"רוצה לשמח בעזרת השירים שאני יוצר": הכירו את קריזמו. צילום מסך מיוטיוב

"רוצה לשמח בעזרת השירים שאני יוצר": הכירו את קריזמו

הוא משחרר להיטים בקצב מסחרר ושואף להגיע לרמות של כריס בראון ואמינם. הוא מגדיר את עצמו ראפר, אבל משלב בשירים שלו עוד המון סגנונות. אם איכשהו אתם עדיין לא מכירים אותו - זו ההזדמנות שלכם. הכירו את קריזמו

אתם אולי לא מכירים אותו אבל הוא יודע בדיוק מה אתם רוצים לשמוע. קריזמו הוא זמר ויוצר שנמצא בתחילת דרכו, שוחחנו איתו על החלומות, השאיפות, הדרך בה התחיל לאהוב מוזיקה ועל למה באמת קוראים לו קריזמו?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?

"זה התחיל בגיל 12, בכיתה ו', כששמעתי לראשונה עם אח שלי הגדול את הראפרים טופאק וביגי ומשם התחיל איזשהו ניצוץ ואהבה להיפ הופ. אחרי שאהבתי את החומרים התחלתי לכתוב, ליצור ולעשות. הניצוץ הזה היה די שקט וטרי אבל לקראת בר המצווה ראיתי שזה מה שאני רוצה לעשות. הקלטתי את השיר הראשון שלי עם חבר בגיל 13, התחלתי להתחבר לכל התחום, עוד לא ידעתי איך זה לעבוד עם כל הדברים האלה אבל למדתי שזה מה שאני רוצה לעשות כל החיים".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"העובדה שאני יכול להביא לידי ביטוי את מה שאני מרגיש, את החוויות שאני חווה ואת כל הרגעים. לפעמים יש שירים שהם מלאי תוכן ברמה של סיפור. במוזיקה אתה יכול לקחת משהו לעולם שלך ואתה יכול ליצור פנטזיה או סיפור שלא קרה ובתור אמן אתה יכול לגרום לזה להישמע כל כך אמיתי. מה שמעניין אותי זה לגרום לבן אדם אחר לחייך, לשמוח ולהיות מאושר דרך הדברים שאני יוצר".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "עוקף קריות", איך היתה העבודה עליו?

"השיר "עוקף קריות" זה שיר שנכתב והולחן מלפני המון זמן. זה שיר שקיים כבר חצי שנה ובשנייה האחרונה החלטתי להוציא אותו. בסופו של דבר זאת הרגשה פנימית, גם במהלך שאני מדבר איתך יש לי עוד שני שירים שאני ממש רוצה להוציא אבל כרגע זה משהו שאני מעדיף לחכות איתו. אני כותב ומלחין את כל החומרים שלי לבד וזה הכי כיף בעולם".

 

מאיפה אתה שואב את ההשראה לשירים? איך בעצם נראה התהליך של כתיבת שיר אצלך?

"זה לפעמים יכול להתחיל מאיזשהי מנגינה, זה יכול להתחיל מזה שאני מלווה את עצמי עם כמה אקורדים על הפסנתר או על הגיטרה וזה יכול גם להיות ההפך, להתחיל ממילים ואז להתחיל לחבר ולמצוא לזה מנגינה. רוב הפעמים זה בדרך כלל שאני מנגן. יש לי חברים לעשייה שתמיד עוזרים".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"השאיפה הכי גדולה זה בחו"ל על הבמות הכי גדולות, אבל קודם כל נתחיל על הבמות הגדולות פה בארץ. השאיפות שלי הן הכי גדולות שיש אבל כרגע אני ריאלי ואני עושה את זה בגבולות ישראל".

 

מי המודל לחיקוי שלך?

"אמינם וכריס בראון, אני שואב את ההשראה מחוץ לארץ, אני מקבל השראה מכל שיר שלהם. הם נותנים לי השראה, אני יושב מקשיב על מה הם שרים ולפעמים סיפור אחד שלהם יכול להפוך אצלי למשהו אחר וזה מדהים בעיניי".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"אני עושה פופ-היפ הופ בעיקר. אני נוטה יותר לכיוון הפופ אבל לפעמים הבתים יכולים להיות יותר ראפ. בשיר "על החוף" יש קטע שלקחתי אותו ועשיתי אותו הכי ראפ שיש וכל שאר הבתים זה עם לחן. בסופו של דבר, אני משלב המון סגנונות בשירים שלי".

 

אם יש לך שיר שאתה אוהב, אבל אתה יודע שהקהל פחות יתחבר אליו - תשחרר אותו בכל זאת?

"ברור. קודם כל אני עושה את המוזיקה שלי בשביל עצמי. זה נכון שאני רוצה שיבואו כמה שיותר אוזניים להקשיב אבל אם אני לא מאמין בזה ואני אעשה משהוא רק בשביל לרצות מישהו אחר, אז אני לא מביא את עצמי לידי ביטוי, הרי לפני כל שיר שיוצא אתה לא יודע להחליט שהוא היה הלהיט הבא של המדינה. כשמדובר בשירים אני מקשיב גם לסביבה אבל בעיקר אני עובד עם התחושות הפנימיות ועם אינטואיציה".

למה החלטת לקרא לעצמך "קריזמו"?

לכל זמר וגם ראפר יש איזשהו שם במה ואני התלבטתי בין כל מיני שמות. חבר בא אליי ואמר לי שיש לי את הפאשן ושאני סוחף אחריי אנשים, אז החלטנו על השם קריזמו. השם הזה מבטא את מי שאני, אם זה כשאני מדבר, כשאני עולה לבמה זה נהיה אחרת . קריזמו זה בן אדם שמוביל, שהמושכות אצלו והוא מחליט מה לעשות. לא משנה איפה אני מופיע, ברגע שאני שר את השירים שלי ויש לי קהל, לא משנה הכמות - אני מתרגש. הכול בא לידי ביטוי בשירה וככה אני סוחף את הקהל".

 

אתה חושב שאתה מביא משהו חדש למוזיקה?

"מבחינת שירה אני יכול להביע כל סגנון בצורה מדויקת. קשה לי לכתוב לאנשים אחרים כי אני מרגיש שכל מילה שאני שר - אני באמת התכוונתי אליה כשכתבתי אותה. בשירים שלי אני מביא המון סיטואציות ודברים מהחיים שהם לא דווקא שלי. לא בכל שיר שלי יש סיטואציה שהיא אחד על אחד. אני עושה הכל לבד - את המילים, הלחן, את השירה ואת ההקלטות, המון אנשים מעריכים את זה ואני הכי מעריך את זה בעולם".

תגיות
תגובות