חולצה חדשה: ג'יין בורדו בסינגל חדש ונוסטלגי. עומר אלוני

חולצה חדשה: ג'יין בורדו בסינגל חדש ונוסטלגי

הבוקר (ב') משחררת הלהקה האהובה "ג'יין בורדו" סינגל חדש ומתקתק, שגרם לנו לתהות איך אפשר שלא להתאהב בהם

אין אחד שלא מכיר את להקת האינדי המוכשרת "ג'יין בורדו", שפרצה לחיינו בסערה לפני שבע שנים והקסימה אותנו ואת הרדיו עם שירים שעד היום לא יוצאים מהתודעה. אחרי שכבשה את תל אביב בשיר הקצבי "תל אביב זה אני ואת", יצאה לרגע מתדמית הקאנטרי השקט בשיר "אישה קשה" והציגה את המציאות הכועסת והמבולבלת בתקופת הקורונה ב"ילדים, אהבה, שירה"- הבוקר (ב') משחררת הלהקה שיר חדש, מתקתק ונוסטלגי במיוחד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בשיר החדש "טי-שירט" מראה לנו דורון טלמון, סולנית הלהקה, שהיא דווקא אישה לא כל כך קשה. דרך המילים שנכתבו על ידה, היא מספרת על זיכרונות רחוקים של ימי נערותה ברמת הגולן כמשקיפה מהצד ועל התחושה המרגשת של אהבת נעורים- השיחות הקטנות עם הצחוקים ועל הרצון שרגע מאושר כמו זה לא ייגמר לעולם. רוב השיר מתרחש בתחנת אוטובוס, הקו שצריכה טלמון יכול להגיע כל רגע ולגרום לה להיפרד מהנער, אבל היא מעדיפה להיות על המסלול המהיר לאהבה. כך מספרת טלמון על הרקע של השיר ותהליך היצירה שלו- "ימי הסגר האחרון, מתי (גלעד, חבר הלהקה ובעלה) יושב על פסנתר משמיע לי מנגינה שכתב ומסביבי הכל נעלם ומופיע הבר במרום גולן בלילה מושלג. אני מבקשת ממתי שימשיך לנגן ואנימתחילה לחזור לעוד ועוד רגעים משם, תחנת אוטובוס ישנה שהייתה מרכזהעולם, שדות בשמש, אהבות של חורף, מתי מנגן ואני שרה אותם לעצמי.זיכרונות רקומים בטי שירט שהצבע שלה כבר דהה. תקופה שממרחק הזמן נראהשהדאגה הכי גדולה שלי הייתה לקום לאוטובוס בזמן.."

 

הקליפ שבויים על ידי עומר אלוני המוכשר (אשר אחראי גם לקליפים הקודמים של הלהקה) ונראה כאילו יצא ישר מסרט רומנטי, מציג את טלמון של היום במפגשים עם הזיכרונות הפרטיים שלה מהעבר- בין תחנת אוטובוס עם אוטובוס שבא פעם בשנה, לנופים ירוקים עוצרי נשימה ורגעים של יחד ולחוד בחדר. בשילוב עם הלחן המלטף והסוחף של טלמון ושל מתי גלעד (שגם הפיק את השיר יחד עם עדי רותם), מצליחה "ג'יין בורדו" להכניס אותנו בדרך שכל כך אופיינית לה לסיפור האהבה הפשוט הזה ולגרום לנו לשוב ולהתאהב בלהקה.

אולי כבר דהה הצבע של הטי-שירט אבל אנחנו בטוחים שגם השיר הזה, כמו שירים רבים וטובים של הלהקה, לא ידהו מהמוזיקה הישראלית או לפחות מהפלייליסט שלנו כל כך מהר

תגיות
תגובות