גראמי 2022: אוליביה רודריגו המנצחת הגדולה. gettyimages.IL/Mindy Small

גראמי 2022: אוליביה רודריגו המנצחת הגדולה

אחרי שנדחה בחודשיים בעקבות הקורונה, בלילה (א) סוף סוף התקיים טקס פרסי הגראמי של 2022 שכלל את אוליביה מנצחת, בילי וג'סטין מאוכזבים ועומר אדם שתיעד לנו הכל

טקס פרסי הגראמי שהאקדמיה לאמנויות ולמדעי ההקלטה מחלקת כל שנה נחשב לפרס היוקרתי ביותר במוזיקה אז אין ספק שכל אמן חולם רק על להיות מועמד לפרס שכזה. הפרסים מתחלקים לקטגוריות בסגנונות שונים כמו פופ, ראפ, רוק, לטיני, ואפילו גוספל. בדרך כלל הטקס מתקיימים בסוף ינואר אבל בגלל הגל קורונה החליטו לדחות ואתמול (א) בשעות הלילה בשעון ישראל התקיים הטקס ה-64 של הגראמי בלאס וגאס. אם ישנתם אנחנו פה כדי לסכם לכם הכל.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את הטקס פתחו את הצמד סילק סוניק שמורכב מברונו מארס ואנדרסון פאק שהלהיבו את הקהל עם שירם "777". עוד הופיעה היא אוליביה רודריגו ששרה את להיטה "Driver's license שהתחילה את הופעתה במכונית. אחר כך גם בילי אייליש גם עלתה לבמה והופיעה ביחד עם אחיה פינאס את להיטם "Happier than ever" ובילי לבשה חולצה עם פניו של טיילור הוקינג שנפטר בשבוע שעבר. גסטין ביבר הפתיע כששר את "peaches" בגרסה אקוסטית כשהוא מנגן על הפסנתר.  עוד הופיעו הם ביטיאס וליל נאס אקס.

 

ומה עם הזוכים? אז הזוכה הגדולה היא אוליביה רודריגו שזכתה בשלושה פרסים על פריצת השנה, אלבום הפופ של השנה, ושיר הפופ של השנה. מי שזכו בפרס לדואט ולהקת השנה הן דוג'ה קאט ו-  SZA עם להיטם "Kiss me more".  למרבה ההפתעה שיר השנה וסינגל השנה הלכו לסילק סוניק על שירם "Leave the door open"  ואלבום השנה הלך לזמר הג'אז ג'ון בטיסט. מי שאוכזבו וחזרו הביתה בידיים ריקות הם ג'סטין ביבר ובילי אייליש שהיו מועמדים בשמונה ושבעה קטגוריות בהתאמה.

 

משהו מרגש שקרה היא ההודעה מוקלטת של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שביקש מהזמרים הנוכחים שידברו וישתפו ברשתות שלהם על המלחמה באוקראינה. בנוסף היה קטע מצחיק כאשר דוג'ה קאט עלתה לבמה לקבל את הפרס היא הודתה שהיא הייתה בשירותים בזמן ההכרזה על הזכייה והיא רצה כדי לחזור לבמה. ולסיכום היה גם ישראלי אחד בקהל והוא עומר אדם ושתיעד לנו את כל הטקס בסטורי ומי יודע אולי בעתיד הוא גם יהיה מועמד.

תגובות