"מוזיקה בשבילי זה ריפוי": הכירו את הדר מלכה. צילום: גיא כושי ויריב פיין

"מוזיקה בשבילי זה ריפוי": הכירו את הדר מלכה

שוחחנו עם הזמרת העולה הדר מלכה שהוציאה לפני מספר שבועות את הסינגל המרגש "דרך לחזור". אז על מה נכתב השיר? מי המודל לחיקוי שלה? ועם איזה אמן מפתיע היא הכי רוצה לעשות דואט? הכירו את הדר מלכה

היא אחת מהזמרות המבטיחות שהולכת להשתלט לכם על הפלייליסט ממש בקרוב, עם מוזיקה מיוחדת ומרגשת במיוחד. עכשיו זה בהחלט הזמן שתכירו עוד יותר את הדר מלכה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

מתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"אני שרה מאז שאני זוכרת את עצמי. מוזיקה בשבילי זה ריפוי. כל מה שאני זוכרת מהחיים שלי, מהילדות שלי, מהלימודים מהחוגים והכל תמיד מלווה במוזיקה. שרתי כל הזמן, אפילו מול המראה. בוא נגיד שהלהקה הראשונה שהייתי בה הייתה כשהייתי בכיתה ה', וזה בערך הפעם הראשונה שעליתי על במה".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"אני פשוט אוהבת מוזיקה. אני אוהבת צלילים ומנגינות, אני אוהבת להקשיב לטקסטים אני אוהבת להעמיק. אני אוהבת שאתה שומע שיר ואתה מרגיש שהוא נוגע בך בנשמה. מוזיקה לדעתי זה דבר שמרחיב את הלב".

לא מזמן הוצאת את הסינגל "דרך לחזור", איך היתה העבודה עליו?

"זה שיר שהוא מאוד רגיש אצלי והוא מספר על תקופה לא פשוטה שעברתי. הייתי מש"קית ת"ש והיינו כמה בנות שצריכות כל הזמן לשמוע המון בעיות של אנשים והיינו מנסות לפתור אותם לפי החוקים של הצבא. זו הייתה גם ככה תקופה שהיא מאוד קשה וטעונה ואחת החברות הטובות שלי נלחמה במחלת הבולימיה והייתי במקום שנורא רציתי לעזור לה ולעשות כל מה שאני יכולה. כשכתבתי את השיר זה היה הרגע שהבנתי שזה לא משנה כמה אני וכל החברים והמשפחה ינסו לעזור לה - ברגע שהיא לא תמצא את הדרך לחזור, היא צריכה לעשות את זה בכוחות עצמה. העבודה עצמה על השיר היה תהליך של ריפוי מבחינתי".  

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"וואו. אם אני הייתי מתפרעת ממש אז החלום שלי זה לחמם את סיה בהופעה שלה בישראל. אבל אם אנחנו חוזרים מעט לקרקע, שזה דבר חשוב, אז בוא נגיד שזאפה זה אחד מהמקומות שאני הכי אוהבת להיות בהם ועדיין לא עמדתי שם על הבמה".

מי המודל לחיקוי שלך?

"קשה לי להגיד מי המודל לחיקוי. זה אנשים שאני מקבלת מהם השראה. אני מקבלת השראה מזמרות מאוד גדולות שיש להם קול מאוד גדול וגם מאנשים שעומדים בפשטות כזאת על הבמה והם אמייתים וחופשיים ונטולי מניירות וזה פשוט מדהים. סיה היא כזאת וגם אדל,מארינה מקסימיליאן , ריף כהן ושושנה דמרי".

איך את מגדירה את הסגנון המוזיקלי שלך?

"בארץ אנחנו בעצם שילוב של המון דברים, ובסופו של דבר המוזיקה שלנו היא גם כזאת. אז אני עושה פופ ואני עושה רוק ישראלי וגם מוזיקה אתנית שבאה מהבית".

 

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחרת?

"דודו טסה. לחבר בין מזרח למערב בצורה מושלמת, זה יהיה מדהים".

בקרוב תופיעי בפסטיבל יערות מנשה, ספרי לי מה הולך לקרות שם?

"זאת פעם ראשונה שאני נמצאת בפסטיבל ואני נורא מתרגשת, אני הולכת לעשות שם מופע אקוסטי בו אני מארחת את המפיק שלי מורן גמליאל, שבעצם יש ביננו חיבור מדהים ואת כל האלבום הזה יצרנו ביחד. אנחנו הרבה פעמים עומדים ביחד על הבמה אבל זאת הולכת להיות הפעם הראשונה שאני מארחת אותו ואנחנו נשיר ביחד אז אני נורא מתרגשת".

מה אפשר לאחל לך לסיום?

"שאני אחמם את סיה באוגוסט (צוחקת). כמובן שבריאות, מוזיקה טובה, אהבה והצלחה".

תגיות
תגובות