עילאי אלמקייס: "אשמח להביא את המוזיקה הים תיכונית לבמת האירוויזיון". אוהד קב, רשת 13

עילאי אלמקייס: "אשמח להביא את המוזיקה הים תיכונית לבמת האירוויזיון"

אחרי שכבש את השופטים בפרק הפתיחה ורגע לפני פרק האודישנים החדש של ״אקס פקטור לאירוויזיון״ (הערב, רשת 13), תפסנו את עילאיי אלמקייס לראיון היכרות ושמענו ממנו על הציפיות והתגובות שאחרי השידור

תזכרו את השם של עילאי אלמקייס כי כנראה נשמע עליו עוד הרבה. העונה החדשה של "אקס פקטור לאירוויזיון" (הערב, רשת 13) רק החלה וכבר עילאי הצליח להרשים. רגע אחרי שהדהים את השופטים, תפסנו אותו לשיחה על התחושות אחרי השידור, האם הוא מוכן לפרסום ועל הרצון לזכות ולהגיע לאירוויזיון?

עילאי אלמקייס רק בן 18 וגר בעכו אבל הוא כבר הפך לאחד המתמודדים הבולטים בבפרק הפתיחה של "אקס פקטור לאירוויזיון". באודישן הוא הפתיע את כל השופטים עם הקול המיוחד והמשיך לשלב הבא עם הסכמה פה אחד של הפאנל. רגע לפני שהוא מתקדם לשלבים הבאים בתוכנית, תפסנו את עילאי לראיון שבו הוא מספר לנו על יום האודישן, התגובות המטורפות שהוא קיבל אחרי השידור וגם על הסיכוי שנשמע ממנו שירים בקרוב.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך התחושות אחרי שידור האודישן?

"מטורף, חיכיתי הרבה זמן עד ששידרו את הפרק ועכשיו שזה סוף סוף יצא אני מוקף בפירגון מהקהל".

באודישן שרת את "עץ ירוק מפלסטיק" למה בחרת את השיר הזה?

"מאז שאני ילד קטן שמעתי את השיר הזה ולמדתי לנגן על פסנתר לפני שנתיים וחצי ותמיד אהבתי לשיר ולנגן את השיר הזה ששמעתי כל כך הרבה בילדות".


לא חששת לשיר של מרגול כשהיא יושבת מולך?

"האמת שקצת חששתי לבצע שיר של מרגול ולבצע אותו מולה אבל בטחתי בעצמי שהיא תאהב ששרתי שיר שלה".

כל השופטים התרשמו מהקול שלך, הופתעת מתגובתם?

"הופתעתי מאוד. שרתי את כל השיר בעיניים עצומות וכל מה שחשבתי עליו היה לקבל את הארבע כנים שלי וללכת הביתה אז הופתעתי בטירוף כשפתחתי את העיניים וראיתי את כל השופטים על הרגליים".

"יום האודישן היה יום ארוך מאוד, והוא כלל מלא דברים בנוסף לאודישן עצמו וזה הריאיון והצילומים", סיפר על סדר היום הגורלי, "לקח הרבה זמן עד שהגיע תורי לעלות במה וכל הזמן שחיכיתי גרם לי יותר לחוץ ולשקוע במחשבות על הביצוע. אבל התחושה שהרגשתי עם התגובה של השופטים והקהל הייתה שווה את זה".

ההופעה בפריים טיים תביא לך חשיפה לקהל, אתה מוכן לפרסום?

"אני לא יודע אם אני מוכן לפרסום שאני אקבל אבל מה שכן אני לגמרי מוכן לצאת לעולם. מאז שאני קטן אני חולם על הרגע הזה שאני אשמיע את המוזיקה שלי לעולם".

אילו תגובות קיבלת מאז השידור של האודישן?

"מיד אחרי שידור האודישן קיבלתי מאות הודעות בוואטספ, באינסטגרם, ובטיקטוק – זה מטורף. אני לא יודע בכלל איך אני אצליח לענות לכולם אבל אני מאוד מעריך את כולם".

© אוהד קב, רשת 13

עם איזה זמר היית רוצה לשתף פעולה?

"הייתי מאוד רוצה לשתף פעולה עם איתי לוי או עם אושר כהן כי אני מאוד מעריך אותם כי הם כותבים ומלחינים בעצמם את השירים שלהם וזה דבר שהוא לא נתון לכולם ובנוסף אני חולה על הקול שלהם".

למה החלטת דווקא להשתתף ב"אקס פקטור לאירוויזיון"?

"מאז ומתמיד אהבתי את התוכנית הזאת, הפורמט שלה ממש מיוחד אבל עוד יותר אהבתי את זה שהפרס הגדול הוא האירוויזיון. זה מרגש ללכת לתוכנית שבה אתה יכול להיבחר להיות הנציג של ישראל באירוויזיון".

כמו שאמרת הפרס השנה של התוכנית הוא לייצג את ישראל באירוויזיון, זה משהו שבאמת מעניין אותך?

"האמת היא שלפני שהגעתי לתוכנית האירוויזיון לא כל כך עניין אותי אבל כשנכנסתי לתוכנית והבנתי שיש אולי סיכוי שאני אהיה זה שייצג את ישראל אז זה התחיל לעניין אותי ונתן לי מוטיבציה להראות לכולם שגם אני יכול לעשות את זה".

בשנים האחרונות ישראל שלחה רק אמנים ששרים פופ לאירוויזיון ואתה יותר זמר ים תיכוני, אתה חושב שאפשר להביא את הניצחון בעזרת שיר מהז׳אנר?

"לגמרי, אני מאמין שאפשר להביא לעולם זמר ים תיכוני ולשלב את זה עם הסגנון הבינלאומי כמו שנדב ג'דג' עשה עם גולדן בוי שהוא שיר פופ שמשולב בו מוזיקה ישראלית".

© אוהד קב, רשת 13

כבר מתכנן את הקריירה המוזיקלית והוצאת סינגלים בקרוב?

"אני מתחיל עכשיו לעבוד על כמה דברים אבל זה לא יצא בקרוב".

עכשיו כשהקהל נחשף אליך, מה חשוב שנדע עליך?

"אין לי משהו ספציפי כרגע אבל תמשיכו לראות את התוכנית שם אני מתגלה די הרבה".

תגובות