סיכומוזיקלי: משה פרץ ושלומי שבת מתאחדים. שי פרנקו

סיכומוזיקלי: משה פרץ ושלומי שבת מתאחדים

עוד שבוע עבר לו, עוד שישי הגיע ועוד סיכומוזיקלי כבר כאן! גם היום אנחנו עם רשימה מטורפת של שירים והפעם הרשימה מפוצצת יותר מתמיד ואנחנו בטוחים שלא תרצו לפספס את הכוכבים של השבוע! • האזנה נעימה

כמו בכל סופ"ש, גם השבוע אנחנו פה עם רשימה חדשה ומיוחדת של השירים הישראליים שיצאו השבוע. מי הפעם נמצא בה? שלומי שבת ומשה פרץ בדואט מושלם, שי גבסו חוזר כמו שרק הוא יכול והראל סקעת בביצוע כיפי שעשה לנו פתיח מעולה לשישי! מוזמנים להצטרף אלינו גם הפעם ולהאזין למוזיקה המעולה שפה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שלומי שבת & משה פרץ - קרובים

שלומי שבת ומשה פרץ הם ללא ספק בין הזמרים המוכרים והאהובים ביותר בישראל וכאשר הם משתפים פעולה זה לא יכול להיות פחות ממושלם. השבוע הם שיחררו את "מחוברים" שכתב והלחין טל שגב. כמו שמו, השיר הוא חיבור של הסגנון הישראלי של שלומי עם הסגנון הים תיכוני והמזרחי של משה וביחד יוצאת בלדה מרגשת ועוצמתית המדברת על כוח הזוגיות והאהבה. השילוב בין הקולות של שלומי ומשה מדהים וללא ספק הם קרובים מתמיד.

לסיכום: מפגש פסגה

 

מושיקו מור - התקדמתי

אחרי הרבה להיטים שהספיקו לצבור עשרות ומאות אלפי צפיות והשמעות - הזמר מושיקו מור שיחרר השבוע סינגל חדש. בסינגל, שנקרא "התקדמתי", מור מדבר על פרידה מבחורה ממנה הוא מנסה להתקדם ולהמשיך הלאה, כאשר אותה בחורה הפכה את הלב שלו ונכנסה בלי הזמנה. כמו תמיד, מור מצליח להעביר לנו את המחשבות והרגשות של דובר השיר באמצעות המילים, הלחן הבועט והקול הכובש, המוכר והאהוב. בהחלט מרגישים את ההשקעה לא רק במילים ובלחן, אלא גם בקליפ אשר נעשה בתלת מימד והוכן במיוחד בשבילו מודל מותאם וריאליסטי של מור. השיר נכתב והולחן על ידי הזמר והיוצר אבי אברומי, שזכה אצלנו בפרס בטקס הנבחרים השנה - ובהחלט מרגישים שמדובר בשיר מנצח. השיר יוצא לקראת טור הופעות החורף של מור, שיתקיים בכל אולמי הזאפה - מצפון ועד דרום.

לסיכום: להיט!

 

שי גבסו - לא דיברנו כבר שנתיים

סוף סוף, אחרי שנה מהסינגל הקודם ("לב אדום"), שי גבסו המדהים חוזר עם סינגל חדש ומיוחד שנקרא "לא דיברנו כבר שנתיים". את השיר כתבו והלחינו איתו לי אושר, מיטב קובץ' ותום אלבז המוכשרים. באינסטגרם שלו הוא כותב שהשיר מספר על החברים האלה שאפשר לא לדבר איתם במשך שנתיים ועדיין ישר תמשיכו מאיפה שהפסקתם עם שיחת נפש. גם הפעם, הכל מדויק - מהכתיבה, עד הביצוע ואפילו הקליפ. אהבנו!

לסיכום: מוכשר ברמות!

 

ים גרוניך - למה לא

ים גרוניך מספרת: "אז השיר 'למה לא' נכתב בשיא תקופת הקורונה, ממש בפריצתה של המגפה המטורפת הזו. כתבתי אותו בשעת ייאוש בעודי תקועה בחדר הריק של האקס, בבית שלו עם ההורים. מנסה למצוא דרך יצירתית לגרום לסגר הזה להפוך למשהו טוב אחרי כל כך הרבה זמן של מחסום כתיבה". אחר כך היא מוסיפה שהשיר מדבר על אנשים מול "המערכת" ועל הדברים שמכתיבים את החיים שלנו. לא רק שזה סינגל הבכורה שלה, זה גם שיר חד ומעניין עם קליפ מושקע!

לסיכום: חשוב

 

אושר ביטון - ייאוש או געגוע

אושר פרץ אלינו דרך התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ששם הגיע למקומות הגבוהים וכבר אז סומן כהבטחה. מאז הפרסום בתכנית, הוא מופיע באירועים שונים עם סינגלים שהוציא כמו "מעגלים" ו-"שלום ומלחמה" שבזכותם התברג למצעדי הפזמונים והסרטונים החמים ביוטיוב, 50 המובילים בספוטיפיי ואפל מיוזיק ובתחנות הרדיו. השבוע, הוא שחרר את הסינגל החדש שלו והראשון תחת ניהולו של רוברטו ונקרא "ייאוש או געגוע" . את השיר הוא כתב והלחין עם דניאל שלום והוא מדבר על פרידה שאושר חווה עם בת זוג מהעבר. השיר מאוד עוצמתי ומרגש ונהיו לנו צמרמורות מהשמיעה הראשונה.

