הכירו את: "אני רק רוצה שאנשים יכירו את השירים". צילום: עדי אלכסנדר

הכירו את: "אני רק רוצה שאנשים יכירו את השירים"

הכירו את יאיר לוי, זמר צעיר בתחילת דרכו שבמהלך הקריירה שלו כבר הספיק להוציא אלבום וקליפ עם דין מירושניקוב. תפסנו אותו לשיחה על הכל

יאיר לוי ששירת ביחד עם דין מירושניקוב השחקן המוכר בשייטת 13, הוא לא רק "החבר של" וההוא שדין השתתף בקליפ המוזיקלי שלו. לוי בדרכו לאלבומו השני רוצה שיכירו את השירים שלו גם בלי קיסריה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?
"תמיד אהבתי מוזיקה. בגיל 15 קיבלתי מתנה ליום הולדת גיטרה מההורים שלי והיא שכבה בצד משהו כמו חצי שנה, אמרתי לעצמי מה 'אני קשור לדבר הזה' ויום אחד פשוט קרה שהרמתי אותה, פתחתי לימוד גיטרה באינטרנט ושבוע אחרי זה התחלתי לכתוב שירים"

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"אני חושב שזה פשוט חלק מהחיים שלי, כמו שאני אוכל ושותה ועושה כל דבר אחר אני פשוט צריך לכתוב שירים ולנגן ולשיר. זה פשוט לא עזב אותי אף פעם".

אתה חושב שהשירות הצבאי שלך השפיע על המוזיקה שלך?
"בטח, כי בסופו של דבר השירים שאני כותב זה שירים שאני כותב על החיים והרבה מאוד מהיצירות שלי נכתבו על השירות או בעקבות דברים שחוויתי בשירות וזה בעצם החיים שלי. הייתי 8 שנים בשייטת וזה הפך להיות משהו שממש עיצב לי את האופי שלי. והאלבום הראשון, שיצא לא מזמן שנקרא 'שוב לנשום' על שם השיר שנכתב על זה שמשהו כמו שבוע וחצי אחרי צוק איתן מצאתי את עצמי בהימלאיה מטפס לכיוון האוורסט והניגוד המטורף הזה הוא מה שברם לי לכתוב את השיר. בעצם רוב השירים מתוך האלבום שמדברים גם על הצבא, מדברים גם על הניגוד הזה של השחרור".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "נסחף אלייך", איך הייתה העבודה עליו?
"האמת זה השיר שהיה לי הכי כיף לעשות אותו, מכל השירים שהוצאתי עד עכשיו, כי זה השיר שייצרתי הכי מהר. יום אחד התיישבתי בחדר הקטן בבית שלי הלחנתי את השיר וכתבתי אותו בשתי דקות. פגשתי את 'ספנסרוסו' שהם זוג מפיקים אדירים וגם תוך שנייה גם הבנו מה צריך להיות וזה קרה מאוד מהר. גם הקליפ זו הייתה חוויה מדהימה. פשוט טיילנו אני ודין מירושניקוב שהוא חבר טוב שלי משייטת 13. כל הקליפ עשינו כיף והצלמים פשוט צילמו את זה".

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"לא אכפת לי המקום אני רק רוצה שאנשים יכירו את השירים שלי, בהופעה האחרונה שהופעתי באוזן בר אז פשוט כל הקהל שר איתי את כל השירים וזה היה מדהים. בתכלס לא מושך אותי לבוא ולהגיד קיסריה, אני רוצה לראות את האנשים שרים איתי ונהנים בלי קשר לגודל האולם ומקום ההופעה".

מי המודל לחיקוי שלך?
"מבחינת אומנים אני ממש אוהב את אביתר בנאי וגם את מאיר בנאי, אני מבצע המון קאברים שלהם בהופעות. משום מה אני פשוט מאמין להם, בלי קשר לסגנון מוזיקלי או דברים כאלה פשוט ברגע שאביתר בנאי פותח את הפה אני מאמין לכל מה שהוא אומר מוזיקלית".

"לא עוצר את עצמי" © צילום מסך מיוטיוב

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?
"אני מאמין שאני עושה פולק ישראלי, פולק-פופ, האמת זה מאוד משתנה כי באלבום שלי יש שירים שהם ממש רוק ויש שירים שהם פולק ויש שירים שיש בהם נגיעות של טיפה אתניות ועוד כאלה. אז זה מאוד משתנה ובסך הכל העולם משתנה ואין לך להקות שמנגנות רק בגיטרות חשמליות או עושה רק סוג מוזיקה אחד זה הכל התחבר. אני לא עוצר את עצמי ומגדיר אותי בסגנון אחד".

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?
"האמת שעשיתי דואט עם ארקדי דוכין באלבום שלי. אבל אם לחשוב על עוד אחד, אז אולי אביתר בנאי כמו שאמרתי מקודם, הייתי רק רוצה לעבוד איתו ולראות איך הוא יוצר את הדברים, כי משהו שם בעבודה שלו היא נכונה ואמיתית".

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?
"אני מקווה שבראיון, לפרוגי, מדברים על ההופעה הבאה והשיר הבא".

"עשינו כיף והצלמים פשוט צילמו את זה" © צילום מסך מיוטיוב
תגובות