לא רק הילדה מהתוכנית: שי המבר הותירה אותנו ללא מילים. יובל אראל

לא רק הילדה מהתוכנית: שי המבר הותירה אותנו ללא מילים

במוצ"ש האחרון שי המבר הצליחה להרעיד את אולם הבארבי ואת הלבבות של כל מי שנכח בקהל • הנה מה שאנחנו חשבנו

אותה ילדה שגרמה למדינה שלמה להתאהב בה ב"בית הספר למוזיקה" כשהייתה בת עשר בלבד, מוכיחה לנו כל פעם מחדש שהיא כבר לא ילדה, לא משחקת משחקים, ממש לא גימיק חולף ואין צל של ספק ששי המבר ב'לבל' של הזמרות המצליחות ביותר בארץ. להופעה של המבר אני מגיעה בפעם השניה, אחרי כחצי שנה מהפעם הקודמת שראיתי אותה מופיעה. חושבת לעצמי שאין סיכוי שאני איהיה מופתעת, שאין כבר במה לחדש. ספוילר: טעיתי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

דלתות הבארבי נפתחות בשמונה וחצי ומהר מאוד האולם מתמלא אנשים מתרגשים עם חיוכים מאוזן לאוזן. עשרות נערות תופסות את מקומן בשורות הראשונות עם שלטים וסמארטפונים שלופים על מצב מצלמה. אם שמעתם את הדיסקוגרפיה של המבר תוכלו להבין את האהבה הגדולה של בנות הנוער כלפיה, המילים, הסיפורים, המנגינה, מצליחה לגעת כמעט בכולם ובעיקר בנערות שמוצאות אצלה נחמה והזדהות. בקהל היה אפשר לזהות גם את רוני דלומי וסלבס נוספים שהגיעו לפרגן.

© אורית פניני

הזמרת עולה לבמה ב-22:00, על הדקה, בדיוק בשעה שהובטחה לקהל. דבר שאמנם נשמע מובן מאליו אך לא מאוד נפוץ. היא מתקבלת בקריאות אהדה ומחיאות כפיים סוערות מקהל ופותחת עם השיר "אור ראשון" ששיחררה בתחילת 2020. היא המשיכה עם מספר שירים מהאלבום שעתיד לצאת, שעדיין איש לא שמע. המבר גרמה לקהל להרגיש כאילו הוא ישב איתה בחדר כשכתבה את השיר. השירים החדשים ששמענו היו מפתיעים, מרגשים, ושונים ממה ששמענו עד היום ממנה. בין השירים המקוריים שלה, החדשים והישנים, הזמרת נתנה לנו אתנחתא מרעננת עם ביצוע לשיר "כל הזמן הזה" של רביד פלוטניק. ברוב המקרים, כשזה נוגע לפלוטניק קשה להתעלות על המקור, אך הפעם זה היה אחר. היא נתנה לשיר זווית חדשה והצליחה להעביר בי צמרמורת. מהרגע שהמבר פתחה את הפה ועד הרגע בו היא ירדה מהבמה הקהל לא עזב אותה לרגע. הזמרת מצליחה להחזיק במה ברמה הטובה ביותר. במשך שעה ועשרים דקות היא לא הפסיקה לשיר והאנרגיות לא צנחו, להפך. העוצמה הווקאלית של הקול שלה משתווה לווקאליסטיות הטובות בעולם.

© אורית פניני

על אף שהמבר מסוגלת "לדפוק הופעה" גם על במה ריקה לגמרי, הלהקה המוכשרת שלה הטיסה את ההופעה לשחקים. הגיטרה האקוסטית של שי היא סימן ההיכר שלה שמלווה אותה מתחילת דרכה. הגיטרה של שי משתלבת בהרמוניה עם צוות הנגנים המוכשר שלה אשר ביחד יוצרים יצירות מוזיקליות שלמות ומושלמות. מעבר לנגן התופים והגיטריסט, מלווים את שי גם נגנית צ'לו ונגן עוד. הניגוד בין הצלילים המיוחדים שמתנגנים מהעוד לבין הצלילים הקלאסיים שמפיק הצ'לו, משתלבים ומתחברים בטבעיות לידי יצירת אומנות באולם הקונצרטים עליו מנצחת שי המבר.

צרחות הקהל הגיעו לדציבלים הגבוהים ביותר כאשר לבמה עלתה האחת והיחידה קרן פלס. הדרך של פלס והמבר נמשכת כבר מעל עשור עוד מימי בית הספר למוזיקה שם השתיים התחברו. מאז הספיקה פלס להפוך למנהלת האומנותית של הזמרת הצעירה והן הפכו לחברות טובות. קרן עולה לבמה בהפתעה תוך כדי ששי ביצעה את השיר "בואי אהבה" שהן כתבו יחד ועדיין לא הוציאו. הדואט היה מדהים, אותנטי וכנה. הכימיה של הזמרות על הבמה קרנה לכל עבר. רעידות קטנות בקול הזכירו לנו מדי פעם שהיצירות המוכשרות האלה, עדיין אנושיות. יחד הן ביצעו גם את "מבול" המוכר והאהוב של קרן פלס והפכו אותו לאפילו יותר אייקוני ממה שהוא.

© יובל אראל

קרן עוזבת את הבמה והמבר ממשיכה בהופעת חייה. שי מרגשת את הקהל עם השירים המוכרים שלה "נתתי אותי אל העיר" ו-"פעם את לילה". היא מספרת שבתור מישהי שכותבת את השירים של עצמה הם החוויות נשארות אצלה בלב לנצח, כמו תמונה שתלויה בסלון. שי ממשיכה עם עוד מספר שירים מהאלבום שיצא בקרוב ומשאירה את הקהל על טעם של עוד. את ההופעה היא סוגרת עם הסינגל שלה "הבלי העולם הזה", ואם הוא עדיין לא בפלייליסט שלכם, זה לגמרי הזמן.

תגובות