הכירו את ליעד: "הקהל הוא הדבר החשוב ביותר". צילום: גוני ריסקין

הכירו את ליעד: "הקהל הוא הדבר החשוב ביותר"

האהבה הגדולה לרוק ולפרדי מרקורי וההתאהבות במוזיקה בגיל הקטן הביאה את ליעד כהן להגשים את החלום הגדול שלו ולהיות מוזיקאי

ליעד כהן, מוזיקאי ויוצר צעיר שגדל בבאר שבע, בימים אלה עובד על אלבום הבכורה שלו בו הוא כתב והלחין שרים בהיותו מנגן על הפסנתר שהתאהב בו כשהיה ילד קטן.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ולמה?
״התחלתי בכיתה ג׳, אני חושב שאז שרתי במקהלה של בית הספר והתחלתי להגן על אורגן, למה? זו שאלה מאוד פילוסופית,זה היה מין דחף כזה בתור ילד להביע את עצמי בצורה אחרת".

 

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
״האמת שהמוזיקה עצמה מושכת אותי. וגם ליצור מוזיקה חדשה זה משהו שמאוד מושך אותי, לנגן ולגלות דברים חדשים על מוזיקה, זו שאלה מאוד מעניינת אני צריך לשאול את עצמי את השאלה הזו יותר".

לאחרונה הוצאת את סינגל ״האביב יגיע״, איך הייתה העבודה עליו?
״הוצאתי סינגל שעבדתי עליו עם האנשים הכי טובים שיכולתי לבקש כאן בארץ. לא דמיינתי שאצור את המוזיקה שלי איתם והנה זה התגשם. וזהו, היה מגניב לאללה ממליץ לכל מי שישמחו חלום להגשים אותו". 

איפה הכי הייתם רוצה להופיע?
״המקום לא מאוד חשוב לי להופיע בו או איזה מטרה להגיע אליה כל עוד אני רואה את האנשים שיהיו בהופעה, שיודעים להעריך מוזיקה טובה, הקהל זה הדבר החשוב ביותר. אבל את יודעת אחרי השאלה הזו, הייתי שמח להופיע בפסטיבלים בארץ".

ליעד כהן
©צילום מסך מיוטיוב

מי המודל לחיקוי שלך?
״פרדי מרקורי, מהרגע שראיתי אותו מנגן ושר- אמנם רק בסרטונים וכאלה זה נתן לי המון המון השראה, הווירטואוליות שלו נתנה לי הרבה וחוץ מפרדי, אני אבחר בשופן, קצת קשה לי להגיד את זה, אבל כן. לחלוטין הוא".

איך אתם מגדירים את הסגנון שלכם?
״יש באלבום גם רוק עם רוק ישראלי וקצת נגיעות של מוזיקת עולם פופולרית, הוא מאוד מגוון".

 

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?
״אז ברור שפרדי מרקורי. למרות שניראה לי שזו החלטה לא כל כך טובה כי הוא לא ממש יכול לעשות את זה. האמת שאני לא כל כך מתחבר לדואטים, אני לא יודע. לא מצאתי איזה משהו מגניב".

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?
"אחרי עוד אלבומים, עוד כמה אלבומים לפחות, ועשייה מוזיקלית רחבה. כותב שירים ומופיע".

תגובות