אלה נצר: "המוזיקה היא כמו הדיבור של הנשמה שלי". PROG PRODUCTION

אלה נצר: "המוזיקה היא כמו הדיבור של הנשמה שלי"

הזמרת אלה נצר שחררה את הסינגל הראשון שלה ממש לא מזמן והוא כבר חצה את ה-40 אלף צפיות, אהבנו אותה ממש ולכן תפסנו אותה לריאיון מיוחד לדבר קצת על השיר, הקשר עם צוקוש והתוכניות שלה להמשך

אולי אתם עדיין לא שמעתם את השם אלה נצר אבל אנחנו בטוחים שבקרוב תכירו אותה ואת שיריה. היא גדלה במושב שדה צבי בדרום אבל לא נתנה למרחק לעצור אותה לעשות מוזיקה. היא התחברה לראפר צוקוש שהפיק את הסינגל הראשון שלה - "בדיוק בזמן ש…" שכבר הגיע ל-40 אלף צפיות ביוטיוב. בנוסף לכך, היא מלחינה וכותבת את כל השירים שלה ומנגנת בחליל צד. תפסנו אותה לריאיון לדבר על מאיפה מגיעה ההשראה שלה בשירים ואיזה טיפים יש לה לתת לכל אדם שרוצה לעסוק במוזיקה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך התחלת להתעניין במוזיקה?

"מאז שאני קטנה תמיד הייתה מוזיקה בבית כי ההורים שלי גם מוזיקאים ותמיד אהבתי לשיר ולאט ולאט התחלתי ללמוד לנגן גם על פסנתר, גיטרה וחליל צד. בכיתה ח' התחלתי גם לכתוב ולהלחין את המוזיקה שלי".

מהי מוזיקה בשבילך?

"מוזיקה אצלי מתחלקת לנישות שונות. קודם כל, בכתיבה והלחנה של שיר המוזיקה עוזרת לי לפרוק את כל מה אני מרגישה בכך שלפעמים אני מעבירה את הרגשות שלי לדף ובזכות זה אני יכולה לראות את הדברים בצורה שונה ולהבין את הרגשות שלי בצורה יותר טובה. המוזיקה היא כמו הדיבור של הנשמה שלי".

איזה אמנים מביאים לך השראה?

"אמן שמביא לי הוא השראה הוא בחור שקוראים לו נומי. הכרתי אותו דרך חברים מהמוזיקה, הוא היה חלק מהחבורה שלנו ונפטר לפני חודשיים מתאונת אופנוע. הוא היה ממש נשמה טובה עם לב זהב והמוזיקה שלו משפיעה על הרבה אנשים וגם עליי. יש מספר שירים שלו שנותנים לי השראה בכתיבה שלי והדרך שבה הוא גורם בקלות לאנשים להתחבר למילים שלו תמיד תישאר איתי ועכשיו עוד יותר בגלל שהוא נעלם".

את כותבת ומלחינה שירים, מאיפה מגיעה לך ההשראה?

"אני כותבת על דברים שאני חווה ועל הרגשות שלי. זה סגנון השירים שאני הכי אוהבת לכתוב כי הם יוצאים הכי אמיתיים. אבל לפעמים אני גם כותבת שירים מהנקודת מבט של אחרים. פעם לדוגמה כתבתי שיר על מה אני חושבת שמישהו היה אומר לי אבל מהפה שלו".

את גם מנגנת בחליל צד, איך התחלת לנגן בכלי נגינה המיוחד הזה והאם את משלבת את צלילו בשירים שלך?

"התחלתי לנגן בו בכיתה ד' ולמדתי אותו בבית ספר לאומנויות בשיעור תזמורת. כל ילד היה צריך לבחור כלי לנגן ואני בחרתי בחליל צד אז למדתי לנגן בו ולהתקדם. לצערי לפני מספר שנים הפסקתי לנגן אבל אני לגמרי מאמינה שאני עוד אשלב אותו בשירים הבאים שלי".

