"לא מחפש מודל לחיקוי": הכירו את יהונתן באשר. צילום: אילן סימן טוב

"לא מחפש מודל לחיקוי": הכירו את יהונתן באשר

הוא בן 27, מושביק, ומתכנן לכבוש את הלב שלכם עם אלבום בכורה עליו הוא עובד בימים אלה. אחרי שסינגל הבכורה שלו "בואי" זכה להצלחה, תפסנו את המוזיקאי יהונתן באשר לראיון - בואו להכיר אותו

יהונתן באשר, בן 27 ממושב ליד ים המלח. מעיד על עצמו כי כבר מגיל 13 הוא כותב ומתעסק במוזיקה, וזו למעשה היתה התעסוקה שלו בתור נער במושב וטוען כי תמיד היה ידוע לו שמוזיקה היא הכיוון עבורו. בימים אלה הוא עובד על אלבום ראשון, אשר ממנו כבר שחרר את הסינגל "בואי". זה הזמן שלכם להכיר אותו מקרוב.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מאיזה גיל הבנת שמוזיקה היא הדבר שבו אתה רוצה לעסוק בחיים?

"אני תמיד מנסה לחשוב על זה, ואני חושב שמאז ומתמיד לא ראיתי את עצמי עושה משהו אחר. מגיל צעיר מאוד אתה אומר לעצמך אולי זה ישתנה, אבל לא. וגם מהבית היה המון פרגון ותמיכה, אז המשכתי עם זה הלאה".

השיר "בואי" הוא הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה, למה בחרת להוציא אותו ראשון?

"אני חושב שהוא השיר הכי נכון לשחרר כשיר ראשון שממנו יכירו אותי, זו הייתה התחושת בטן שלי, ושל שאר האנשים שאיתם עבדתי, שזה הסינגל הראשון שצריך לצאת איתו לאויר העולם. עבדתי עליו עם בנצי גפני וזו היתה עבודה מדהימה. מעבר לזה שנהניתי, למדתי ממנו המון על הגשה. נורא חשוב לי כל הזמן ללמוד".

 

בימים אלו אתה עובד על אלבום הבכורה שלך, ספר לי קצת על העבודה עליו.

"עבודה מלמדת וטובה, במהלך המסע הזה הקפתי את עצמי באנשים נורא מוכשרים, שעבדו על זה מהנשמה, ולא מיהרו לסיים עם זה אלא נתנו להכל לקרות בזמן שלו ואני כבר מאוד מחכה שהוא ייצא וכולם יוכלו ליהנות ממנו".

מי המודל לחיקוי שלך?

"חשבתי על זה המון בזמן האחרון, ואני חושב שזה לא מודל לחיקוי אלא כל האומנים שהקשבתי להם, וגם היום כשאני מקשיב להם כמו עידן רייכל, ברי סחרוף, יהודה פוליקר. הם אמנים שאני סופג מהם המון, במודע ולא במודע, ומה שבעצם נוצר זה כמו ילד קטן שסופג השראה מכולם. אנחנו לא מחפשים מודל לחיקוי, אנחנו פשוט סופגים השראה".

© צילום: אילן סימן טוב

אם היית יכול לבחור כל אמן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר?

"תמיד רציתי לעשות משהו עם עידן רייכל, ואני מאוד מקווה שזה עוד יקרה. אני חושב שהוא אמן מאוד מוכשר, אני מאוד אוהב את הדרך שהוא עשה. כל דבר שהוא הוציא היה ברמה נורא גבוהה, ומעבר להכל עבודה איתו תהיה כבוד גדול עבורי".

מאיפה אתה שואב את ההשראה לכתיבת שירים ולחנים?

אני כותב כי אני מתייחס לזה בתור עבודה, אני לא מאמין במוזה. ברור שיש תקופות שקל לכתוב בהן או תקופות שפחות, אבל צריך לכתוב אז יושבים וכותבים. אני מאמין שאם אני אכתוב עשרה שירים אחד מהם בטוח יהיה מספיק טוב. בגלל שאני עובד כמעט שנתיים על האלבום אני שם לב לתהליך שאני עובר - השירים הראשונים שלי הם טיפה שונים מהשירים האחרונים שיצא לי להקליט. ההשראה מגיעה מכל מקום אפשרי, ממערכות יחסים, חלק מהשירים הם תוצר של השיעורים שלי עם עלמה זוהר, שפתחה לי את הראש, ולמדתי ממנה המון, וזה חשוב מאוד בעיניי".

© צילום: אילן סימן טוב

מה אתה מכין לנו להמשך?

"יש עוד שני סינגלים שאמורים לצאת בהמשך, והאלבום החדש בחודשים הקרובים. אנחנו עובדים עובדים על הופעה והמטרה היא להופיע כמה שיותר, ולהגיע לכמה שיותר אנשים. מבחינתי ההצלחה מתבטאת בדברים הקטנים, שמישהו יבוא ויגיד לי כמה שהוא התרגש מהשיר שלי, זה ממלא אותי".

תגובות