פסקול מושלם: השירים שיכלו להתנגן בזמן חציית ים סוף. צילום מסך מהקליפ

פסקול מושלם: השירים שיכלו להתנגן בזמן חציית ים סוף

יציאת מצרים ושחרורם של בני ישראל מעבדות לחירות, הם המפתח והבסיס לחג הפסח שאנחנו כה אוהבים וחוגגים בכל שנה. אספנו במיוחד ארבעה שירים שיכולים להתאים לאחד מהרגעים הדרמטיים שבסיפור - חציית ים סוף

מי מאיתנו לא דמיין במהלך ששמע את הסיפור התנכי הידוע, את הדרמטיות של הרגע שבו משה חוצה את ים סוף? המצרים שבאים בעקבותיהם, האמונה של בני ישראל, המים שנחצים לשני קירות - והכל בזמן קצוב ובמתח שאפשר לחתוך בסכין. לכבוד פסח, אספנו עבורכם ארבעה שירים שיתכן ויכלו להיות פסקול לא רע בכלל לאותו הרגע המכונן והמותח.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Elton John - I'm still standing

בשיר האגדי הזה של אלטון ג'ון האחד והיחיד יש קצב נפלא והרבה תקווה. השיר מדבר על כך שאחרי כל התלאות והדרך הקשה, המספר של השיר, ממש כמו בני ישראל במצרים, עדיין עומדים איתנים מול האתגרים שניצבים בפניהם. וכפי שאומר השיר, עומדים ושורדים אפילו "יותר טוב מאי פעם". אי אפשר לפספס את התחושה של הניצחון בשיר, את תחושת האושר העילאי של ההצלחה, של ההתגברות. אין ספק שהשיר הזה היה מחזק את בני ישראל ברגע המשמעותי הזה בסיפור.

 

אהוד בנאי - יוצא לאור

השיר המרגש הזה מתאר שביל ודרך חדשה שמתחילה, ממש כמו הדרך של בני ישראל במסע. בשיר, לא משנה מה קורה הדמות תמיד חוזרת לדרך הישר- "נדלק אור כדי שתוכל לחזור". השיר עצמו בקצב מתון ויחסית רגוע, ולא מופרך יהיה לומר שהשיר הזה יכול היה לתת תזכורת למהות המסע לאותם האנשים המותשים במדבר.

 

Mr. Blue Sky - electric light orchestra

את התחושה העליזה שמלווה את השיר הזה לא ניתן לפספס. השיר הנפלא הזה של הלהקה "electric light orchestra" מסוגל לעודד כמעט כל אחד בכל מצב- הוא מלא באופטימיות והסתכלות על הצד החיובי של החיים. השיר מתאר שינוי ממצב עגום למצב טוב יותר בו השמיים כחולים, הרחובות מוארים ואנשים מחייכים זה לזה. אנחנו בהחלט יכולים לנחש וכמעט להרגיש את האופוריה ותחושת ההתעלות של בני ישראל כשהם חצו את הים, ממש כמו התחושה שמורגשת בשיר המעולה הזה ממש.

 

אלון עדר - נעבור את המדבר

השיר "נעבור את המדבר" הוא שיר נפלא מהאלבום החדש והמומלץ של אלון עדר. השיר כמעט מדבר בעד עצמו, ומתאר יציאה מהמדבר ו"דרך שתיפתח". הלחן של השיר מותאם בצורה נפלאה ומעוררת השראה למילים, ממש כפי שעדר יודע לעשות ומוכיח בכל פעם מחדש.

 
תגובות