הכירו את: בן אלקיים שואף להגיע רחוק. צילום: זהבית לגאלי

הכירו את: בן אלקיים שואף להגיע רחוק

כמו בכל שבוע, גם הפעם אנו מציגים בפניכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם, קבלו את בן אלקיים בראיון בו דיבר איתנו על הכל- החלומות, השאיפות, ותחילת הדרך

אחרי ששיתף פעולה במהלך הקריירה שלו עם מגוון מוזיקאים ואמנים בינהם דודו טסה, אסי ישראלוף ושלישית מה קשור, בן אלקיים יוצא בסינגל ראשון מתוך האלבום החדש. תפסנו אותו לשיחה שבמהלכה שמענו על המשיכה לעולם המוזיקה, ולאהבה הגדולה למקצוע מגיל צעיר.
 
 
עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:
 
מתי התחלת להתעסק במוזיקה ,ולמה?
"אני מתעסק במוזיקה מאז שאני זוכר את עצמי. בגיל עשר צפיתי בטלוויזיה וראיתי מישהו מנגן בגיטרה, זה קסם לי מאוד. אז גנבתי לאמא שלי את מטאטא השטיחים ועמדתי על הספהבזמן שהיא עשתה ספונג'ה, אז היא פשוט הבינה את הרמז  רשמה אותי לחוג גיטרה, ואיך שהתחלתי ללמוד את האקורד הראשון הבנתי שהמוזיקה היא חלק ממני".
 
מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"קשה לומר, אבל היום שאני עומד על הבמה, אין תחושה שמשתווה ללחץ שלפני ולכיף שאחרי , התחושה הזאת שאתה מתגעגע לכל זה דקה אחרי שאתה יורד מהבמה , זה כמו סם כזה תמיד אתה רוצה להיות שם עוד ועוד".
 
לאחרונה הוצאת את הסינגל "טריליון אנשים" איך הייתה העבודה עליו?
"האמת שזה שיר שכתבתי כבר לפני כמה שנים , בין היציאה של האלבום הראשון לעבודה על האלבום השני, וזה שיר שאיך שכתבתי אותו התחלתי ישר להופיע איתו ,עוד לפני שבכלל הקלטתי את השיר. קיבלתי עליו המון פידבקים אדירים מהקהל וכשהקלטתי אותו הוא לא היה חדש בשבילי ,אני חי אותו כבר כמה שנים והוא מאוד יקר לליבי".
 
 
בשיר שלך "טריליון אנשים" כתבת , "בעיר הזאת יש טריליון אנשים מחייכים, אבל אין אפילו אחד מאושר אמיתי". מהו לדעתך אושר אמיתי?
"מאוד קשה לי לענות על השאלה הזאת, קשה לדעת מהו אושר אמיתי אבל אני יכול לומר מהו אושר לא אמיתי.
אנשים שמצלמים ומתעדים כל הזמן את הרגעים שלהם לרשתות החברתיות עם הלוק "המושלם" עם הפונט "המדהים" שעושה ברק כזה לפנים, ואז אתה שואל את עצמך כמה מכל זה אמיתי? ,כי כשאנחנו נקלעים למצב אחר ממה שבתמונה ונכנסים לאינסטגרם ורואים את כולם מאושרים שמחים ומחייכים ,לפעמים זה מבלבל אותנו ואנחנו חושבים ,איך זה שלכולם טוב ולי לא? , וזה מצב מטעה כי לא לכולם תמיד טוב ,שמח ומדהים.
לכן מאוד חשוב לקבל את החיים איך שהם ולשמוח ממה שיש".
 
איפה הכי היית רוצה להופיע?
"בפסטיבל "קלסון ברי" ,זה פסטיבל שמתקיים בחו"ל כבר 70 שנה ,מופיעות בו כל הלהקות הכי גדולות בעולם, ויש שם איזה מאה אלף איש בקהל, זה חלום אדיר. אבל אני גם חולם יותר בקטן, להופיע רק אני והגיטרה בלי נגנים נוספים, רק אני הגיטרה והקהל".
 
מי המודל לחיקוי שלך?
"האמת שאין לי מודל לחיקוי ,אומנם יש לי מלא אומנים שאני שואב מהם השראה, נהנה להקשיב למוזיקה שלהם, אבל לא מעוניין לחקות אותם, כי אני חושב שברגע שאני אנסה לפסל לעצמי דמות מסויימת וארצה לחקות אותה, לא אצליח להגיע למקומות שאני יכול להגיע אליהם. אם אעשה לעצמי מסלול משלי ואעבור מכשולים שאציב לעצמי אז אני בטוח שאצליח בענק".
 
 

#טריליוןאנשים בקרוב...

A post shared by Ben Elkayam (@ben.y.elkayam) on

 
איך היית מגדיר את הסגנון שלך?
"שנים הרגשתי שאני יודע מה הסגנון שלי אבל ברגע מסויים הרגשתי שזה פשוט כובל אותי ,הרגשתי שיש לי משהו בגוף שרוצה לצאת והוא לא "סגנון" השירה שאני שר והוא פשוט לא יכל לצאת, אז לכן החלטתי לשיר הכל מהכל ולא להיצמד לסגנון מסויים".
 
אם היית יכול לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט , במי היית בוחר ולמה?
"שלמה ארצי, כי אני חושב שהדרך שהוא עושה לאורך כל השנים האלה היא מיוחדת ,מטורפת, ומלאת עליות וירידות ,הוא עבר כל כך הרבה והרים את עצמו תמיד מעל כל מכשול ולכן הגיע למה שהוא היום ,זה משהו שמעורר אצלי המון השראה והערכה".
 
איפה נראה אותך עוד 10 שנים?
"אני מאוד מקווה שעוד 10 שנים אנסה לעלות על מתקן לונה פארק אבל הפעם עם הילדים שלי, אני לא חושב רק על מונחים של קריירה כי חשוב לי להקים משפחה עם אישה שאוהב מאוד וילדים חמודים".
 
מסר לגולשי פרוגי?
"אל תוותרו אף פעם על כלום, תעשו רק מה שמרגיש לכם לנכון בבטן, הבטן היא "התמרורים" שלנו ,גם אם יש לכם משהו שנראה הכי משוגע בעולם וכולם אומרים לכם שלא כדאי, תעשו את זה, כי גם אם זו תהיה טעות זו טעות שאתם עשיתם, ומטעויות רק לומדים וגדלים".
 
 
 
 
תגובות