השאיר גושפנקא: מופע העשור של איזי השאיר אותנו עם טעם של עוד. אלון לוין, באדיבות יחסי ציבור

השאיר גושפנקא: מופע העשור של איזי השאיר אותנו עם טעם של עוד

איזי חגג עשור של עשייה על הבמה באנגר 11 בתל אביב ועם לא מעט אורחים נוצצים ומרגשים • זה מה שחשבנו!

אמרו שהוא תופעה חולפת, שהמוזיקה שלו "לא באמת ראפ", אמרו שרק ילדות בנות 12 אוהבות את השירים שלו, והנה אמש הוא חגג לא פחות מעשור של יצירה בהופעת סולד אאוט. ארז שרון, שאתם כנראה מכירים כאיזי הופיע אמש בהאנגר 11 בנמל תל אביב עם מופע העשור שלו. גם אנחנו הגענו לחגוג איתו - וחזרנו בהתלהבות שיא.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האווירה בקהל הייתה בשמיים עוד הרבה לפני שההופעה החלה, הקהל היה מורכב מבנות בתיכון ועד חיילים משוחררים שהגיעו לחגוג את מוזיקת הנעורים שלהם. כפי שקורה הרבה בהופעות בארץ, גם ההופעה הזו לא החלה בזמן אלא באיחור של כ-40 דקות לטובת המתנה למאחרים (בפקקים של המחאה וכדו׳). בהתחשב בעובדה שהייתה זו הופעת עמידה, והיה חם, מחניק וצפוף, ההמתנה הזו הייתה די מייאשת, אבל היא ללא ספק השתלמה.

האינטרו למופע היה מדויק ואפילו מרגש, נעשה לגמרי ברמה של אמנים בחו"ל בסיבובי הופעות בינלאומיים. על המסך הענק הוקרן קטע ששודר בערוץ 22 (שנסגר מאז) אחרי שיצא הסינגל הראשון של הראפר, בו שדרנית מעבירה ביקורת קשה, נוקבת, מזלזלת ומשפילה על המוזיקה של האמן. איזי עלה לבמה בסיום הקטע עם השיר שלו ״חוזר למסלול״ מתוך האלבום האחרון ששחרר בסוף השנה שעברה. הוא נכנס באנרגיות שיא והקהל היה בשמיים. הטירוף המשיך עם הלהיט הנוסטלגי "מדביק אותי לקיר" שלמרות שהוא יצא לפני מעל עשר שנים, נראה שלקהל ממש לא נמאס ממנו, היה תענוג לשמוע את כולם צורחים את המילים ולהרגיש לרגע בתקופה שהיינו מאזינים שירים אי שם כשהיינו בקטנים. הקהל לא איבד לרגע מהאווירה שלו וכך גם איזי שמר על האנרגיה בשמיים, עם עוד להיטים מהעבר.

© אלון לוין, באדיבות יחסי ציבור

תוך כדי, הצוות מכניס עוד מעמד של מיקרופון לבמה והציפייה של הקהל עולה, עם ההבטחה של איזי לאמנים אורחים מרגשים ומפתיעים. האורח הראשון שעלה לבמה והטריף את הקהל היה גיא מזיג. השניים ביצעו יחד את הסינגל המשותף ״פאנקי שיט״ מתוך האלבום החדש של איזי. הכימיה של השניים הייתה מאוד ניכרת על הבמה, והיה תענוג לראות ולשמוע אותם יחד. בסוף הביצוע ירד כוכב הערב מהבמה להחליף בגדים ומזיג נשאר לבצע את הלהיט שלו ״קסמים ורוקנרול״. בשילוב הגיטרה החשמלית של מזיג עצמו, והגיטריסט של איזי, זה לגמרי הרגיש כמו הופעת רוק אמיתית מהניינטיז. בהקשר הזה אני חייבת לציין לטובה את הגיטריסט של איזי, שנתן סולואים בגיטרה החשמלית שהשאירו אותי פעורת פה.

כשמזיג נפרד מהקהל ואיזי חזר, הוא הזהיר את הצוות הטכני של המופע שהדציבלים של הקהל עומדים לעלות הכי גבוה שאפשר בשיר הבא. כך בהחלט היה כשהוא ביצע את אחד השירים האהובים שלו: ״כלבויניקית״, שלאחרונה הפך גם לסאונד ויראלי בטיקטוק. הקהל צרח את המילים כל כך חזק שברגעים מסוימים התקשתי לשמוע את איזי עצמו.

