אלי חולי על הקאמבק: "הגעתי מוכן יותר". אוהד קב, רשת 13

אלי חולי על הקאמבק: "הגעתי מוכן יותר"

אחרי שחזר למסך לראשונה מאז 2017, ובזמן שהוא מנסה לייצג אותנו באירוויזיון דרך ״אקס פקטור״ (רשת 13), תפסנו את אלי חולי לראיון מיוחד בו סיפר לנו על מה שעבר עליו מאז, על הגרסה החדשה שלו וגם: האם בינו לבין ענבל ביבי צמח רומן מאחורי הקלעים?

הזמר הצעיר והמוכשר, אלי חולי, הספיק לכבוש את לבבות הקהל ולצבור לעצמו לא מעט מעריצות ומעריצים כבר אי שם ב-2017 כשהשתתף בתוכנית הריאליטי ״דה וויס״, שלאחריה הספיק להוציא שני סינגלים, אך הישגיהם לא עמדו ברף הציפיות שהציב לעצמו חולי בתוכנית.  הקריירה המוזיקלית של חולי ממש לא הסתיימה שם, מאז הספיק לכתוב ולהלחין את ה-EP האחרון של אנה זק ״רצה סולו״, לכתוב ולהלחין פרויקטים של לירן דנינו, גל אדם ועוד. השנה החליט חולי לחזור לאור הזרקורים עם מטרה מרכזית – לייצג את ישראל בארוויזיון דרך ה״אקס פקטור״ (רשת 13) כשהוא בנבחרת הבנים של נטע ברזילי. לכבוד הקאמבק המיוחד, ועם הציפיות הגבוהות ממנו בתחרות, תפסנו אותו לראיון על מה שעבר עליו מאז ההיכרות הראשונה איתו ועד המוסיקאי שהוא כיום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לאורך כל הראיון הצניעות והענווה של אלי ניכרת על קולו ועל תשובותיו. אין ספק שהאופי השקט של אלי חולי מרענן, שונה ומעלה חיוך.

זה לא הריאליטי הראשון בהשתתפותך ואין ספק שזה חוויה לא פשוטה. איך הסכמת לעבור חוויה כזו אינטנסיבית שוב מההתחלה?

“הסכמתי לעבור את זה בידיעה שאני יודע למה אני נכנס, אני יודע מה אני מקבל מהתוכנית הזו בעצם ואני מבין שמבחינתי זה הרגע שלי להגיע לפרונט. זו אחלה פלטפורמה לקבל את זה”.

 

כמה האירוויזיון היה פקטור בהחלטה שלך להצטרף לעונה?

״בכל מקרה רציתי להגיע לתוכנית, בעצם כדי לקבל את החשיפה אבל אין ספק שהאירוויזיון זה היה פקטור די גדול בכל השיקולים. מקווה להגיע לזה״.

במה שונה החוויה של אלי באקס פקטור מהחוויה של אלי בדה וויס?

״בדה וויס הייתי ילד. לא ידעתי למה אני נכנס. עכשיו זה היה יותר מחושב. הגעתי יותר מוכן גם לשירים, גם לביצועים. התכוננתי לזה יותר. בדה וויס לא כזה העמקתי בכל ביצוע וביצוע״.

 

מה באמת עבר עליך בשנים האחרונות מאז הפעם האחרונה שראינו אותך על המסך?

״אחרי התוכנית הוצאתי בעצם שני סינגלים שלא קרה איתם יותר מידי ובאיזה שהוא שלב החלטתי לכתוב לאומנים אחרים. אז קבעתי סשן עם רובי פאייר, אחד המפיקים החזקים בארץ ובסשן הראשון שלנו כתבנו שיר. שבוע אחרי זה כבר אנה זק באה לאולפן והקליטה. ראינו שיש לנו חיבור טוב וכיף לנו לעבוד ביחד אז התחלנו לעבוד הרבה ומאז יצא לנו אלבום איתה, יצא ללירן דנינו משהו, לגל אדם, לטיילור, יצא לנו כל מיני דברים ובהמשך עוד פרויקטים שאמורים לעלות״.

בזמן השידור של דה וויס ממש היית בפסגה ואז נעלמת קצת מהתודעה. היו רגעי שבירה בעקבות זה?

״זה לא רק בעקבות זה. ברור שהיו רגעי שבירה. אני חושב שבכללי אומנים זה ׳עם׳ מאוד רגיש, אז כל דבר שאנחנו חווים זה באקסטרים.  היו רגעי שבירה, לאו דווקא בגלל שהיה איזה שהוא פסגה ואז לא. פשוט לא הצלחתי לעסוק בעצם בדבר שאני הכי אוהב. כשאתה יודע שיש לך אופציה כזאתי לעשות דבר כזה זה קשה״.

© אלעד שגיא.

איך יצאת מזה?

