יהיה טוב: השירים שהפכו לפסקול המלחמה. צילום: טל חמדי, שי פרנקו

יהיה טוב: השירים שהפכו לפסקול המלחמה

הימים הלא פשוטים שעוברים על מדינת ישראל מורגשת בכל אופן - גם במוזיקה. הנה השירים הבולטים של התקופה שנכנסו ללב הקהל והפכו לחלק בלתי נפרד מהמצב

כשבוע וקצת אל תוך המלחמה שמדינת ישראל נמצאת בה וכבר ברור שזירה משמעותית הפעם היא הרשתות החברתיות. לצד סרטוני ההסברה שמציפים את הרשת, גולשים רבים משתפים את החוויות והרגשות שלהם בעקבות המצב באמצעות פוסטים שמלווים במוזיקה. אלו השירים שהפכו לפסקול של המציאות בימים אלו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לצאת מדיכאון - יגל אושרי

הלהיט האחרון של הזמר הצעיר יצא אמנם בחודש אוגוסט האחרון, אבל המילים המחזקות והמדוייקות שלו על התמודדות עם משברים מרגישות כאילו נכתבו במיוחד לתקופה הזו, בה מדינה שלמה כואבת וזקוקה לזריקת עידוד. 

 

יהיה טוב - יסמין מועלם

הזמרת-יוצרת שחררה יותר מוקדם השנה את אלבומה השני ״אין עולם״, ממנו השיר ״יהיה טוב״ נהיה מהר מאוד לאחד השירים האהובים ממנו. בימים האלו, בהם כולם מייחלים לימים טובים יותר, השיר המרגש מקבל עוד יותר משמעות.  

נועה קירל - Unicorn

השיר שייצג אותנו באירוויזיון בליברפול השנה, כבר הספיק לקבל מעמד של כמעט המנון לאומי. אבל בזכות המילים המעצימות שלו והעובדה כי הוא מספר את סיפורו של העם היהודי, ״Unicorn״ נמנה מבין השירים הבולטים של התקופה, שמחזק ומזכיר שיש לנו את הכוח של היוניקורן.
 

Si No Estás - iñigo quintero 

אחד הלהיטים הבולטים והמפתיעים של התקופה הוא שירו של הזמר הספרדי בן ה-18 איניגו קווינטרו. השיר, שנקרא בתרגום חופשי״אם את לא״, עוסק בהתמודדות עם פרידה והצליח לגעת בליבם של גולשים הישראלים רבים, שמשתמשים בשיר בתכנים הקשורים למלחמה ולאובדן יקירהם.

 

שקוף - שירי מימון ואבי אבורומי

שיתוף הפעולה המרגש בין שני הזמרים האהובים מצליח להעביר במדויק את תחושותיהם של רבים בימים האלו, בזכות המילים המרגשות והחזקות שלו, שלא משאירות אף עין יבשה ושולחות מסר מעצים ואחד: ״בסוף זה רק אני אתה מול כל הטירוף״.

 

 

תגובות