בלי שטויות: הכירו את חן צימרמן ונוי אייזן. צילום מסך מהקליפ

בלי שטויות: הכירו את חן צימרמן ונוי אייזן

כוכבי הרשת, חן צימרמן ונוי אייזן, הוציאו לפני מספר ימים סינגל בכורה בשם "הכל שטויות". תפסנו אותם לשיחה על הקריירה המתפתחת כצמד רשמי בעולם המוזיקה של דור היוטיוב

למי שעדיין לא שמע, חן צימרמן ונוי אייזן הם צמד שפועל ברשתות החברתיות כבר מעל שנה. לפני כמה ימים הוציאו את סינגל הבכורה הרשמי שלהם שמסתמן כאחד מלהיטי הקיץ. חן נמצא בוהרכב ה"ווקה פיפל" כבר מעל שמונה שנים ונוי היא אחותו של אחד מחברי הצמד "אינפקטד מאשרום" שמצליח מאוד בחו"ל. שניהם התחילו את מסע הפרסום שלהם המסיבי בתכנית ריאליטי ושניהם גדלו בבית מוזיקלי שטיפח אצלם את הכישורים. למה לדעתם התמדה זה הדבר הכי חשוב ומה הם עוד מתכננים להמשך?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלתם לעסוק במוזיקה? 
חן: "אני התחלתי לעסוק במוזיקה בגיל חמש. אח שלי היה זה שחשף אותי לראשונה למוזיקה ולמה שאני עושה היום".
נוי: "אני גדלתי בבית מוזיקלי, שני האחים הגדולים שלי גם עוסקים במוזיקה. היה לי אולפן הקלטות בתוך הבית ככה שנחשפתי מאוד מהר לעולם הזה: כתיבה, הלחנה, הפקות ועוד מגיל שבע בערך. בגיל עשר מצאתי את עצמי כבר מופיעה במועדונים בהרכב KYD עם אח שלי ומשם הבנתי שאני אוהבת לשיר. התחלתי ללמוד פיתוח קול ואז הגיע דה וויס והמון פרויקטים ואפשרויות".

כפי שהזכרת, את התפרסמת דרך "דה וויס" וחן התפרסם לראשונה דרך כוכב נולד. איך הייתה לכם החוויה של הפריצה דרך הריאליטי?
נוי: "זו חוויה מאוד אינטנסיבית שלא פשוט לעבור אותה. צריך לקחת את זה בצורה חיוביות וכעוד דרך. אם הופכים את זה למשהו מאוד מוגזם ומתחילים לנתח את המחשבות ואת ההתרגשות, אז אפשר לאבד את זה. אני יכולה לתת דוגמה כחוויה אישית שלי שכל הזמן הייתי מבולבלת בגלל הגבול שבין הפריים טיים לבין להיות אני בחיים שלי, בבית שלי. לא תפסתי אחרי הערבים שהצטלמנו לתכניות שמחר אני לומדת בבוקר. זו טלטלה נפשית אבל חוויה מטורפת שפותחת מלא דלתות וקשרים עם המון אנשים. את רוב החברים המוזיקאים שלי מהמרכז הכרתי דרך התכנית".

 

חן: "ההתחלה הראשונה שלי בריאליטי הייתה לפני עשר שנים או יותר. זו חוויה שבתור ילד גרמה לי לחשוב שאני כוכב גדול. כשאתה גדל אתה מבין שזה לא עובד ככה, שאתה צריך לעבוד מאוד קשה. אתה מבין שכשאתה נמצא בריאליטי אתה חייב כל הזמן להמשיך ליצור ולעבוד. את האודישן האחרון שהיה לי ולנוי בכוכב הבא עשינו שידענו מה אנחנו רוצים ואיך עובד העולם הזה. ידענו לקחת את זה בפרופורציות".

