תמיר גרינברג: "ליצור שיר זה כמו להביא ילד". דניאל קמינסקי

תמיר גרינברג: "ליצור שיר זה כמו להביא ילד"

תמיר גרינברג שיחרר הבוקר (ג') סינגל ראשון מאז זכייתו בכוכב הבא, תפסנו אותו רגע לפני לראיון בו דיבר על התחושות שמלוות אותו וגם על מה צופן העתיד

לקול המחוספס ולאישיות הכובשת של תמיד גרינברג, זוכה "הכוכב הבא", אי אפשר להשאר אדישים. בזכות הכשרון והקסם האישי שלו הוא כבש את לבבות השופטים והצופים וזכה במקום הראשון בתוכנית השירה האהובה, ובפרס מיליון השקלים. מאז הוא לא מפסיק לעבוד, ליצור, לנשום ולחיות את המוזיקה יותר מאי פעם. למעשה המוזיקה מאז ומתמיד הייתה חלק משמעותי בחייו של גרינברג, רק שכעת מאז הזכייה עומד מאחוריו גם קהל שלם של מעריצים ומעריצות שבאים להגיע להופעותיו בעדיקות ודואגים למלא את האולמות פעם אחר פעם. כפי שמצופה מאמנים שזכו בתוכנית ריאלטי, "להכות בברזל בעודו חם" היום (ג׳) משחרר רשמית תמיר גרינברג סינגל הראשון יחד עם קליפ.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אני משוחחת עם תמיר לכבוד שחרור הסינגל החדש, ובין המעטפת האדישה המגניבה, אני מצליחה להוציא ממנו גם התרגשות. כשאני שואלת אותו לגבי החיים מאז אותו היום הגדול ההוא, הוא מספר שלא היה רגע דל. "בעצם לא הספקתי כלום חוץ מלעבוד, שזה דבר נפלא כמובן כי לעבוד בשבילי זה להופיע. זו באמת הייתה, ועדיין, תקופה מטורפת לגמרי. אם זה ההופעות שבאמת מדהימות, גדולות ומטורפות וזה באמת לא נתפס. גם הקלטתי הרבה מוזיקה, כתבתי מוזיקה וכמובן עשינו קליפ ועכשיו יוצא שיר. כן חצי שנה רוויה בהרבה הרבה עשייה ודברים מטורפים".

הרבה פעמים אחרי שמסתיים ריאליטי יש איזה ירידת מתח, איזה שקט כזה. אז לא הרגשת את זה אחרי?
"לא לא, זה היה בדיוק ההפך עבורי. היה להיכנס להילוך עוד יותר גבוה. מיום הזכייה ועד עכשיו זה פשוט נון סטופ עבודה".

וכשנרשמת לאודישן בפעם הראשונה באמת האמנת שתנצח?
"לא, ממש לא. לא חשבתי שאנצח. ידעתי שאני טוב אבל לא חשבתי שיתנו לי לזכות. הרגשתי שזה לא מה שבדרך כלל עובד".

תספר לי איך נראה עבורך תהליך יצירה של שיר מההתחלה ועד שהוא באמת יוצא.
"וואו, תראי כל שיר זה משהו אחר קצת. זה כמו ילד, לא שיש לי ילדים אבל אני מתאר לעצמי. כל אחד נכתב בצורה אחרת. חלק מתחיל במנגינה, חלק מתחיל מאיזה מילה או משפט, חלק מתחיל מסיפור. יש כל כך הרבה דרכים ששיר יכול להתחיל ואז הוא עובר תהליך. חלק מהשירים נכתבים בחמש עשר דקות ולחלק לקחו לי גם שנתיים. זה משתנה."

הבוקר אתה מוציא את הסינגל הראשון והציפיות מאוד גבוהות. יש חשש מסוים לאכזב או שאתה לא מפחד מזה?

"לא, אני עושה את מה שאני אוהב. כמובן אני מקווה שכולם יאהבו אבל אם אני אפעל ממקום של ציפייה ואכזבה, מה ירצו ומה לא ירצו, מה יאהבו ומה לא יאהבו יהיה לי קשה אז אני עושה את מה שאני מרגיש ומרגיש לי הכי טוב. זה כל מה שאני יכול לעשות".

 

מה היה השלב הכי מאתגר בעבודה על השיר?
"אני חושב שאולי לבחור שזה מה שהולכים עליו. למרות שהאמת שזה היה דיי איזי. לא היה אתגר יותר מידי גדול. כן אחרי שבחרנו אמרתי רגע, כי האמת היא שיש לי הרבה שירים. גם כתבתי הרבה שירים בתקופה האחרונה. זה בעיה קצת הפוכה, שאתה לא יודע ממה לבחור. אבל אני שמח ומתרגש להוציא עוד מוזיקה".

ובאמת היעד הבא הוא אלבום?
"לא יודע, אבל מתישהו יצא אלבום. אני לגמרי מתכנן את כל הדברים האלה, להגיד לך מתי אני לא יודע, וגם אם ידעתי אני כנראה לא הייתי אומר, אבל זה לגמרי באופק".

גרינברג נחת בארץ ממש קצת לפני צילומי התוכנית והגיע אלינו היישר מארצות הברית. יש לו את כל ארגז הכלים שדרוש על מנת להצליח גם מעבר לים. הוא עסק במוזיקה גם שם ולמעשה חתם בלייבל נחשב. "תראי בעיניים שלי אין הבדל בין הארץ לאמריקה, במיוחד בעידן שלנו שהכל באינטרנט אז זה לא באמת משנה. אתה יכול להצליח גם באמריקה גם מפה. אז אני מוציא את השיר לכולם. בראש שלי אין הבדל בין ישראל לאמריקה."

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by TAMIR (@tamirgrinberg)

לאחר שש עונות בהן היו בוחרים את הנציג הישראלי לארוויזיון בפורמט ״הכוכב הבא״, העונה בה תמיר זכה הייתה למעשה הראשונה מאז, בה הפורמט לא היה אחראי על בחירת נציג. הפעם הפרס היה כמיליון שקלים, ובחירת הנציג הישראלי לארוויזיון עברה לערוץ המתחרה.
"לא צפיתי בעונה של האקס פקטור, אם אני אהיה כנה איתך. הייתי קצת עסוק עם כל מה שקורה. אבל שמעתי קצת ממה שנבחר ומהשיר ונראה לי שיהיה פיצוץ".

לסיום, איפה נראה אותך עוד חמש שנים, למרות שזה לא נראה שאתה מתכנן אבל מה החלום?
״אני לא יודע איפה אני אהיה בעוד חמש דקות, אז לחשוב על חמש שנים...״

תגובות