הוצאת את שירך הראשון "בדיוק בזמן ש…" לאחרונה, מה את יכולה לספר לנו עליו?

"השיר מדבר על מערכות יחסים ובהן יש רגע בו אנחנו צריכים לבחור בעצמנו ולתת למשהו מדוייק יותר להיכנס לחייך ולהיות שלמים גם כשאנחנו לבד. כתבתי את השיר הזה בעקבות חוויה שקרתה לי והמחשבות שעברו לי בראש באותו רגע".

הוצאת גם קליפ לשיר, איך הייתה העבודה עליו?

"ברגע שהשיר היה מוכן התחלתי לחשוב על השלב הבא והוא הקליפ. לא ידעתי בכלל מאיפה להתחיל ואז התחברתי לצלם צח חג'אג' שעף על הרעיון. הצילומים של הקליפ ארכו יומיים וצילמנו גם בתל אביב וגם בים המלח. הזמנתי ידידים שלי להשתתף וזה הפך את זה לחוויה בלתי נשכחת מלאה בכיף, צחוקים וחוויות. מה שאני אוהבת בקליפ זה שהוא מבטא את המילים של השיר כשהוא אומר שאותו הרגע שבו אנחנו צריכים לעצור ולבחור מחדש מה אנחנו באמת רוצים במערכת יחסים יכול לקרות בכמה מערכות יחסים שונות כמו שבקליפ מופיעים איתי ארבעה בנים שונים בסיטואציות שונות".

את השיר הפיק הראפר צוקוש. איך הגעת אליו ואיך הייתה העבודה איתו?

"אני מתעסקת כבר הרבה שנים במוזיקה ולפני שנה חברים שלי השמיעו לי כל מיני שירי ראפ ישראליים ואמרו לי שהם מכירים את צוקוש אז כתבתי לו הודעה שבה שלחתי לו שיר שכתבתי ושאלתי אותו מה הוא חושב עליו. והוא ענה לי שהבעיה היחידה שלו שחסר לו בית והזמין אותי לאולפן. אז כל יום הייתי נוסעת מהדרום אליו לתל אביב והכרנו ודיברנו והעבודה איתו הייתה אחלה וכיפית ומעבר לכך שהוא המפיק שלי ממש הפכנו לידידים טובים".

 

אז כמו שסיפרת לנו, הצלחת להוציא שיר וקליפ ראשון לגמרי בכוחות עצמך, אילו טיפים יש לך לצעירים שגם רוצים להצליח בתחום המוזיקה ולא יודעים מאיפה להתחיל?

"דבר ראשון אתה צריך לדעת בדיוק מה החלום שלך ולאן אתה שואף להגיע ואחר כך פשוט צריך להתחיל לחפש את האנשים הנכונים שיוכלו לעזור לך. להיות גם כמה שיותר בשטח כי אדם אחד יכול להוביל אותך למישהו אחר שיכול לעזור וכך להכיר עוד אנשים בתעשייה. הכי חשוב הוא להאמין בעצמך שאתה מוכשר ולהאמין שיש אנשים שרוצים לעזור לך ולא לוותר ולהתייאש עד שאתה מצליח".

יש כבר עוד שירים בדרך ותוכניות להמשך?

"אני כבר חושבת ומתכננת את השיר הבא, ובגלל שאני רק בהתחלה אז אני מאמינה שאני יכולה לעוף לעצמי ולהוציא שירים בסגנונות וכיוונים שונים ולחפש את עצמי ולהבין איזה סגנון הכי מתאים לי ומתחברת אליו. כרגע יש הרבה דברים שהייתי רוצה להתנסות בהם כך מה שבטוח השיר הבא שלי יהיה בכיוון שונה".

ולסיום, איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"אני רואה את עצמי עם הרבה שירים בחוץ, עם הופעות של עצמי ושאני אצליח להגיע להרבה אנשים עם המוזיקה שלי - שהם יתחברו אליה ויאהבו אותה".

תגיות
תגובות