לפני כשבוע הוצאתם את הסיגנל שלכם "הכל שטויות". איך הייתה העבודה עליו?
נוי: "אני וחן עובדים בשיטה של לכתוב מהיד לפה. אנחנו יושבים באוטו, בדרך לאנשהו, חן עושה איזה ביטבוקס אני מתחילה לאלתר ואנחנו מקליטים. אנחנו יכולה ללכת לים, להרגיש שקר לי ברגלים ולכתוב על זה שיר. מהדברים הכי שטותיים אנחנו מצליחים ליצור. ככה גם נוצר הסינגל הראשון. כתבנו אותו כשישבנו בבית קפה. בכלל ישבנו בשביל למצוא רעיונות לסרטונים שאנחנו עושים לשבוע הבא ופתאום עלה לנו הרעיון ויצא לנו משהו.

עשו שטויות ברשת וצמחו. אינסטגרם
 

העלנו חלק מהשיר לאינטרנט ואמרנו שאם יהיו לסרטון 4,000 לייקים אנחנו ניכנס לאולפן ונקליט אותו. קיבלנו מעל 10,000 לייקים, הודעות של ילדים על מתי השיר כבר יצא, ואפילו סרטונים שהם כבר שרים את השיר. אני וחן כבר המון שנים בעולם המוזיקה והסכמנו על זה שבחיים לא קיבלנו כמות כזו של אהבה ופידבקים חיוביים על משהו מקורי שאנחנו עשינו. מיד נכנסנו לאולפן, הקלטנו, צילמנו קליפ, והכל לבד. משטות הכי קטנה יצא הדבר שאני וחן הכי גאים בו ואנחנו לגמרי נמשיך עם זה עד הסוף".

אחרי פתיחת דרך בנפרד, איך העבודה כצמד?
חן: "השיתוף פעולה בנינו הוא מלא. אין פה אחד שיותר דומיננטי".
נוי: "ההלחנה והכתיבה היא מאה אחוז שלנו ביחד. כל אחד זורק משהו, נכנסים לאולפן ומקליטים. מעבר לזה יש עוד המון דברים במותג שבונים אותו שאנשים לא יודעים עליהם וזה המון עבודה: המיתוג הנכון, גרפיקות, צילומים, קליפ, ראיונות וכמובן ליצור תוכן חדש. יש עוד המון עבודה מסביב ואת זה אנחנו כן מחלקים בנינו, כל אחד ומה שהוא יותר טוב בו".

 

נשמע ששיר אחד דורש עבודה קשה.

נוי: "לא רק על השיר אלא על המותג בכללי. יש לנו המון חברים אומנים ומוזיקאים שמדברים על כמה שזו עבודה אינטנסיבית וכמה שהתמדה זה עניין חשוב. אין לזה סוף, אתה יכול לעבוד מפה ועד מחר. יש כאלה שעושים את זה לבד, יש כאלה שנעזרים בצוות אבל בסך הכל זה משהו שאתה לגמרי יוצר מעצמך, מהבטן שלך, וברגע שזה יוצא החוצה לעולם ואתה מקבל פידבקים חיוביים, זה הדבר הכי מרגש שיכול להיות. זה כל כך לא מובן לנו מאליו שמרעיון שיצא לנו ב'פוקס' הגענו למצב הזה של סינגל בחוץ. יש המון פעמים שחן שואל אותי אם אני באמת קולטת שהסרטון הזה גרם לנו להוציא סינגל ביחד. אחרי שלושה חודשים של עבודה הסינגל בחוץ ואתה רק מחפש להמשיך ולעבור לשלב הבא".

איך נוצר הצמד הזה בכלל?
חן: "היה שלב שהייתי בווקה פיפל ורציתי משהו משלי. לא להיות יותר בלבן ולצאת מאיזור הנוחות. החלטתי שאני רוצה משהו משלי והתחלתי לחשוב איך אני הופך את הביטבוקס למשהו יותר עדכני שמושך את תשומת הלב. הסרטון הראשון שעשיתי היה כשנסעתי באוטו והשתמשתי בצפצוף של האוטו שלא שמים חגורה. התחלתי לעשות על זה ביטבוקס וצילמתי את זה והעלתי. היה סביב זה טירוף וזה נהפך לויראלי והגיע לחצי מיליון צפיות. אחרי עוד כמה סרטונים כאלו החלטתי שאני רוצה לשתף פעולה עם זמרת. שלחתי לה הודעה בפייסבוק וקבענו להיפגש. אחרי נפגשנו נסענו ביחד אמא של נוי התקשרה אליה. אמרתי לה לא לענות ואילתרנו על זה. מאז הכל היסטוריה. קיבלנו ביחד הרבה יותר צפיות ממה שכל אחד קיבל בנפרד לפני שהתאחדנו".

