הכירו את לילך קופר: "אני בכלל לא חשבתי שזה יקרה". צילום: אדיר לוטן

הכירו את לילך קופר: "אני בכלל לא חשבתי שזה יקרה"

לילך קופר בת ה 21 כבר הספיקה להופיע על במות גדולות ולכתוב שירים. עכשיו היא חוזרת למוזיקה יותר בוגרת ומוכנה להוכיח מי היא באמת. אז איפה הכי הייתה רוצה להופיע? ומה הביא אותה להתחיל לעבוד על אלבום ראשון? הכירו את לילך קופר

לילך קופר זמרת פופ בתחילת דרכה. היא התחילה כבר מגיל צעיר ללכת לתחרויות ואודישנים במוזיקה והייתה במגמת ג'אז ומוזיקאית מצטיינת בצבא. המוזיקה הייתה איתה לאורך כל הדרך עד שהחליטה שהיא רוצה לפרוץ איתה החוצה ולצאת כזמרת. היא כבר הוציא סינגל ראשון בשם "תאהב אותי פשוט" ושני בשם "אהבה" והתחילה לעבוד על אלבום בכורה עם המפיק נועם עקרבי שעובד עם לא מעט אמנים מוכרים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"תמיד שרתי מגיל קטן ממש אבל הרגע שבאמת החלטתי לעסוק במוסיקה מקצועית היה בגיל 12 שהופעתי בבר מצווה של בן דוד שלי. ממש אהבתי את הבמה והמוזיקה, ומשם זה התחיל. בצבא, הייתי 'מוזיקאי מצטיין'. עד שהשתחררתי משם, לא הייתה לי מוזיקה מקורית. לא הרגשתי מספיק בשלה להוציא מוזיקה מקורית. זו הייתי הפעם הראשונה שאני נוגעת במוזיקה מקורית בעברית. הייתה תקופה שהייתי שרה בעיקר באנגלית".

מה זה בדיוק מוזיקאי מצטיין בצבא?

"זה היה אודישנים מצומצמים ומאוד ספציפיים. יוני רכטר בחן שם ועד שמות מאוד גדולים. באותה שנה שנבחנתי נבחרו רק שמונה אנשים".

מה מושך אותך לעולם הזה?

"קודם כל אני חושבת שקיבלתי מתנה שאני לא יכולה להתעלם ממנה. מוזיקה זה בכל מקום, בכל תחושה. גם אם אתה שמח וגם אתה עצוב או כועס מוזיקה תמיד פה בשבילך. אבל מה שמשך אותי הכי הכי הרבה היה לגרום לאנשים להתחבר למשהו הזה שמאוד מחבר בין אנשים, המוזיקה. זה רגשי ורוחני".

הוצאת לאחרונה סינגל שני "אהבה" איך הייתה העבודה עליו?

"זה היה סינגל שכתבתי יחד עם נעם עקרבי ואידן אור גיא, ממש כתבתי והלחנתי אותו. זו עבודה יותר מרגשת כי זה ממש להביא שיר מהחדר בפסנתר או בהקלטה באייפון ומשם לפתח אותו עם הכותבים והמפיק שלי. כל הדברים שאני כותבת יכולים להגיע שאני סתם באוטובוס ויש לי משהו בראש ואני חייבת להקליט. זה לא משהו מתוכנן זה לא תמיד עכשיו אני יושבת לכתוב שיר". 

 

באת מרקע מוזיקלי? 

"שומעים מוזיקה אצלי בנפש, למרות שאין אצלי מוזיקאי במשפחה. גם עם כל החוסר ביטחון של לעלות לבמה, אני מאוד התעקשתי שזה יקרה, שאגשים את החלום של בלהיות זמרת".

והמשפחה תמכה?

"ברור. אמא שלי תמכה בכל הנושא מגיל קטן. הייתי בחוגים של מוזיקה ותחרויות, ואחרי זה למדתי בבית ספר למוזיקה במגמת מוזיקה של ג'אז. ואמא שלי תמכה בהכל".

איך זה לעבוד עם מפיק שאת יודעת שעבד עם זמרים מוכרים?

"את האמת שאני בכלל לא חשבתי שזה יקרה. הוספתי אותו לפייסבוק יצרתי איתו קשר והוא אמר לי לשלוח לו חומרים. לא היה לי מספיק ביטחון לשלוח חומרים בגלל שהוא עובד עם אומנים כל כך גדולים וחשבתי מה אני קשורה, אני בקושי שרה בעברית. ואז בסופו של דבר הייתי בחו"ל ואימא שלי הצליחה ליצור איתו קשר ושלחה לו חומרים ואז קיבלתי הודעה שהוא רוצה היפגש. מאז נוצר חיבור והתחלנו לחפש חומרים".

 

לילך קופר
לילך קופר © צילום: אדיר לוטן

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"בחו"ל- במדיסון סקוור גארדן בניו יורק אני מתה להגיע לשם, זה עצום. אם בארץ אז קיסריה או נוקיה. בלי קשר אני רוצה להגיע לכמה שיותר אנשים. אם אני מצליחה למלא אולם כזה אני כנראה עושה את העבודה טוב, אז זה לא משנה איפה".

איך את מגדירה את הסגנון שלך?

"פופ ישראלי, זה פחות או יותר מה שאני אוהבת לשמוע, גם אנגלית, אולי קצת אר אנד בי, אני חושבת גם להוציא שירים באנגלית".

אם היית יכולה לבחור באומן ולבצע איתו דואט?

"סטיבי וונדר או ביונסה. אם זה בארץ אז עידן רייכל או אליעד נחום".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"אני מקווה להגשים את מה שאמרתי. עוד עשר שנים אני מקווה שיהיה לי לפחות שלושה אלבומים. שיהיה לי את הקהל שלי, שאני אצליח להגיע לקהל מסוים שיהיה איתי כל הזמן ויתמוך בי. לעשות כמה שיותר הופעות ואף אולי לנסות להצליח בתחום הבינלאומי עם שירים באנגלית. ובעיקר- ליהנות. מה שאני חושבת היום יכול להשתנות עוד שבוע זה נורא דימני, אפשר תמיד לקוות".

תגובות