הכירו את בר: "שואף ליצור דבר חדש בתעשיית המוזיקה". שי כהן ארבל

הכירו את בר: "שואף ליצור דבר חדש בתעשיית המוזיקה"

כמו בכל שבוע, גם היום אנו מציגים בפניכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והיום, הכירו את בר גרוצקי, זמר ויוצר שמקווה לפתח סגנון מוזיקה משל עצמו

בר גרוצקי, זמר ויוצר. התחיל לנגן בגיל צעיר ובוגר מגמת מוזיקה בבית הספר אך במקום להתגייס ללהקה הצבאית החליט גרוצקי לעשות שירות קבע בחיל הים. ואם קראתם עד עכשיו ולא הבנתם למה השם משפחה מוכר לכם, זהו אחייה הקטן של דנה גרוצקי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?

"מוזיקה, באופן כללי (לא מקצועי) אני התחלתי עוד כשהייתי ילד. נגנתי על פסנתר ובתיכון הייתי במגמת מוזיקה, ניגנתי שם על תופים וגיטרה ותמיד אהבתי את זה ותמיד זה עשה לי טוב, התחלתי להתעסק במוזיקה מבחינה מקצועית בצבא, בחודשים האחרונים שלו, בכוכב הבא, התחלתי לכתוב ולהתעמק יותר".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"מוזיקה זה המקום בו אתה יכול להביע את עצמך, מבחינתי זו אחת הצורות הכי טובות כלפי חוץ. אני יכול להביע את עצמי ולהביע רגש לבן אדם אחר לא פיזית, הוא שומע ומקשיב למילים, הוא מקבל מסר. זה משהו שהוא יפה, קסום".

 

לאחרונה הוצאת את הסינגל "הרסת לי הכל", איך הייתה העבודה עליו?

"העבודה הייתה מדהימה, עבדתי עם שני מפיקי על (אלדד ציטרין ושמוליק דניאל) שהם מאוד מאוד מוכשרים, את השיר אני כתבתי והלחנתי. אני נכנס לעולם שאני לא מכיר ולא כל כך יודע איך להתנהל בו, הגעתי מהצבא אז כל העבודה על הקליפ הייתה כשאני משתפשף בעולם ולומד מה לעשות, זה היה מאוד קשה ומעניין, מאוד נהנתי מזה".

לאחרונה השתחררת משירות קבע בחיל הים, איך היה המעבר מהצבא לעבודה יומיומית של מוזיקה?

"זה מעבר כיף מאוד, זו תפנית של 180 מעלות ממה שהכרתי וממה שהכירו אותי. זו החלטה אמיצה, להיות שמונה שנים בצבא בדרגת סרן, תפקיד רציני ותואר ולעשות סיבוב של 180 מעלות צריך גם אומץ. אנשים מסתכלים על זה קצת מוזר כי בניתי לעצמך מסלול ומה קרה שאתה מסתובב ככה; אז הדברים לא נזרקים לפח, קיבלתי כלים מצה"ל והם נשארים אצלי ולעשות מוזיקה זה משהו שתמיד החזיק אותי ותמיד חיבר לי את כל החלקים של הפאזל ואם צריך לעשות תפנית של 180 מעלות כשאני משתחרר אז זה מה שעשיתי וכרגע אני מאוד מבסוט מהעניין ואני מקווה שאני אמשיך להיות מבסוט מהעניין".

 

Summerdays 📸 @liadhalperin ✌️✌️

A post shared by Bar Grotsky (@grotskybar) on

הייתה מחשבה על ללכת ללהקה צבאית או שתמיד רצית שירות קבע?

