלק מאוד לא פשוט כי יש הרבה שירים שצריכים להישאר בחוץ. בקיסריה למשל היה חשוב לי להביא שירים שהיה להם רגע מאוד חשוב בחיים שלי ובקריירה שלי, וגם אם אני כמעט ולא שר אותם היום בהופעות, היה חשוב לי להחזיר אותם בשבילי ובשביל הקהל שלי".

בחודש הקודם חגגת 40, איך אתה מסכם את ארבעת העשורים האלו?

"אני מאוד שמח להיות במקום שאני נמצא בו בחיים, אני מאוד מאושר מהמקום הזה, ואוהב את הגיל הזה. אני הכי רגוע שהייתי בחיי, בזמן שהחיים שלי הכי אינטנסיביים שהיו בחיי וזה כנראה אומר משהו. יש השלמה ואושר שאי אפשר להסביר במילים. אני חושב שעשיתי דברים מאוד גדולים ומרגשים, לא כולם היו פשוטים אבל אני מאוד גאה בהם".

מה תאחל לעצמך לגיל 41?
"מאחל לעצמי להמשיך להנות, להמשיך לשים את כל מה שמפריע לי בצד ולא להתייחס אליו".

© רן יחזקאל

אתה מרגיש שהגעת למצב שבו אתה אומר - "הגשמתי את עצמי"?

"ברור, הגשמה זה משהו שתמיד יש לאן לשאוף ולעלות, לפעמים אנחנו לא שמים לב שהגענו לאן שרצינו וכבר אנחנו בחלום הבא. צריך להיזהר מזה".

אילו עוד חלומות עומדים על הפרק?

"אינספור חלומות, להרחיב את המשפחה, לגדל את הילדים בנחת ובריאות. כמובן לגדול ולצמוח במוזיקה, לעשות עוד דברים ועוד הופעות. להמשיך להגשים את עצמי כמו שאני עושה בכמעט 20 שנה האחרונות".

אם לא זמר, מה היית עושה?

"וואו. הייתי רוצה להיות בוחן חופשות", צוחק וממשיך; "לטייל בכל העולם עם הילדים שלי. זאת שאלה היפותטית כי לא הייתי רוצה להיות שום דבר אחר חוץ מזמר, זה הדבר שאני הכי אוהב בעולם".

הקורונה עצרה לנו את החיים באופן מאסיבי, איך אתה התמודדת עם זה?

"נכנסתי לפרופורציות, המשכתי לעשות. הופעתי גם בתחילת הקורונה איפה שיכולתי והרגשתי נוח, כתבתי ויצרתי הרבה, זה היה המפלט שלי. לא אשקר זאת תקופה מאוד מבאסת, אבל פשוט צריך להרים את הראש מעל המים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Harel Skaat (@harelskaat)


מה הדברים הבאים שמחכים על הפרק?

"יש הרבה חלומות והרבה דברים שאני רוצה לעשות, הקורונה קצת הרסה לי תוכניות, אבל יש כמובן אלבום חדש, יש בנוסף מחזמר חדש שאנחנו רוצים להביא לארץ, מופעים חדשים וגדולים. שיתופי פעולה, הרבה הרבה דברים על הפרק".

תגיות
תגובות