אודיה על קיסריה: "חלום שלא הספקתי לחלום וברוך השם התגשם לי". מקס פיודשטיין

אודיה על קיסריה: "חלום שלא הספקתי לחלום וברוך השם התגשם לי"

אם השם אודיה עדיין לא מוכר לכם, הגיע הזמן שתתחילו לשנן. היוצרת הצעירה שפתחה הופעה בקיסריה כבר בגיל 21, סוחפת אחריה קהל שלם שמזמזם את המילים שלה וכותבת לאמנים הכי גדולים בארץ. לקראת הופעתה בקיסריה תפסנו אותה לראיון על התחושות וההצלחה

 בגיל המוקדם של 21 היא תכבוש בשבוע הבא את במת החלומות של כל אמן ישראלי, ותופיע בקיסריה מול אלפי אנשים. אם אתם עדיין לא מכירים את אודיה אזולאי, או בשם הבמה שלה אודיה, אתם מפספסים חלק נשי גדול במוזיקה הים תיכונית ישראלית. דרך הלהיטים שלה היא מעבירה ערכים אשר קרובים לליבה ובנוסף את הקשר העמוק שלה לדת. אודיה אשר גדלה בבית מסורתי, בצעירותה יצאה בשאלה ובהמשך חזרה בתשובה, מדברת בכל פלטפורמה שניתנת לה על האמונה החזקה שלה. על אף שהמקצוע לא נחשב תמיד כמקובל בסביבה הדתית, אודיה מספרת כי מאמינה שהמוזיקה שלה יכולה לגרום להתחזקות וקירוב לדת "אני מגיעה ממשפחה מסורתית, מאוד נתנו לי לעשות את מה שאני רוצה לעשות, מה שאני מאמינה בו. כמובן שגם התייעצתי עם כמה רבנים לגבי כל המקצוע וכל התחום הזה ואני מרגישה שברוך השם הרבה אנשים מתחזקים גם בעקבות שירים שהשם העביר דרכי לעם הזה אז אני מרגישה שההשפעה שלי יותר חיובית משלילית. מקווה לפחות שככה זה." היא מספרת.

תשתפי אותי קצת בתחושות לקראת ההופעה בקיסריה

"זה סופר מרגש, זו זכות עצומה לעמוד על במה כזאת. זה חלום שלא הספקתי לחלום וברוך השם התגשם לי. אנחנו עובדים על זה וכרגע אנחנו בשיא ההכנות. ואני מאוד מתרגשת ומחכה לרגע, מחכה לפגוש את הקהל שלי. הכול מאוד טרי, זאת ההופעה הרביעית שלי אי פעם מול קהל שלי. הכול כמו בדייטים הראשונים, מאוד גדול ומרגש".

אמרת שבקושי הספקת לחלום את זה ואת הגעת לזה בגיל מאוד צעיר. איך את חושבת שזה קרה כל כך מהר?

"אני חושבת שזה שילוב של תפילות ועבודה קשה מאוד. נראה לי שזה מה שהביא לשם".

 

איך את מתכוננת למופע בסדר גודל כזה? איך נראה סדר היום שלך?

"וואו מטורף. זה מהבוקר עד הלילה. זה מלא דברים. אם זה חזרות עם נגנים, עם רקדנים, צילומים, מלא טלפונים, ראיונות בין היתר. לו"ז כזה שלא נגמר".

למה החלטת להתחיל בנוסף לכתוב שירים לאמנים אחרים?

"השירים שנתתי לזמרים אחרים לא נכתבו עבורם. אני אף פעם לא יושבת ואומרת בוא ננסה לכתוב למישהו. אני כותבת לעצמי ואם יש שיר שמרגיש לי שהוא לא נכון עלי או שיותר נכון על זמר אחר אז אני אוכל לנסות לשלוח לו אותו. זה לא קורה כמעט אף פעם אבל כשזה קורה זה מרגיש לי מאוד בהשגחה פרטית, מאוד מדויק, מאוד מכוון ואני מאוד שמחה שנפלה בחלקי הזכות לעבוד עם זמרים שאני מאוד מעריכה בישראל ולתת להם שירים שלי והשילוב הזה שאני יכולה גם לבצע את השירים שלי וגם לתת אותם לאחרים זה דבר שהוא חלום".

