סיכומוזיקלי: כי היא פנתרה. מתוך ערוץ היוטיוב של גלגלצ

סיכומוזיקלי: כי היא פנתרה

עוד שבוע עבר לו, עוד שישי הגיע ועוד סיכומוזיקלי כבר כאן! אז רגע לפני שהשנה מתחלפת, אנחנו כאן עם הסיכומוזיקלי האחרון של שנת 2022! מתרגשים? גם אנחנו • האזנה נעימה!

שנת 2023 הולכת להסתיים לה השבוע ואם זה לא מספיק מרגש, אנחנו פה עם הסיכומוזיקלי האחרון שלה. הייתה שנה מדהימה עם מוזיקה מעולה וגם השבוע, יצאו כמה שירים שסוגרים אותה בצורה מושלמת! בואו ותצטרפו אלינו בפעם האחרונה (לשנה הזו) ותשמעו יחד איתנו את השירים הכי חדשים ומלהיבים שיצאו השבוע במוזיקה הישראלית.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אדיר גץ - רוצה שתחייכי תמיד

אנחנו תמיד מתרגשים כשאדיר גץ מוציא שיר חדש והפעם הוא הגיע בצורה הכי פשוטה ויפה והקסים אותנו לגמרי. "אני לא יודע אם לקרוא לזה שיר חדש, פשוט כמה מילים שנשפכו לי מהלב לפסנתר" - כך כתב באינסטגרם שלו וכך זה גם מרגיש. שיר אותנטי שהגיע מהלב עם קליפ שלו מנגן בפסנתר ושר אותו.

לסיכום: הכי פשוט - הכי יפה

 

ילדי בית העץ (עם טדי נגוסה, יאיא ואיילה אינגדשט) - דבר

אלבום חמישי יצא לילדי בית העץ עם שירים מדהימים שמלמדים הרבה ועוסקים בנושאים שחשוב להתייחס אליהם אצל הילדים (ובכללי). אחד מהם הוא "דבר" והנה מה שסיפרו רן ויאיא כהן אהרונוב: "התחלנו לכתוב את השירים החדשים לאלבום ילדי בית העץ 5 מיד אחרי הקורונה. ביקשנו ממעריצי הלהקה שישלחו רעיונות לשירים חדשים. אחד מהנושאים שחזרו על עצמם היה דיכאון אצל ילדים. אז כתבנו את 'דבר' שמסביר עד כמה חשוב לשחרר את הכאב שיושב לנו על הלב. 'דבר' מתעסק עם ההתמודדות של כל אחד מאיתנו בעולם הרגשי-פנימי בלי שום קשר לגיל".

לסיכום: מדהים.

 

מארינה מקסימיליאן & דרוויש - Muse

מארינה: "לפני יותר מעשור הייתי במסיבה של דיג'יי דרויש. הבנאדם מחשמל וממלא את הלבבות של כל אחד ואחת מהרוקדות. קשה להסביר את האנרגיה שלו במילים אבל אתה מבין שמתחולל פה קסם". אחר כך היא מספרת שמאז הם התחילו לעשות מוזיקה ביחד והקימו הרכב. וכך היא מסיימת: "את השיר הבא כתבתי בפעם הראשונה שרקדתי לצליליו של דרוויש. השיר הזה פשוט נולד מתוכי. אנחנו כלכך מאושרים סופסוף לשתף אתכם בפרי עבודתינו. שנזכה לרקוד ולשמוח ביחד עד נשימתינו האחרונה אמן!".

לסיכום: מיוחד

 

דריה ורד - בואי הביתה

דריה ורד היא יוצרת, זמרת וגם - אחת מהמיוחדות שיצא לנו לשמוע. השבוע היא הוציאה את "בואי הביתה" שהוא הסינגל השלישי מתוך האלבום השלישי שלה וזה מהמם ועמוק. זה מה שהיא מספרת עליו: "כשהפסקתי לשתות וחזרתי לכתוב, לא הייתה לי ברירה אלא להתחיל ולראות גם את השריטות והסדקים שנפערו בי, הזמן, משאיר כל מיני סוגים של סימנים חלקם אולי מחמיאים וחלקם גם קצת פחות. בשער אני מספרת על הקרעים וההשלמות, על המאבקים הפנימיים הסוערים בין הרצון לרוץ/לעוף לבין המגנט ששואב אותי בחזרה הביתה - לנחלה".

לסיכום: מלא השראה

 

מתי שריקי - זכיתי

השבוע הוציא היוצר והמפיק המוזיקלי מתי שריקי סינגל חדש מתוך אלבומו השלישי שצפוי לצאת בקרוב ונקרא - "זכיתי". אנחנו מצאנו מישהו חדש לקחת ממנו השראה ולהנות מהדרך המדהימה שהגיע אליה. בגיל ארבע מתי התחיל לגמגם. הוא מספר שהגמגום הפך לחלק בלתי נפרד מחייו וגם הדרך שלו למוזיקה כי כשהוא שר, הוא מפסיק לגמגם. השיר מתוק ברמות ומתי בעצמו פשוט מדהים.

לסיכום: מרגש

 

איתן פישר - מעגלים

איתן פישר הוא מוזיקאי ויוצר מבאר שבע והשיר "מעגלים" הוא הסינגל השני מתוך אלבום הבכורה שלו ולנו קשה להאמין שהוא רק השני. "זו הייתה השנה בה נפטר אבי, 2003. למדתי לתואר שני בהנדסת חשמל באוניברסיטת בן-גוריון. ישבתי בהרצאה וכתבתי על דף משפט: 'מעגלים, מעגלים – לאן הם מוליכים, אל תוך האדמה, עמוק עמוק בפנים'. אני זוכר שהמרצה שם לב שהייתי בעולם אחר ואף העיר לי על כך. מאוחר יותר הצלחתי להסביר לו שהייתי באבל. אני זוכר גם שזה היה בסביבות יום הזיכרון ושהמשכתי לעבוד על השיר בזמן הטקס והכול התחבר". זה כל כך מרגש וכיף לראות את הרגשות שלו יוצאים פה.

לסיכום: עוצמתי

 

שווה האזנה

חומר מקומי עם שירה מרגלית

אתם כבר יודעים שאנחנו ממש אוהבים את הרדיו של אוניברסיטת רייכמן (קול האוניברסיטה), אבל הפעם התארחה שירה מרגלית בחומר מקומי עם רזיאל יהודאי ואירוע כזה - אנחנו לא יכולים שלא להכניס לכאן. שירה ביצעה כמה שירים ובינהם: "אחותי כבר לא סובלת אותך". אנחנו ממש נהנינו וזה לגמרי שווה צפייה!

 

נועה קירל - DESPECHÁ

המצעד הבינלאומי השנתי של גלגלצ היה ממש אתמול ולכבודו - הגיעה נועה קירל לבצע את "DESPECHÁ" של רוסליה והפתיעה אותנו ברמות! עם קליפ ממכר, ספרדית מטורפת וקול כמו שלה - אנחנו רק מחכים לראות מה היא תביא לנו באירוויזיון!

 
תגובות