הכירו את נוי: "כולן מחבקות את האימהות שלהן, ולי לא היה אף אחד לחבק". דניאל צאירי

הכירו את נוי: "כולן מחבקות את האימהות שלהן, ולי לא היה אף אחד לחבק"

תזכרו איפה שמעתם עליה לראשונה, נוי בנעים שחררה את הסינגל הראשון שלה ממש לפני כמה ימים ואין ספק שהוא כולל בתוכו את כל הנתונים לעתיד מזהיר. תפסנו אותה לראיון בכורה על מה זה מוזיקה בשבילה, על העבודה על הסינגל החדש ועל הקשיים שעברה בחייה

נוי בנעים, בת 18 בלבד, היא זמרת מתחילה עם עתיד מבטיח. נוי שחררה לאחרונה את הסינגל הראשון והמרגש שלה, ״צמרמורות״ שכמו שמו, אין ספק שישאיר אתכם עם צמרמורת. נוי עברה חיים לא פשוטים, מלאים באתגרים, מכשולים וקשיים. בגיל צעיר מאוד נאלצה להיות בקשר בין יבשתי עם אמה. נוסף לכך עלתה לארץ מניו ג׳רזי והתמודדה עם מקום חדש, ואף פה בארץ עברה חרם מצדיהן של חברותיה הקרובות באותה תקופה. נוי מספרת לנו בראיון כיצד לוקחת את כל הקשיים שלה ומביאה אותם לידי ביטוי במוזיקה שיוצרת.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 מתי היה החיבור הראשון שלך למוזיקה?

"החיבור הכי ראשוני למוזיקה, היה כשהייתי מופיעה ממש בתור ילדה בסלון מול אמא ואבא. עם הזמן זה התרחב יותר, מול אפילו עוד משפחה ועוד חברים. משם, זה התגלגל לפיתוח קול. בהמשך, המורה שלי לפיתוח קול לימדה אותי פסנתר וכינור. אז ממש מילדות".

איך היית מגדירה את הסגנון המוזיקלי שלך?

"אני חושבת שבסגנון שלי אני מביאה את המשהו האמריקאי שבי. זה סגנון של מה שגדלתי עליו, ואני מחברת את זה עם מוזיקה הישראלית. הייתי אומרת שזה פופ עם אווירה אמריקאית".

יש לך מודל לחיקוי בחיים או במוזיקה?

"מבחינה מוזיקלית, בילי אייליש היא המודל לחיקוי שלי. היא מאוד אותנטית, היא מביאה משהו אחר לגמרי ממה שהיה פה עד עכשיו והיא מאוד מאוד מיוחדת. קראתי בנוסף על סיפור החיים שלה. בגלל שגם אני בילדות עברתי לא מעט, הצלחתי מאוד להתחבר אליה".

 

כיום את גרה בארץ, אבל עד לפני חמש שנים גרת בניו ג׳רזי. אפשר לומר שממש חיית את החלום האמריקאי, למה היה לכם חשוב לעלות לארץ?

"בכל זאת היה חשוב לי לגור בארץ כי קודם כל נולדתי בישראל - בירושלים. בסופו של דבר ישראל זה הבית, זו שפת האם שלי. בישראל יש תרבות לגמרי אחרת, המדינה כל כך יותר מגובשת לעומת מה שאני מכירה (באמריקה). אני באמת חושבת שמדהים פה ואני כל כך שמחה שעברנו ושעשינו את זה".

איך היה המעבר לארץ? אנשים חדשים, מקום חדש, בית ספר חדש, היו קשיים?

"המעבר היה מאוד מאוד קשה. בארצות הברית הייתי מאוד פעילה. הייתי מעודדת והייתי בתיאטרון וניגנתי בפסנתר. פתאום באתי למדינה חדשה, השפה לא הייתה משהו, הכתיבה והדיבור ממש לא היו ברמה גבוהה. שנה אחרי שעברתי, עברתי חרם. החרם היה מהבנות מהכיתה. הבנות שהייתי מאוד מאוד קרובה אליהן עשו עליי חרם וגרמו לשאר הכיתה לא לדבר איתי".

איך התמודדת עם החרם, מה היה העוגן שעזר לך להתמודד?