איזה תהליך קורה מהרגע שאת מתיישבת לכתוב שיר? מה בכלל מוביל אותך לכתוב שיר?

"בדרך כלל החיים עצמם. אני צריכה לחוות משהו בשביל לכתוב עליו. כמובן שיש גם דמיון. גם ביצירה שלי וגם אני מניחה ביצירה של כל יוצר שירים בעולם יש איזה אחוז של דמיון. אבל אצלי זה תמיד יותר מציאות מדמיון. אז מה שמוביל אותי בדרך כלל החיים שלי, האנשים שאני מכירה, מערכות יחסים, ההורים שלי, העבודה שלי, רגשות מעורבים כאלה שמוצאים ממני מילים"

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ODEYA | אודיה (@odeyaazoulay)

תספרי לי קצת מתי התחלת לכתוב? זה משהו שתמיד היית טובה בו או שזה כשרון שהתפתח עם השנים?

"היה לי חלום להיות הכי טובה בזה והתחלתי באזור גיל 14. לא, זה לא הגיע משום מקום. זה משהו שעבדתי עליו בדיוק כמו במכון כושר. שמעתי דברים שאני להדמות להם ועבדתי על זה עד שהגעתי למקום שהייתי מספיק מרוצה בשביל להוציא שיר החוצה".

יש איזה אדם שקרוב אליך או איזה זמר מפורסם שנותן לך השראה?

"ברור יש הרבה. זכיתי בהרבה חברים כאלה אפילו שהם קרובים אלי והם נותנים לי השראה בדרך שלהם, במידות שלהם. שמתי לב שיש הרבה אנשים שמצליחים בתחום הזה ובאופן כללי הם אנשים עם מידות מאוד מאוד טובות. יש אחד עם צניעות מאוד גדולה ואחד עם סבלנות מאוד גדולה לאנשים ולמשפחה, אחד עם כיבוד הורים מאוד גדול אז הדברים האלה מעוררים השראה. אני מצליחה להבין למה השם נותן להם הצלחות גדולות כאלו. אני מסתכלת באמת בהערכה ואפילו הערצה על כל החברים הזמרים שזכיתי להיות קרובה אליהם".

יש איזה אמן שהיית רוצה לשתף איתו פעולה בהמשך שעדיין לא יצא לך?

"יש רשימה שלא נגמרת. יש כל כך הרבה אומנים שאני אוהבת בארץ. אני חושבת שעידן רייכל ושלמה ארצי הם שניים מהראשונים שברשימה".

 

היית רוצה לנסות קריירה בינלאומית באיזשהו שלב?

"יש לי אהבה מאוד גדולה גם לארץ וגם לעם הזה, לעם ישראל. כמה שזה נשמע לפעמים קצת קיטשי אני באמת מתכוונת לזה. אני מאוד מאוד מחוברת לעם הזה ולמדינה הזאת ולא הייתי רוצה לעבור לגור בחו"ל . גם כשאני מטיילת בחו"ל יותר מיומיים זה כבר מוגזם לי. יכול להיות שאני אעבוד על משהו שהוא לא בעברית אבל אני כרגע מכוונת למדינה הזאת ולעם הזה. זה החלום שלי".

יש לאחרונה הרבה שמועות. את יכולה לשתף אותנו קצת על הקשר שנרקם לך עם הזמר עדן חסון?

"פחות, אני פחות מעוניינת לדבר על מערכות יחסים שלי".

 

לסיום, מה הפסגה הבאה? לאן את הכי שואפת?

"אין איזה משהו ספציפי שאני יכולה להצביע. אבל בעזרת השם להשפיע על אנשים לטובה דרך המוזיקה ולהישאר נאמנה לעצמי ולערכים שלי". כך היא מסכמת.

 

תגובות