הכירו את: רועי ידיד מכוון לקהל חדש. צילום: אילן סימן טוב

הכירו את: רועי ידיד מכוון לקהל חדש

הכירו את רועי ידיד, אדם דתי ושליו המקרין אהבה ורוגע כלפי חוץ. תפסנו אותו לראיון בו הוא מספר לנו איך הכל התחיל, מה המסר שלו, ומה הקשר המיוחד עם חנן בן ארי וישי ריבו?

יתכן והשם רועי ידיד לא אומר לכם כלום עדיין, אבל בחברה הדתית הוא בהחלט שם גדול. הוא סולן של להקת חתונות חסידית כ-10 שנים, הוציא שני אלבומים ועובד על השלישי שבדרך. לאחרונה הוציא סינגל נוסף מתוך אלבומו השלישי שנקרא "הגיע הזמן". לכבוד כך, תפסנו אותו לראיון על הקריירה, על הקשרים ועל האלבום שבדרך.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 
מתי התחלת לעסוק במוזיקה?
"התחלתי בגיל 16, הכל התחיל מתשוקה שהייתה קיימת בי כל הזמן, בהתחלה בצורה חובבנית ולאט לאט הפך להיות מקצועי. ההופעה הראשונה שלי הייתה כשהזמינו אותי לשיר בבר מצווה של אנשים שאני לא מכיר ומשם זה התגלגל לעוד אירוע ועוד אחד". מוסיף, "בצבא התגייסתי ללהקת הרבנות הצבאית, שם הייתי הסולן,ולאחר מכן המפקד שם. משם והלאה התחלתי להתמקצע בתחום, התחלתי להוציא חומרים מקוריים ואלבומים. האלבום הראשון יצא לפני עשר שנים שהיה מיועד לציבור הדתי בלבד והוא מאוד הצליח. השמיעו אותו בתחנות רדיו דתיות והוא מכר עשרות אלפי עותקים".

 


הסינגל שלך "הגיע הזמן" יצא לאחרונה, איך הייתה לך העבודה עליו?
"את השיר הזה כתבתי יחד עם שי ריבו, ישבנו בבית בצורה כזו שהשלמנו את המילים אחד של השני. אני מכיר אותו מאז שהוא היה בן 14 ושמע בבית שלו את השירים שלי. הוא הגיע אליי אז ואמר לי שיש לו שירים שהוא כותב עם מילים ולחן ומאוד סיקרן אותי לשמוע. לשיר הזה אני קורא 'שיר מחאה עם חיוך'. הוא לא בא לשבור את השולחן או לדפוק עליו, אלא בא לשנות ממקום חיובי ומחייך וזה מה שאהבתי בשיר. התגובות עליו היו נהדרות וזה נותן המון כוח להמשיך ולעבוד".

והאלבום החדש פחות מכוון לקהל הדתי? 
"לפני שש שנים הוצאתי את האלבום השני שכבר לא היה מיועד רק לקהל הדתי. יצרתי קשר עם מפיק והוחלט שחלק מהשירים יהיו דתיים וחלקם באמת יפנו לציבור הרחב. בעקבות האלבום השני שפנה לציבור גדול יותר, התחלתי להופיע בהיכלי תרבות וכדומה. זה היה מפחיד, מרגש, מאתגר ומספק כמובן. ומאז אספתי חומרים ומשאבים לקראת האלבום השלישי שמכוון הפעם כולו לכל הקהלים. בו אני משתף פעולה עם ישי ריבו, חנן בן ארי ויהודה סעדו כך שהוא הולך להיות מאוד מיוחד".

רועי ידיד
רועי ידיד © אילן סימן טוב

האם אתה מרגיש שהעבודה שלך בלהקה שונה מהעבודה שלך בקריירת הסולו?
"כן, כמו שאמרת, יש לי שני כובעים. אחד כסולן להקה, ואחד כאמן בפני עצמו עם שירים מקוריים. הסוג של ההופעות הוא שונה לגמרי, באירועים עם הלהקה אני בא על תקן לשמח. לעומת זאת, בהופעות שלי מזמינים אותי בתור 'רועי ידיד' ורוצים לשמוע יצירה מקורית שלי וזה שונה לחלוטין. למרות זאת, בשני המקרים אני נהנה באופן שווה".

האם אתה חושש מסטיגמות בגלל העובדה שאתה אדם דתי?
"האמת שהיום המוכנות לקבל אמנים דתיים היא גדולה יותר, בשנים האחרונות יש פתיחות מדהימה ורצון לקבל כל זמר לא משנה מאיזה מגזר הוא מגיע וזה כיף גדול. ישי ריבו וחנן בן ארי כבר עשו את זה והם פורצי דרך בתחום.  אני מרגיש שזאת גם ההזדמנות שלי לעשות את זה ולהגיע לכל הקהלים. תמיד יש חששות קטנים ודברים שאני מבקש בהופעות או ראיונות כדי שלא אעשה משהו שהוא בניגוד לעקרונות שלי. עקרונות יש לכל אחד וכל אחד מאיתנו מציב לעצמו את הרף ואת סדר העדיפויות".

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"הרבה אומרים שהחלום הוא למלא את קיסריה, מבחינתי החלום הוא להופיע במקומות קטנים כמו למשל להופיע בזאפה, אבל באופן קבוע. הופעתי כבר בחו"ל וראיתי את הגודל. זה כיף אבל עם זאת, להופיע במקומות של 200 או 300 מקומות באופן קבוע שאנשים קונים כרטיסים ובאים לשמוע את המוזיקה שלי, זו בעיני הגשמת חלום".

אם היית יכול להופיע עם כל זמר שתבחר, במי היית בוחר?
"כנראה עם ברונו מארס, מה שמסקרן אותי זה עולם המוזיקה בארצות הברית. מעניין אותי לראות אם יש הבדל ביכולות מבחינה מוזיקלית. אמנים גדולים בעולם מבצעים ביצועים מדהימים שגורמים לך להיות נפעם. כל אחד מנסה לעשות את זה בבית ולא מצליח. אני רוצה לדעת עד כמה הגודל הזה הוא נכון לזמר. אם נעשה דואט זה יהיה משהו שאוכל לעמוד בו לדעתי. המוזיקה שם היא אחרת, האנשים מיוחדים וזה מאוד מסקרן אותי לגלות עולם חדש".

רועי ידיד
רועי ידיד © אילן סימן טוב

מי המודל לחיקוי שלך?
"את הכוח שלי אני שואב מאשתי ומילדיי, כשאני רואה את הילדים שלי גאים באבא שלהם ובמה שהוא עושה ו'משוויצים' באבא שלהם זה כיף. זה נותן לי הרגשה שאני עושה את הדבר הנכון. זה ממלא את הלב וזה הכוח שלי. זה מראה לי שהדרך שעברתי היא בריאה ונכונה".

משהו נוסף לגולשי "פרוגי"?
"קודם כל תהיה תמיד נאמן לעצמך ולחלומות שלך. אל תפחד להעיז ולחלום. אם יש דרך שאתה חושב ללכת בה, אל תהסס ואל תעשה דברים שאתה לא מאמין בהם, לך עם האמת הפשוטה שלך. תהיה פשוט ומתוך הפשטות והאמת החזקה שלך אתה תצליח".



תגובות