"חד משמעית המוזיקה. כשזה קרה, לא הכרתי פה יותר מדי, אז ממש שם זה התחיל לפתוח לי את העולמות של המוזיקה שיש כאן בארץ. נרשמתי לבית צבי, הכרתי שם חברה שעזרה לי. המוזיקה חד משמעית הייתה העוגן שלי, הבמה, המשחק, הריקוד. בבמה תמיד הרגשתי בבית ותמיד הרגשתי בנוח. זה היה מן מסך מול כל מה שקרה במציאות, אני לא מתייחסת לכל מה שקורה מסביב כשאני על הבמה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ?????? ???????????? (@noybenaim)

לאחרונה שחררת את הסינגל הראשון שלך "צמרמורות", על מה השיר מספר?

"השיר מדבר על אהבה מרחוק. אצלי, זה מדבר על אהבה משפחתית מרחוק. כשהייתי בת חמש, לא התראתי עם אמא שלי במהלך שנתיים שלמות. אפשר להגיד שזה אפילו טראומה לילדה בת חמש. היה לי רק את אחותי הגדולה באותה תקופה שגם הייתה עדיין ילדה. אני והיא ממש לבד, בלי אמא. אני זוכרת את היום הראשון של בית ספר, נכנסתי לכיתה וכולן מחבקות ובוכות לאמהות שלהן כי כולן בלחץ, ולי לא היה אף אחד לחבק. אני ממש זוכרת את זה עד היום".

איך באמת אפשר לנהל קשר כזה מרחוק?

"זה מאוד מאוד קשה, זה כל הזמן פייסטיים, סקייפים, שיחות טלפון והפרשי השעות מטורפות. היה מאוד מאוד קשה. אני זוכרת שהיינו כל סופ"ש פוגשות את אמא שלי בקנדה כי הייתה תקופה שהיה אסור לה להיכנס לארצות הברית, כי עוד לא היה לה ויזה. היינו חוגגות בבתי מלון חגים וימי הולדת, ממש ככה".

השיר מאוד אישי, ומספר על חוויה מאוד אישית, איך הייתה העבודה עליו?

"תוך שיחת טלפון אחת עם רובי (שכתב והלחין את השיר), הוא ישב עם עוד כתב שקוראים לו אלי, והם פשוט כתבו את הסיפור שסיפרתי להם כל כך מדויק והפכו אותו לשיר. הוא באמת הבין מה הרגשתי באותה התקופה. כל כך התחברתי לאיך שהוא עשה את זה, מה שאמרתי לו בעל פה הוא כתב בכתב יד וזה יצא ממש מהמם".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ?????? ???????????? (@noybenaim)

את מרגישה שאת מוכנה לקריירה אינטנסיבית של זמרת מצליחה?

"חד משמעית. אני יודעת שזה לא קל, אבל אני עושה את זה מאז שאני ילדה קטנה. עם עבודה קשה, ואמונה, אני יודעת שאני יכולה לעשות את זה. אני יודעת על עצמי שאני יודעת להתגבר על אתגרים. אם זה המרחק שהיה עם אמא או קריירה אינטינסיבית. זה משהו שתמיד חלמתי עליו, אז אני אלחם עליו ואעשה הכל בשביל שזה יקרה. זה מאוד חשוב לי שזה יגע באנשים גם, ומספיק שזה יגע בנער או נערה אחת וזה באמת יהיה שווה את זה ויספק אותי".

יש לך חששות מה יקרה אם לא תצליחי?

"אין סיבה שלא, אם אתה עובד מספיק קשה בשביל מה שאתה רוצה. ברור שיהיו עליות וירידות וזה תמיד ככה אבל אני כל כך מוכנה וכל כך מרוכזת ויש לי מטרה כל כך חדה בפניי אז אני כל כך שם".

מה השאיפות והחלומות שלך? איפה היית רוצה שנראה אותך בעוד עשר שנים?

"אני חושבת שהחלום הכי גדול שלי מעבר ללהופיע בבמות הכי גדולות ולהיות בינלאומית זה להצליח פה בארץ, בשפת האם שלי לקהל הישראלי ולהתפתח פה לאט לאט עם עבודה קשה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ?????? ???????????? (@noybenaim)

כל שנותר לנו לעשות זה לחכות שנוי תפרוץ ותכבוש את כל המצעדים. ועד אז, לכו להאזין לסינגל הראשון שלה "צמרמורות".

תגיות
תגובות