״גם הייתי בתקופה בפגישות עם מנטור שזה משהו שעזר לי מאוד ומעבר לזה הרבה עבודה עצמית, הרבה התעסקות בלעבוד ופחות בלהיכנס לדברים והמוזיקה פשוט, לעבוד ולכתוב״.

כמו שאמרת, אתה כותב ומלחין שירים לאומנים המצליחים בארץ. איך זה מרגיש שהיצירה שלך מקבלת כל כך הרבה הערכה?

״קודם כל זה מדהים, בין אם זה משהו שכתבתי עבורי ובין אם זה משהו שכתבתי עבור משהו אחר. מבחינת התרגשות לפני שיוצא שיר לא משנה למי זה אני אתרגש. זה גם נותן לי יותר דרייב בעצם לכותב לעצמי ולהוציא דברים משלי כי יש כל כך הרבה סיפורים שאני יכול לספר ואני רוצה להוציא ואני מקווה שבקרוב תהיה לי האופציה לעשות את זה״.

מוזר לך לתת לאחרים שירים שאתה יצרת ולא להיות זה שמבצע אותם?

״לא מוזר. קודם כל אני יכול לכתוב פשוט בכמה סגנונות אבל לאו דווקא זה הסגנון שאני הייתי רוצה להוציא והסגנון שהכי מתאים לי. ומעבר לזה, זה פשוט עוד משהו שלי שיוצא, גם אם אני שר את זה וגם אם זמר שאני מאוד אוהב ועובד איתי באולפן מוציא את השיר זה כיף לי באותה המידה״. 

 

בדה וויס היית בקבוצה של אביב, שהיום הוא מנטור באקס פקטור, פחדת מהתגובה שלו כשניגשת לאודישן הבימתי?

״פחדתי מאוד האמת, בייחוד מהתגובה שלו. חשבתי שהוא ממש לא יאהב את זה שאני מגיע לתחרות וקרה ממש ההיפך. הוא פרגן קיצוני והוא לא מפסיק לתמוך, גם מאחורי הקלעים״.

השנה שובצת לנבחרת של נטע ברזילי. איך היא כמנטורית?

״מדהימה. היא עובדת איתנו בעצם מאחורי הקלעים שזה הכי מדהים ופשוט כיף. היא מוזיקאית מעבר לזה שהיא זמרת״.

אתה רואה את עצמך יום אחד גם מנטור או שופט בתוכנית מהסוג הזה?

״וואי שאלה קשה, אממ לא יודע. לא יודע אם זה יקרה אבל יכול להיות. לא חשבתי על זה בחיים״.

© אוהד קב, באדיבות רשת 13

למי מהמנטורים הכי היית רוצה לכתוב או להלחין שיר?

״קודם כל לאביב, אני לא חושב שאני יכול לכתוב ולהלחין לו שיר כי אני דיי בטוח שהוא לא לוקח אבל הייתי רוצה לכתוב לכולם. כולם מדהימים״.

איך  היו התגובות מהקהל עד עכשיו על הפרקים ששודרו?

״תגובות מדהימות. אני אפילו לא מספיק לענות לכולם. זה קצת מבאס אותי שאני לא מצליח להגיע להכול. אני לא מפסיק לקבל תגובות ואהבה. אנשים עוצרים אותי ברחוב. אני יוצא ביום שישי לאנשהו ולא מפסיקים לעצור אותי. זה מטורף״.

בדה וויס הייתה לך זוגיות. יצאת במהלך העונה עם אחת מהמתמודדות ועכשיו צצו שמועות על חיבור מיוחד לענבל ביבי. תעשה לנו סדר: יש משהו?

״לא. אנחנו חברים מאוד מאוד טובים. האמת שגם פנו אלי כבר בעבר עם השאלה הזו אבל לא, אנחנו בסך הכול חברים״.

אלי וענבל נבחרו לבצע בטקס נבחרי השנה של פרוגי (מחר ב-15:00) את השיר הלועזי של השנה.

© לינוי מסטבוים

מה לדעתך צריך להיות בשיר האירוויזיון הבא שייצג אותנו?

״אני חושב שמה שמנצח באירוויזיון ומתי שבאמת קורה קסם, זה כשיש אותנטיות, כשזה אמיתי. זה תלוי בן אדם ותלוי סיטואציה אבל אני חושב שבסוף האותנטיות מנצחת״.

אנחנו מאחלים לך כמובן הרבה בהצלחה אבל במידה ולא תזכה, מה התוכניות שלך להמשך?

״בימים אלו אני עובד על אלבום ואני מקווה שזה יצא מאוד מהר״.

אתה רואה את עצמך משתלב גם בעולם המשחק?

״אין ספק, ברור. זה מקביל אחד לשני. כל דבר תורם לדבר השני וגם אני לומד כרגע משחק״.

תגובות