מועדון צב"ח: בני נוער למען בעלי החיים. באדיבות פרויקט מועדון צב"ח

מועדון צב"ח: בני נוער למען בעלי החיים

מועדון צב"ח - צער בעלי חיים, הוא פרויקט מיוחד בו מתגייסים תלמידים מכל הגילאים ומכל המגזרים למען בעלי החיים. "זה נותן הרגשה טובה לדעת שעזרתי בעלי חיים"

הכירו את מועדון צב"ח, פרוייקט של המחלקה לחינוך להומאניות של צער בעלי חיים. במועדון צב"ח משתתפים ילדים מגיל הגן ועד לגילי התיכונים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים. הם אוספים בקבוקים ריקים למחזור ומכספי הפיקדון שמתקבלים בעבור הבקבוקים, העמותה קונה אוכל לבעלי החיים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

״מועדון צב"ח הוא מועדון שפועל למען בעלי חיים", מספר לנו לירן שרעבי, "אנחנו עושים פעילויות שבהן אנו אוספים כסף ותורמים אותו לרווחת בעלי החיים נמצאים בעמותה״. לירן מוסיף ואומר כי "ההתנדבות משפיעה עלי לטובה. אני מתנדב במספר מסגרות שפועלות למען בעלי חיים. זה נותן הרגשה לדעת טובה שעזרתי בעלי חיים. הם לא יכולים לבקש בעצם עזרה".

© באדיבות פרויקט מועדון צב"ח

דיברנו עם יניב עובדיה, מנהל המחלקה לחינוך להומאניות באגודת צער בעלי חיים בישראל, שסיפר לנו שאחרי שהתלמידים עוברים סדנאות הם הופכים להיות שגרירים של האגודה בבית הספר: "הם מעבירים הרצאות בתוך הכיתה ועושים פעילויות למען בעלי החיים. התלמידים מבינים שאימוץ הוא לא עניין של מה בכך וכשמאמצים בעל חיים על המאמץ להיות מוכן לכך מכל הבחינות. הילדים מתעניינים מאוד, הם שואלים הרבה שאלות ואפשר לראות את הקשר שנוצר עם בעלי החיים".

"ילדים מאוד אוהבים שנותנים להם סמכות, הם מאוד אוהבים לקחת יוזמה, באותה מידה הם אוהבים גם לתרום ולהירתם, במיוחד כשמדובר בדברים שהם אוהבים כמו בעלי חיים" מספר לנו יניב על ייחודיות התכנית, "פה למעשה, בפרויקט מועדון צב"ח אנחנו מעניקים להם את את הסמכות הזו. זאת הסיבה שמועדון צב"ח הוא פרויקט העצמה מאוד מיוחד ומאוד פופולארי".

עמרי צוקרל, תלמיד כיתה ו' בבית ספר תל חי בת"א, שייך לנבחרת צב"ח הראשונה שהצטרפה לפרויקט. הוא מספר לנו "שהפעילות מאוד מהנה ומקנה לי תחושה טובה מאוד. אני זוכר הכלב הראשון שהלכנו לטפל בו בצער בעלי חיים, פשוט התאהבנו בו".

© באדיבות פרויקט מועדון צב"ח

״ביום המעשים טובים ארגנו הפסקה פעילה בה הקמנו דוכנים שאת המזון שנמכר בהם תרמנו בעצמו או הכנו לבד. אני למשל הכנתי דוכן של מיץ תפוזים טבעי שנסחט מול התלמידים, כל הכסף שהרווחנו מכל דוכנים תרמנו לבעלי חיים.  תלמידי ביה"ס מאוד התלהבו", מספר לירן שרעבי. 

לסיום מספר לירן: ״בטיול למצפה רמון עשינו סיור בעיר ומצאנו 7 גורי כלבים בני יום שהושלכו לפחי אשפה. במבצע מסובך שארגנתי דאגנו להסעה לגורים במשטרת מצפה רמון, עד שהגיעו לקחת אותם לתל אביב. שם הם הועברו לטיפול של תנו לחיות לחיות וחלקם הועברו לאימוץ. שימח אותי לדעת שעזרתי לבעלי חיים". 

תגובות