גבריאל פוטזניק: "אני רוצה שאנשים יוכלו להתחבר לעצמם דרך המוזיקה שלי". צילום: דביר גיחז

גבריאל פוטזניק: "אני רוצה שאנשים יוכלו להתחבר לעצמם דרך המוזיקה שלי"

חלקכם זוכרים אותו בתור מתמודד בתוכנית הכישרונות "אקס פקטור", אבל גבריאל הוא ללא ספק הרבה מעבר לזה, אז כדאי שתתחילו לשנן את השם שלו, כי אתם הולכים עוד לשמוע אותו הרבה בשנה הקרובה

בדרכו לאלבום בכורה, דרך סינגלים מקוריים וקליפ חדש ומושקע במיוחד, הגיע הזמן שתכירו את גבריאל פוטזניק, שאתם כנראה זוכרים בתור מתמודד ב"אקס פקטור", כי הוא ללא ספק הדבר הבא במוזיקה הישראלית. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

מה הדבר שמושך אותך דווקא לעולם המוזיקה?

"זה לא שבשלב כלשהו בחיים החלטתי שאני רוצה לעשות מוזיקה, זה פשוט היה מובן מאליו. המוזיקה מילדות תמיד הייתה שם, תמיד היה פסנתר בבית, וזה תמיד היה חלק מהזהות שלי. אני לא חושב שיש משהו שבהכרח משך אותי לשם, זה פשוט תמיד היה קיים. אני חושב שכשלמדתי באקדמיה למוזיקה אז התחלתי לגלות את עצמי בתור אמן ובתור זמר והתהליך שעברתי שם הוא זה שדרבן אותי להמשיך עם זה הלאה ובאמת לרצות לחיות מזה ולא רק לעשות את זה בשביל הכיף שלי".

את דרכך בתעשיית המוזיקה התחלת בתוכנית הכישרונות "אקס פקטור", למה החלטת להתחיל את דרכך דווקא שם?

"אני לא חושב שהדרך שלי התחילה שם, אני חושב שהחשיפה הראשונית הייתה דרך התוכנית הזו. זה סיקרן אותי ועניין אותי להיות בפלטפורמה הזו, ואני לא מתחרט שהלכתי על זה".

אתה מרגיש שהדרך שלך בתוכנית תרמה לך ביצירת מוזיקה?

"אני לא חושב שעברתי שם תהליך לימוד, אבל אני כן חושב שעצם זה שאתה מגיע למקום כלשהו שאתה יודע שהוא מקום שבו אתה מקבל חשיפה אמתית מדרבנת אותך לנסות יותר ולהזיז את העניינים מבחינת להוציא שירים ואלבום. אתה בתחושה שבגלל התוכנית אתה חייב קצת להזדרז ולנסות להיות יותר ממוקד כדי לגרום לזה להיות מהר יותר. אני אבל אני חושב שבסופו של דבר הדברים קורים בזמן שלהם, זה לא תלוי תוכנית".

היום אתה מוציא סינגל חדש, "אין יותר בינתיים", איך הייתה העבודה עליו ועל הקליפ שלו?

"השיר האחרון ששרתי באקס פקטור היה "רומי" של שלומי שבת ודווקא אחרי שהביצוע הזה שודר, פנה אליי הכותב של השיר, טל רביב, שכתב בין היתר את "דבש הכל דבש" ו"זיקוקים", שהוא בן אדם שעשה דברים בתחום הזה שפנה אליי כתוצאה מהחשיפה בתוכנית ומאוד רצה שנעשה משהו ביחד, שאלחין שיר שלו. אני בכלל לא ידעתי מי זה בהתחלה, הייתי בתקופה אחרי התוכנית שהיו כל כך הרבה פניות שלא יחסתי לזה תשומת לב, ואחרי שהזמן קצת עבר והדברים קצת שקעו נוצר שיתוף פעולה איתו. אם שיר נותן לי השראה אז ישר עולה לי מנגינה בראש, וזה מה שקרה עם השיר הזה. והקליפ זה בכלל משהו מדהים, בתוך כל התהליך הזה של יצירת האלבום שיש בו המון הוצאות, לא היה לי כסף לקליפ ובמיוחד לא לקליפ כל כך מושקע, ופשוט טל רביב לקח את זה על עצמו והצליח להביא את כל בחירי עולם הפרסום שיבואו ויפיקו את הקליפ הזה, ואני יכול להגיד לך שזאת אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי בחיים שלי, זו גם סגירת מעגל יפה כזו, מצד אחד אני עוד מתמודד שהיה בעוד תוכנית ראליטי, אבל בסוף הרווחתי מזה משהו, אז אני בעננים".

 

אם היית יכול ליצור שיר ביחד עם אמן אחד לבחירתך, במי היית בוחר ולמה?

"הייתי הולך לאמנים שכותבים בצורה קצת פחות תבניתית משלי, כי אני כותב בצורה מאוד תבניתית. הייתי שמח לשתף פעולה למשל עם אריק ברמן או שלומי שבן".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"אין מקום מסוים. פשוט נורא בא לי להיות בהופעה שלי שיכולה להכיל כמות אנשים כמו בקיסריה ופשוט לשמוע את כל הקהל שר מילים של שירים שלי, אם זה יקרה זה יהיה חלום שמתגשם. כי זה מה שאני רוצה, שאנשים יוכלו להתחבר לעצמם דרך המוזיקה שלי, זה גם אחד מהדברים שמושכים אותי למוזיקה".

© צילום: דביר גיחז

לפני מספר שבועות הוצאת את השיר "חבל הצלה" ובסוף הפזמון כתבת ש"כל מה שחלם מתממש לו בדמיון", אתה מאמין שאת חלק מהחלומות שלך הצלחת להגשים גם מעבר לדמיון? או שאתה עדיין בדרך להגשמתם?

"אני חושב שעצם זה שאני בתהליך של הוצאת אלבום זה בשבילי החותמת לכך שזה לא נשאר בדמיון. אבל ב"חבל הצלה" אני מאוד התחברתי למקום הזה שלפעמים פחדים פשוט משתקים אותך ולפעמים זה חזק ממך, ממש בא לך שהחיים שלך יראו בצורה מסוימת אבל אתה מרגיש שאתה לא מוצא את הדרך לעשות את זה. אבל אני יכול להגיד לך בוודאות שהיום, במיוחד עם הסביבה התומכת שיש לי, אני לגמרי מגשים את החלום".

 

איפה אתה רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

"אני רוצה עוד כמה שנים להגיע למצב שיש לי את הקהל שלי, להגיע למצב שהצלחתי לבנות קהל שהולך איתי ומתחבר אליי ומגיע להופעות".

גבריאל מופיע ב20.2 בקפה ביאליק בתל אביב, ב27.2 בסלואו משה י"ם וב26.4 בבית אבי-חי י"ם, אתם יותר ממוזמנים ללכת ולהנות מהופעתיו!

תגובות