"תמיד רציתי להיות קרבי, שירות ארוך, משמעותי להיות מפקד וקצין והים תמיד היה חלק מאוד מרכזי בחיים שלי, הפלגות, גלישה וצלילות ולא ראיתי מקום יותר טוב מחובלים ועד היום אני חושב שזה המהלך הכי טוב שעשיתי, היה לי שירות מדהים ומטורף של שמונה שנים אז לא, לא הלכתי ללהקה צבאית וגם לא הייתי רוצה, זה מקום מדהים אבל הוא שירות שונה לגמרי".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"כנראה שאת מצפה לתשובה קיסריה, אבל לא, לא בהכרח, לא קריטי לי איפה פיזית וגאוגרפית אני מופיע, מה שאכפת לי זה האנשים שמגיעים, שמגיעים מהסיבות הנכונות, כי הם אוהבים את המוזיקה שלי ושהם מתחברים למוזיקה שלי. זה מה שמבחינתי חשוב".

מי המודל לחיקוי שלך?

"אין לי בן אדם אחד שאני אומר 'הוא המודל לחיקוי שלי'. כל בן אדם יש את התכונות שאתה מעריך בו ואוהב אותו, בין אם הוא מהמשפחה אמא, אבא, אחים שלי שיש להם הרבה תכונות שאני אוהב ומעריך ובין אם אצל חברים קרובים, אני חושב שהדבר הנכון לעשות זה ללקט את אותם דברים ולנסות להסתכל עליהם כמודל לחיקוי, לא בן אדם אחד, בסוף אף אחד לא מושלם אז לקחת מכל אחד זה לדעתי הדבר הנכון".

© צילום מסך מהאינסטגרם

אחותך כבר המון זמן בקידמת הבמה, זה עשה לך חשק גם לפרוץ?

"זו לא הסיבה שבגלל אני רוצה לפרוץ, אני רוצה לפרוץ מהסיבות הנכונות שלי שזה המוזיקה, להתחבר בצורה אחרת, להעביר את המסר שלי כך שזו לא הסיבה שבגללה יש לי חשק לפרוץ אבל אני כן חשוף מזה מגיל מאוד קטן, יש אנשים שבכלל לא יודעים מה זה. אני כן יודע מה זה וכמה זה נחמד ומגניב".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"הסגנון שלי זה רוק עם נגיעה פופית, אני מקווה ליצור משבצת שפחות מנגנים בארץ ולהכנס אליה מאוד חזק, לפתח קהל משלי. עד כה התגובות על השיר מדהימות אז בינתיים נראלי שהכיוון הוא מאוד נכון".

האם הטעם המוזיקלי שלך תואם לסגנון אותו אתה שר?

"תראי, המון אמנים בארץ לא שרים את השירים שהם כותבים, שזה בסדר פשוט ברגע שאתה לא שר שיר שאתה כותב אז יכול להיות שאתה תשיר משהו שהוא לא בהכרח הטעם המוזיקלי שלך, אצלי זה לא המצב, אני כותב את השירים שלי ומן הסתם אם אני כותב אותם אז זה מדברים שנתנו לי השראה בין אם בארץ ובין אם בחו"ל, אז כן זה הטעם המוזיקלי שלי".

 

•מחר זה אצלכם•״הרסת לי הכל״•תחזיקו חזק•

A post shared by Bar Grotsky (@grotskybar) on

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?

"אני מניח שקהל היעד של פרוגי לא יכיר כל כך את האמן שאני הייתי רוצה להופיע איתו למרות שאין אמן אחד, יש מספר אמנים שהייתי רוצה להופיע איתם. דווקא אמנים לא ישראליים, אם מכירים מדהים אם לא מכירים אני ממליץ לשמוע, קריס קורנל שהוא זמר מחוספס, רוק מדהים שמאוד הייתי רוצה להופיע איתו, רדיוהד וג'סטין טימברלייק".

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?

"אני מקווה שעוד עשר שנים אתם תדברו איתי שוב ותשאלו אותי 'הצלחת להגיע במה שרצית לפני עשר שנים?' ואני אגיד שכן, שיהיה לי את הקהל יעד שלי ואת החברה שמאמינים בדרך שאני עושה ואוהבים את המוזיקה שלי ולמה שאני מעביר".


 
תגובות