לבמה הצטרפו להקת הרקדניות של איזי, שהיו עד כדי כך טובות שאפשר לומר שמדי פעם הן גנבו לו את ההופעה. חבורת הבנות הצעירות הביעו ביצועים באנרגיות שלא צנחו לרגע, אי אפשר היה להוריד מהן את העיניים, הן היו מדהימות ומהפנטות אחת אחת. את השיר הבא איזי פתח בינסיון להנמיך לקהל את הציפיות ״נועה לא תגיע לצערי, היא בחזרות לאירוויזיון…״ הוא אמר והחל לבצע את השיר המשותף שלהם ״גושפנקא״. אלא שאז כשהגיע הבית שלה, היא הופיעה על הבמה, כמו מלאך שנחת משמיים. הצרחות שהיו באולם יכלו ללא ספק לשבור זכוכיות, הקהל היה בהיסטריה. ההתרגשות נכחה לא רק אצל הקהל, אלא גם אצל קירל עצמה, שזכתה לסגור מעגל עם האמן שהעריצה בילדות, כעשור לאחר שהוא הופיע בבת מצווה שלה. למעשה, למי שלא יודע, איזי הוא זה שגילה את הכשרון של קירל כשהייתה בת 12 בלבד ואף כתב את השיר הראשון שלה ״מדברים״.

© אלון לוין, באדיבות יחסי ציבור

הראפר ירד מהבמה והשאיר את הקהל לבד עם נציגת ישראל לארוויזיון 2023. היא ביצעה את פנתרה והרעידה את האולם. אם זה לא מספיק, אורחים נוספים היו אבי אבורומי, ואליעד שביצעו גם הם דואטים עם איזי לשירים שלו וגם סולו לשיר שלהם. הבחירה של האורחים הייתה מדויקת בעיניי, איזי בחר באנשים כי רלוונטיים ומעניינים ושם דגש על האנשים שהיו איתו במהלך הקריירה והיוו נקודות ציון חשובות עבורו במהלך העשור הזה.

הרגע המרגש ביותר בהופעה הוקדש לחברו של הראפר רס״ן בר פלח ז״ל שנפל ב-14 בספטמבר 2022, במהלך פעילות מבצעית. איזי הלחין את המילים שכתב בר פלח בשיר "כריסטופר קולומבוס״ והקדיש לו את הביצוע. בסופו הוא ביקש מהקהל להצדיע לתמונה של פלח שהוקרנה על המסך.

אך זה לא היה הרגע היחיד שגרם ללבבות של הקהל להחסיר פעימה. ב-2020 פורסם מקרה אונס קבוצתי באילת שזעזע את המדינה. איזי, חבר המרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הוציא אז את השיר "עוד לילה בסדום" על המקרה. הוא הרגיש שהוא לא יכול לוותר על השיר הזה במופע העשור שלו. הוא פתח את השיר במונולוג עצוב ונוגע על המקרה, באיחול שלא נשמע על מקרים כאלה בעתיד, ושנחיה במקום יותר שפוי ובטוח. כמה טוב לשמוע אמנים בעלי השפעה עצומה כמו שלו מדברים על נושאים כל כך חשובים ורלוונטיים, שלצערנו לא מדוברים מספיק וקורים יותר מדי.

© אלון לוין, באדיבות יחסי ציבור

המופע הסתיים עם איחוד שממש לא ציפינו לראות - עידו בי וצוקי עלו יחד לראשונה מאז הפירוק והופיעו עם "לא נורמלי" המשותף שלהם עם איזי שיצא אי שם ב-2012. גם אחרי שעה וחצי של הופעה, קפיצות וריקודים, הקהל לא איבד מההתלהבות שלו לרגע, והעוצמות רק עלו אפילו בנאמבר האחרון. לסיום, אם אתם רוצים לחזור ל-2014, וליהנות מראפ טוב ואנרגיה לוהטת, אל תפספסו את ההופעה הבאה של איזי.

© אלון לוין, באדיבות יחסי ציבור
תגיות
תגובות