סטטיק במנורה: מופע כוכבים כייפי ומלא בוויבים מעולים. באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל

סטטיק במנורה: מופע כוכבים כייפי ומלא בוויבים מעולים

היציאה של סטטיק לדרך עצמאית המשיכה המשך עם מופע הבכורה שלו בסולו - אך עם לא מעט אורחים מפורסמים, להיטים, תלבושות ושואו שהראה מי יכול לעשות את זה בגדול • ביקורת הופעה

המבחן האמיתי של סטטיק, או לירז רוסו (אם תעדיפו) יצא אתמול לדרך בצורה רשמית - מופע שלם סביבו בהיכל מנורה, מעט זמן אחרי שחרור אלבום הבכורה שלו. האם הוא צלח את זה?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נתחיל מתמהיל הקהל במקום - אם בתקופת סטטיק ובן אל זה היה כמעט לחלוטין ילדים ובני נוער, כאן הקהל התרחב והיו במגוון גילאים, כן היו לא מעט בני נוער וילדים אבל הפעם הקהל היה בהחלט מורכב מכמה שכבות גיל.

© באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל

התפאורה, הארט, התלבושות, הכוריאוגרפיה, פתיחת ההופעה עם רפרנס לעטיפת האלבום - כל אלו העצימו את האווירה והכניסו אותנו למוד הסטטיק הדרוש. לירז עלה לבמה ונתן את השואו שלו, היה כיף לראות אותו מצליח לפרוח גם לבדו ונעזר בזמרי הליווי שלו שנתנו עבודה טובה במיוחד (אם כי לא תמיד הצליחחו לשמוע אותם). 

© באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל

סטטיק הצליח להחזיק הופעה שלמה ולהפתיע עם היכולות בלייב, אומנם לא את כל השירים (בעיקר אלו אשר דרשו הגעה לסולמות גבוהים) הצליח להחזיק, אבל בתור הופעה ראשונה כזמר העיקרי בה - זה בהחלט היה נסלח. לא מעט מכנים את סטטיק כגאון - וזה בהחלט ניחן בכל פרמטר בשואו. הוא הצליח להרים את הקהל ולסחוף את כולם. אגב, ראוי לציין שיש ביצועים לייב שהרימו לשירים שאולי קצת נבלעו באלבום... לעומת זאת - הגרסה הבימתית שלהם הייתה פשוט וואו!

המופע כלל לא מעט אירוחים - החל מאגם בוחבוט, סטפן, דרך נטע ברזילי ועד איתי לוי (כולל גיחה לבמה של מאיה קיי בשיר "סופרסטארית"). כל אלו היו תוספות אדירות לערב, וניתננה במה גדולה, יש מצב שגם גדולה מדי (לא שסבלנו, אלא להיפך), זה פשוט היה מופע אולסטארס מרהיב עם ארסנל שכיף לצפות בו במיוחד במחיר של כרטיס להופעה שהדגש בה הוא סטטיק. אמנים מהשורה הראשונה שמחזיקים במה ותרמו לוויב הכייפי והחברי ששרר במקום. מה שיפה זה שססטיק לא נבלע ביניהם ואכן שיתוף הפעולה הבימתי יצר ערב של ביצועי חברים כייפים לצד ביצועי סולו של סטט-בוי. 

סטטיק עלה להופיע גם הלהיטים מתקופת הצמד ואיך נאמר? העיבודים היו בוגרים יותר, מכוונים לקהל רחב יותר ועדיין שומרים על המקור ועל הכבוד הראוי. אותם הביצועים הזכירו לנו את הדרך עד לבמה הזאת ואת שינוי הפאזה של לירז, בין אם זה שבעצם יש בכלל אלבום (לעומת רק EP בתקופת הצמד), הליריקה המכוונת לקהל הבוגר יותר והסאונד שנע בין ויראליות בטיקטוק לבין שירים שפשוט תמיד כיף להאזין ולצלול אליהם באיזו סיטואציה שרק תבחר ובכל ז׳אנר.

© באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל

בקיצור, סטטיק נתן סיפתח טוב ומרענן עם הופעה שלא ראינו המון זמן בישראל. כן יש מקום לשיפור קל ועם כמה שמאוד נהננו מכמות האורחים, היינו נותנים את הדגש יותר למי שהערב נרקם סביבו. הליינאפ היה מדוייק ועשיר עם לא מעט להיטים (אנחנו עדיין לא סולחים לו שהוא לא ביצע את "תחנונים" במלואו ואת "בול באמצע") סטטיק הוא כוכב ואמן שלא רואים כאן כל יום ועצם זה שהוא עשה את מנורה עד אפס מקום בזמן כה קצר מהיציאה לדרך החדשה (ועוד הופעה שבדרך) - זה כבר סימן שהוא עושה משהו נכון. 

© באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל
תגובות