© יחסי ציבור

כיום בארץ צמדים בעולם המוזיקה זה דבר נפוץ. יש צמד שהייתם רוצים לשתף איתו פעולה?
נוי: "אני חושבת שאנחנו כבר משתפים פעולה. ב'הכל שטויות', קטריקס עזר לנו לכתוב את המילים. כולם חברים של כולם וכולם מפרגנים לצמדים האחרים. אנחנו אוהבים לשמוע ולשתף פעולה עם צמדים מצליחים אחרים בארץ והשיתוף פעולה עם קטריקס הוא אחד מהדוגמאות בשטח. אני באמת חושבת שכל אחד מביא את עצמו בצורה אחרת ונפרדת מכל אמן אחר שקיים וזה היופי בגיוון של המוזיקה".

© אינסטגרם


חן: "גם אני מאוד בעד לחדש ולבלוט בדרך שלנו. אמנם לא המצאתי את הגלגל בהקשר של הביטבוקס אבל אני כן אוהב לקחת אותו למקומות שהם טיפה יותר חדשים ושעוד לא שמעו. גם בסינגל הבא, שכבר התחלנו לעבוד עליו, אנחנו משתדלים להביא משהו חדש שהוא אחר".

מה המקום הכי מטורף שהייתם רוצים להופיע בו?
חן: "את האמת, כל במה שאנחנו נהייה בה מבחינתי זה מדהים. ולהגיע לבמה גדולה בכל מקום זה כבוד וכיף. קהילות יהודיות, במות ביום העצמאות ועוד".

נוי: "מזה אנחנו ניזונים, מלהיות על במה. זה המקום הכי כיף אצלנו בעבודה לפי דעתי".

screenshot_6_1
"אתה יכול לעבוד מפה ועד מחר" © צילום מסך מיוטיוב

יש משהו שהייתם מאחלים לעצמכם להמשך?
חן: "שנמשיך ליצור ושהחיבור בנינו ימשיך להיות טוב. שנביא מוזיקה טובה והכיף הגדול הזה שהקהל מביא זה מה שלפי דעתי ישמור על העבודה שלנו על היצירה שלנו. זה קלישאתי אבל נכון שאומרים שרק שמרגישים את הפידבק של הקהל זה נותן כוח להמשיך".

לסיום, יש משהו שהייתם רוצים לאחל או למסור לכל הילדים בבית שעושים מוזיקה?
נוי: "אני יכולה להגיד שהייתה חסרה לי התמדה. ללמוד כלי נגינה, ללמוד פיתוח קול. מן משמעת עצמית כזו שרק ככה מגיעים למה שרוצים. אם הייתי יכולה לחזור אחורה הייתי משנה הרבה דברים בתהליך. אני בלב שלם ממליצה על זה. אם אתם אוהבים את זה אל תוותרו".

© אינסטגרם


חן: "זה נכון גם לגבי כל דבר בחיים ולא רק למוזיקה. רתה חייב להתמיד במה שאתה עושה יום יום. לפעמים יש נפילות שאולי גורמות למשברים. עולם המוזיקה בארץ הוא עולם מאוד קשה. אין פה תמיכה מטורפת מצד המדינה. מדינה קטנה ומלא אנשים שרוצים להתפרסם ולהצליח ובגלל זה ההתמדה חשובה. תלכו עם הלב שלכם ואל תקשיבו לאף אחד. תעשו את המוזיקה שאתם אוהבים בלי לנסות להיות אהובים על אף אחד והכי חשוב, תמיד תנסו לחדש. אמרתי גם לנוי שהתחלנו את הצמד שיכול להיות שיהיה לנו קצת קשה בהתחלה ולא כולם נהיים מצליחים ישר אחרי סינגל ראשון. זאת עבודה קשה אבל משתלמת".

תגובות