לסיכום: מצמרר 

 

יואש & ביג סאזו - חושבת עליי

אז למי שעוד לא מכיר - חייב! יואש הוא זמר אר אנד בי, ראפ, אפרוביט, יוצר ומפיק מוזיקלי. השבוע הוא שיחרר סינגל חדש שנקרא "חושבת עליי" בשיתוף פעולה מיוחד עם ביג סאזו - זמר טראפ, ראפר, יוצר ומפיק מוזיקלי. יחד הם יצרו שיר עם הפקה מוזיקלית אלקטרונית מעולה שהכניסה אותנו לביטים לגמרי! השיר מדבר על מערכת יחסים עם בחורה שאיתה יצאו - כל אחד מנקודת מבטו.

לסיכום: וייב רציני

 

מצדה - אלף שנים

אמנם האהבה שהיא מתארת בשיר נמשכת אלף שנים, אבל לזמרת המוכשרת נחשפנו ממש לפני ארבע שנים - כאשר זכתה בתוכנית המציאות "אביב נגד אייל" כשהייתה רק בת 16. מאז, מצדה איש ימיני הספיקה להוציא שלושה סינגלים, כאשר האחרון מביניהם יצא לפני כשלוש שנים. השבוע היא חזרה במפתיע לעולם המוזיקה ושחררה את הסינגל "אלף שנים". היכולת שלה לרגש גם בקטעים השקטים וגם בקטעים האינטנסיביים של השיר והעוצמה האדירה של הקול שלה הדהימה אותנו. השיר נכתב והולחן על ידי הזמר עידן עמדי ובהחלט נראה שהוא הצליח לתפור שיר למידותיה.

לסיכום: כיף שחזרה!

 

מלי יקותיאל - סגורים

בקול מלטף ועם מסר מרגש, הסינגל החדש של מלי יקותיאל כנראה יגרום לכם להזיל דמעה. השיר מציג את התקווה באהבה, כאשר זו תוכל להתעלות על האגו האנושי בכל מה שקשור ליחסים ולקשרים בין אנשים. השיר יוצא בזמן בו הנושא שהוא מציג אקטואלי מתמיד ומצליח להפיח תקווה לקראת עתיד טוב יותר. זה לא סוד שתמיד כיף לשמוע שירים שמצליחים לגעת גם דרך הלחן וגם דרך המשמעות שהם מכילים בתוכם - ובהחלט אפשר להרגיש גם פה, בדומה לסינגלים קודמים של יקותיאל, את הסיפור שלה ובעצם של כולנו.

לסיכום: מרגשת

 

בנג'מין אלבז - החיוך שלך

הוא אמנם רק בן שמונה עשרה, אבל כבר מגיל קטן היה ברור שבנג'מין אלבז הוא כוכב אמיתי. אלבז נולד למשפחה מוזיקלית והופיע בכל מקום ומסגרת - טקסים, מקהלות, הצגות, במות ואולפנים. בגיל ארבע עשרה הוא פגש את רוברטו והוחתם בסוכנות המפורסמת שלו, מאז הם עובדים על אלבום בכורה ממנו יצא הסינגל הראשון שלגמרי גרם לנו לחייך. השיר לגמרי עושה חשק לזוז ולרקוד עם הלחן שמורכב מכל מה שמכיל להיט פופ מודרני עם אלמנטים של דיסקו ומלווה בקליפ יפה ואסתטי שלגמרי מצליח לתפוס את העין. אחרי שסיימנו להאזין לשיר בפעם המי יודע כמה, אפשר להגיד שאלבז בהחלט הצליח להיכנס למגרש של הגדולים ובגדול! ואם השיר הצליח להיכנס ישר לראש שלנו ולהתנגן שם שוב ושוב- אנחנו כבר לא יכולים לחכות לכל האלבום!

לסיכום: קצבי וממכר

 

מיתר רובין - כמה זה עולה לי

אחרי ההצלחה של הסינגל האחרון שלה "20 שעות ביום" שחצה את המיליון צפיות ביוטיוב, מיתר רובין חוזרת עם סינגל חדש שנקרא "כמה זה עולה לי". השיר הוא בסגנון פופ מסולסל והוא כתוב מנקודת מבטו של גבר שבור לב שמוכן להקריב כל מה שיש לו בשביל להחזיר את אהבת חייו לזרועותיו. גם בשיר הזה מיתר מצליחה לגעת ולרגש אותנו עם קולה והמילים שכל אחד יכול להתחבר אליהם.

לסיכום: מרגש

 

ליאם גרמה - אני אשיר לך

הוא רק בן 14 וחצי אבל יש לנו הרגשה שעוד נשמע הרבה מהילד הזה. ליאם גרמה גילה את הכישורים שלו עוד כשהיה קטן כשהיה שר במפגשים עם חברים והמשפחה וכולם פרגנו לו וטענו שהקול שלו מצמרר ונוגע. זה גם מה שדירבן את הוריו לצאת איתו למסע איסוף חומרים, הם פנו למיטב הכותבים והמפיקים והיום ליאם יוצא לדרך. בנוסף לשירה ליאם למד משחק ואף השתתף במספר פרסומות וחלומו יהיה לשלב בין שני תחביביו - השירה והמשחק. סינגל הבכורה שלו נקרא "אני אשיר לך" שבו יש קריצות לקלאסיקות ים תוכניות נוסטלגיות בשילוב עם מוזיקה יותר עכשווית. מפתיע אותנו כמה הקול של ליאם מגובש ומיוחד למרות למרות גילו הצעיר.

לסיכום: הבטחה

 

שווה האזנה

הראל סקעת - ברוך הבא לבלאגן

השבוע התארח הראל סקעת המדהים ברדיו דרום וביצע את השיר שלו ושל נורוז - "ברוך הבא לבלאגן". הביצוע לגמרי הקליל לנו את היום ועשה לנו הרגשה טובה בלב. והראל? תמיד האהוב עלינו!

 
תגובות